kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
اقدام تاریخی در جام جهانی فوتبال

مسابقات با تلاوت قرآن افتتاح شد

 

مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر، دیروز با حضور انبوه طرفداران فوتبال از سراسر دنیا در ورزشگاه البیت دوحه قطر و با تلاوت قرآن کریم آغاز شد.
افتتاحیه مراسم جام جهانی 2022 قطر عصر دیروز از ساعت 18 به وقت تهران آغاز شد و مارسل دسایی، ستاره اسبق فرانسوی‌ها کاپ جام جهانی را به ورزشگاه «البیت» آورد.
مورگان فریمن، بازیگر سرشناس آمریکایی در این مراسم حضور پیدا کرد تا در افتتاحیه نمایشی را اجرا کند.مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در ورزشگاه حضور پیدا کرد و با جیانی اینفانتینو، رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال خوش و بش کرد.
در این مراسم با خواندن آواز و اهتزاز پرچم‌ها از کشورهای حاضر در جام جهانی قدردانی شد. عروسک‌ها و نمادهای جام‌های جهانی گذشته نیز در این مراسم افتتاحیه حضور پیدا کردند تا یاد دوره‌های قبل نیز زنده شود. از نماد و عروسک جام جهانی 2022 قطر به نام «لعیب» که توسط یک ایرانی طراحی شده، نیز رونمایی شد. یکی از خوانندگان گروه سرشناس BTS از کشور کره‌جنوبی به همراه یکی از خوانندگان کشور قطر در این مراسم آواز خواندند. در این مراسم فیلمی از فوتبال بازی کردن امیر قطر منتشر شد و دقایقی نیز شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی نیز صحبت کرد.
امیر قطر در مراسم افتتاحیه به تمامی هواداران و تیم‌های حاضر در این جام جهانی خوشامد گفت و عنوان کرد: به عنوان نماینده قطر و نماینده کشورهای عربی به همه شما خوش آمد می‌گویم.
مراسم افتتاحیه جام جهانی حدود نیم ساعت به طول انجامید و پس از آن مقدمات لازم جهت برگزاری دیدار افتتاحیه و تقابل تیم‌های قطر و اکوادور صورت گرفت. جام جهانی 2022 قطر اولین تورنمنت در منطقه عربی و خاورمیانه و اولین کشور اسلامی میزبان این رویداد خواهد بود. قطر به حفظ آداب و رسوم و سنت‌های اسلامی اصرار دارد زیرا جام جهانی فرصتی عالی برای تغییر تصویر غلط از جهان اسلام خواهد بود، که این چالش بزرگی است که قطر می‌تواند با میزبانی استثنایی برجسته‌ترین رویداد فوتبال بر آن فائق شود. روز شنبه نیز جشنواره هواداران فیفا شاهد توقف جشن‌ها و موسیقی تا پایان وقت نماز بود، ژستی که تایید‌کننده حفظ آداب و سنن قطر است و میزبانی جام جهانی آن را تغییر نمی‌دهد، بلکه فرصتی برای اثبات آداب اسلامی و انسانی است. پیش از این دولت قطر استفاده از مشروبات الکلی و برافراشتن نمادهای همجنسگرایانه را ممنوع کرده بود.