kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹

اخبار جام جهانی فوتبال 2022 - قطر

 

عصبانیت رسانه‌های مدعی حقوق بشر
از صحبت‌های اینفانتینو
انتقادهای صریح
رئیس ‌فیفا در جریان کنفرانس خبری روز گذشته از مدعیان حقوق‌بشر و مهاجران، با واکنش‌های انتقادی بسیاری در جهان مواجه شده است.
جیانی اینفانتینو روز شنبه انتقادهای غربی‌ها از نقض حقوق‌بشر و حقوق مهاجران در قطر را «دورویی» توصیف کرد و گفت: وقتی این انتقادات را از سوی اروپایی‌ها دیدم تعجب کردم. من از خودم مثال می‌زنم. وقتی بچه بودم با خانواده‌ام به سوئیس مهاجرت کردم. خیلی خوب فشار و ظلمی که به خانواده‌ام به عنوان مهاجر وارد می‌شد را حس کردم. این اتفاقات تلخ برای خانواده‌ام در قطر نبود بلکه در سوئیس در قلب اروپا رخ داد.
اینفانتینو همچنین به‌شدت از اروپایی‌ها انتقاد کرد و گفت: من اروپایی هستم و فکر می‌کنم به خاطر کاری که ما اروپایی‌ها در ۳۰۰۰ سال گذشته در سراسر جهان انجام داده‌ایم، باید برای ۳۰۰۰ سال آینده عذرخواهی کنیم.
در واکنش به این اظهارات، شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» نوشته گروه‌های حقوق‌بشری، کنفرانس خبری یک ساعته اینفانتینو در آستانه جام جهانی را «احمقانه» و «اهانت» به کارگران مهاجر خوانده‌اند.
لیسه کلاونسن، رئیس‌فدراسیون فوتبال نروژ هم گفته فیفا این فرصت را داشت تا جام جهانی را آلوده به سیاست نکند اما اینفانتینو با سخنان خود، دقیقا همین کار را انجام داد.
مارک دریکفورد، وزیر اول ولز نیز که به قطر سفر کرده است، گفت اینفانتینو در یک چاه قرار گرفته و باید کندن آن را متوقف کند.
روزنامه انگلیس سان هم در انتقاد از اینفانتینو نوشته رئیس ‌فیفا که نهاد تحت امرش غرق در فساد است، مانند بچه لوسی است که کشورهای اروپایی را برای انتقاد از قطر به دورویی متهم می‌کند.
شبکه اسکای نیوز هم گفته اینفانتینو چهار سال پیش و بدون توجه به نگرانی‌های فعالان حقوق‌بشر، چاپلوسی رئیس‌جمهور روسیه را می‌کرد و حالا هم با «اظهارات بی‌ربط» خود، اولین گل به خودی جام جهانی را زده است.
روزنامه انگلیس گاردین نیز لب به انتقاد از رئیس‌فیفا گشوده و نوشته اینفانتینو و فیفا با سرهم‌بندی آماده‌‌سازی قطر برای جام جهانی، فوتبال را با شکست مواجه کرده‌اند.
سرمربی آمریکا: به دنبال صعود از گروه
با این تیم مستعد هستم
گرگ برهالتر عنوان کرد تیم مستعد او در این دوره به دنبال صعود از گروه است.
تیم ملی فوتبال آمریکا امروز باید در اولین دیدار خود در جام جهانی به مصاف تیم ملی ولز برود.
گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا عصردیروز در نشست خبری خود گفت: ما می‌دانیم ولز تیم خیلی رقابتی و خوبی است. شرایط ذهنی بازیکنانم خیلی مهم است و این شرایط ذهنی است که به آنها اجازه خواهد داد از گروه صعود کنند یا خیر. ما برای جام جهانی یک کاپیتان انتخاب کردیم که آن تایلر آدامز است. ما در ۳ سال و نیم همکاری که با هم داشتیم به خوبی از شرایط و توانمندی‌های او آگاه شدیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم برای جام جهانی او را کاپیتان کنیم.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ما دومین تیم جوان در این جام هستیم و بعد از غنا جوان‌ترین تیم در این رقابت‌ها هستیم. در طول ۳ سال و نیم حضور من در تیم ملی آمریکا من رشد و تجربه را در تیمم دیدم. دوست داریم به دور حذفی راه یابیم. این تیم آمریکا خیلی ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد و دوست داریم تیم را به موفقیت برسانیم. من اعتماد زیادی به این تیم دارم و مطمئن هستم این تیم می‌تواند به موفقیت‌های زیادی برسد چون خیلی از بازیکنان ما در بازی‌های بزرگ بازی کردند.
برهالتر اضافه کرد: من فکر می‌کنم که ولز دست کم گرفته شده است. این تیم در خط دفاع تیم خیلی خوبی است و بازیکنان باتجربه زیادی دارد. به همین خاطر بازی دشواری در انتظار ماست. ولز در خط دفاع خیلی با نظم است و فوتبال هوشیارانه‌ای بازی می‌کند.
لوکاکو مصدوم شد
رسانه‌ها به نقل از یک منبع مطلع نزدیک به تیم بلژیک گزارش کردند، روملو لوکاکو، ستاره تیم فوتبال بلژیک به دلیل مصدومیت دو بازی اول این تیم در جام جهانی را از دست داد.
پایگاه اینترنتی بی‌ساکر نوشت، این بازیکن مهاجم تیم ملی بلژیک از زمان ورود این تیم به قطر در روز جمعه در جلسات تمرینی رسمی اول «شیاطین سرخ» شرکت نکرده و در حال طی درمان مصدومیتش از ناحیه همسترینگ است.
لوکاکو 29 ساله بهترین بازیکن گلزن تاریخ تیم ملی بلژیک با زدن ۶۸ گل در ۱۰۲ مسابقه است. او در حالی برای بازی در تیم ملی بلژیک درجام جهانی ۲۰۲۲ فراخوانده شد که روبرتو مارتینز، سرمربی این تیم به ناآمادگی کامل وی برای بازی‌ها اذعان کرده بود.
اولین بازی تیم ملی بلژیک در جام جهانی قطر روز چهارشنبه برابر کانادا است. بازی بعدی آن برابر مراکش است و در اوایل ماه آینده میلادی نیز در آخرین بازی مرحله گروهی خود برابر کرواسی به میدان خواهد رفت. چالش مارتینز مربی بلژیک اکنون انتخاب جانشینی برای لوکاکو است.
فان خال: این تیم هلند از تیم ۲۰۱۴ هم بهتر است
لوییس فان خال گفت انتظار زیادی از تیمش دارد و پیشرفت زیادی در این تیم می‌بیند.
لوییس فان خال، سرمربی تیم ملی هلند پیش از دیدار تیمش برابر سنگال که امروز برگزار می‌شود گفت: بازی اول همیشه خیلی مهم است و ما این موضوع را می‌دانیم. سنگال قهرمان آفریقاست و کیفیت زیادی دارد و به همین خاطر دیدار دشواری پیش‌رو داریم. حضور ممفیس دپای در دیدار با سنگال دور از انتظار است و چیزی که می‌توانم با قاطعیت بگویم این است که او در بین ۱۱ نفر اول بازی نیست. البته از نبود مانه نیز آگاه هستیم. من زمانی که سرمربی یونایتد بودم، سادیو مانه را که در ساوتهمپتون بود می‌خواستم.
او در ادامه صحبت‌هایش گفت: من انتظار زیادی از این تیم هلند دارم. این تیم هلند از تیم ۲۰۱۴ که در نهایت سوم شد خیلی بهتر است و کیفیت بیش‌تری دارد و طبیعی است که انتظارم نیز از این تیم بیش‌تر باشد. برای موفقیت در یک تورنمنت علاوه ‌بر مسائل تاکتیکی و تکنیکی به شانس هم نیاز دارید. در کل از الان نمی‌شود درباره موفقیت در یک تورنمنت صحبت کرد و باید تمام حواس ما معطوف به دیدار فردا باشد. کیفیت بازیکنانم بالاست و من اشتیاق را در چشم آنها می‌بینم. این تیم همان‌طور که گفتم من را یاد تیم ۲۰۱۴ می‌اندازد ولی بهتر. از بعد کیفی خیلی پیشرفت کردیم و بهتر از آن تیم هستیم.
برگزاری نشست هماهنگی دیدار ایران و انگلیس
نشست هماهنگی دیدار ایران و انگلیس برگزار شد.دیروز با حضور سرپرست، رئیس ‌دپارتمان پزشکی و افسر امنیتی تیم‌های ملی ایران و انگلیس جلسه هماهنگی بازی دو تیم در ورزشگاه خلیفه برگزار شد.
بر اساس تصمیم اتخاذ شده ایران در این بازی از پیراهن‌های قرمز رنگ خود استفاده خواهد کرد و دروازه‌بان ایران هم لباس آبی رنگ خواهد
پوشید.
تیم ملی فوتبال ایران بعد از ظهر دیروز از ساعت ١۵ در زمین تمرینی خود در کمپ الریان آخرین جلسه تمرین را پیش از دیدار برابر انگلیس برگزار کرد.

برنامه بازی‌های روز دوم جام جهانی
دوشنبه 30 آبان 1401
*انگلیس....................................... ایران(ساعت 16:30- ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه)
*سنگال............................................................. هلند(ساعت 19:30- ورزشگاه الثمامه)
*آمریکا..................................................... ولز(ساعت 22:30- ورزشگاه احمد بن علی)