kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

نقطه اشتراک رؤسای جمهور آمریکا با امام خمینی !(نکته)

 

۱- دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار پر شور مردم اصفهان با حضرت ایشان، ضمن روشنگری و تبیین مستند برخی از مسائل مطرح این روزها، فرمودند؛ «‌چالش اساسی و امروز کشور ما، چالش «پیشرفت و توقف و رکود و ارتجاع» است، زیرا ما در حال پیشرفت هستیم ولی قدرت‌های استکباری از پیشرفت ایران اسلامی مضطرب و ناراحت می‌شوند و حرص می‌خورند‌ ... به دلیل همین ناراحتی و عصبانیت، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با همه امکانات وارد میدان می‌شوند اما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، همان‌طور که قبل از این هم نتوانستند و در آینده هم نخواهند توانست‌».
جرج فریدمن، یکی از استراتژیست‌های صاحب نام آمریکایی می‌گوید؛ مشکل ما (آمریکا) با ایران مسئله هسته‌ای و احتمال دستیابی ایران به سلاح اتمی نیست. مسئله آن است که جمهوری اسلامی ایران نه فقط بدون رابطه با آمریکا، بلکه در حال درگیری پیوسته با آمریکا توانسته است به بزرگ‌ترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه تبدیل شود. ایران از این طریق آمریکا را به چالش کشیده و با سردرگمی رو‌به‌رو کرده است و ... صدها اعتراف دیگر با همین سمت و سو که نه از جانب دوستان، بلکه بر زبان و قلم دشمنان جاری شده و می‌شود.
۲- حضرت آقا با اشاره به اینکه در کار زار اساسی ایران و استکبار، آمریکا در خط مقدم قرار دارد و اروپا پشت سر آمریکا ایستاده است، فرمودند: «‌در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه رؤسای جمهور آمریکا اعم از کارتر، کلینتون و اوبامای دموکرات، و ریگان، بوش و آن سبک‌مغز قبلیِ جمهوری‌خواه تا رئیس‌جمهور فعلی بی‌هوش و حواس که می‌خواهد مردم ایران را نجات دهد، همه در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادند و از هرکسی هم که توانستند از جمله رژیم صهیونیستی به عنوان سگ‌هار و زنجیری خود و برخی کشورهای منطقه کمک گرفتند ولی با وجود همه این تلاش‌ها، دشمنان ملت در مجموع ناکام ماندند، البته مشکلاتی همچون تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، ‌به‌کارگیری انواع شگردهای سیاسی و امنیتی و دادن رشوه به عده‌ای در داخل برای حرف‌زدن علیه جمهوری اسلامی، به‌وجود آوردند ولی نتوانستند حرکت ملت ایران را متوقف کنند‌»‌.
چند سال قبل، نشریه آمریکایی «‌ویکلی استاندارد ... Weekly Standard‌» گزارش نسبتاً مفصلی از موفقیت‌های علمی ایران و نقش برجسته‌ای که در معادلات منطقه‌ای و جهانی بازی می‌کند تهیه و منتشر کرد. گزارش ویکلی استاندارد اگرچه خالی از غرض‌ورزی نبود ولی پیشرفت‌های ایران اسلامی بسیار فراتر از انتظار و آشکارتر از آن بود که قابل انکار باشد. ویکلی استاندارد در پایان گزارش خود آورده بود؛ تمامی رؤسای جمهور آمریکا، از جیمی کارتر تا باراک اوباما در یک نقطه با [‌امام‌] خمینی اشتراک نظر دارند و آن این که؛ آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند‌».
۳- این نکته نیز گفتنی است که روزنامه آمریکایی «‌یو‌اس‌ای تودی USA TODAY‌» به نقل از ‌اندیشکده آمریکن اینترپرایز نوشته بود «بزرگ‌ترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک «ابر‌حریف» به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته بااعتقاد دارند».

حسین شریعتمداری