kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
حدادعادل در نشست استانی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

عظمت این انقلاب را باید از وسعت کار دشمنان انقلاب فهمید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عظمت این انقلاب را باید از وسعت کار دشمنان انقلاب فهمید و آنها که از بیرون نگاه می‌کنند، شاید ارزیابی‌شان متفاوت باشد و بیشتر عظمت این میدان و شکوه کار را می‌بینند.
 
 
 
به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل رئیس‌شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست استانی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دیگر زمانی که آمریکا اراده کند و بشود، گذشته است. ۱۳ آبان امسال را ببینید که مردم در هیچ سالی به‌اندازه امسال در صحنه نبودند. اقدامات دشمن بر مبنای تحریم، تضعیف، تحریف و تحریک است. ما نیز متناسب با رفتار دشمن باید رفتارمان را تغییر دهیم. کار سیاسی و تشکیلاتی امروز متفاوت از کار سیاسی در گذشته است. هیچ تشکیلاتی نباید منتظر دیگری باشد.
وی اظهار داشت: این روزها موقف حساسی برای انقلاب است. حقیقت این است که عظمت این انقلاب را باید از وسعت کار دشمنان انقلاب فهمید. ما مثل بازیکنانی هستیم که داخل میدان بازی می‌کنیم و خودمان متوجه نیستیم که برای این انقلاب چه اتفاقی افتاده؛ و آنها که از بیرون نگاه می‌کنند، شاید ارزیابی‌شان متفاوت باشد و بیشتر عظمت این میدان و شکوه کار را می‌بینند.
حدادعادل تاکید کرد: این دنیا تا قبل انقلاب اسلامی، چند قرن به نفع دنیای غرب بود. در ۵۰۰ سال اخیر دنیای غرب از نظر نظامی و قدرت مادی دست بالا را پیدا کرده، اما قبل از آن مردم در همه‌جای دنیا قدرتشان کمابیش قابل‌مقایسه با همدیگر بود. مثلاً جنگ‌های صلیبی را ببینید. جنگ‌های صلیبی مربوط به قرون وسطی است. ۲۰۰ سال جنگ‌های صلیبی بین مسلمان‌ها و مسیحیان طول کشیده و لشکرکشی‌های عظیم از اروپا شده و گاهی مسلمانان لشکرکشی کرده و پیروز شدند و گاهی هم آنها پیروز می‌شدند. در مجموع، قدرت‌ها با همدیگر قابل مقایسه بود.
وی ادامه داد: جنگ‌های قرون وسطایی این‌طور بود که قدرت‌ها هم با شمشیر می‌جنگیدند. اما از وقتی که تفنگ و توپ و سلاح‌های جنگی مبتنی بر دانش و فناوری جدید اختراع شده و انقلاب صنعتی شده است و این فناوری و دانش جدید به کمک قدرت نظامی آمد، دنیا دو سطح پیدا کرده است: یکی اروپا و بعد آمریکا؛ و سطح دیگر هم بقیه کشورها. همین پدیده منشأ استعمار شده است.
حدادعادل گفت: از قرن ۱۶ تا نیمۀ قرن بیستم، پدیده‌ای به نام استعمار، خیلی عادی بود و طبیعی بود که مثلاً انگلیسی‌ها با کشتی بروند آفریقا، آنجا را بمباران کنند، مردم بیچارۀ بومی کشته بشوند، با پیاده‌نظام آنجا را تصرف کنند، کشورهای کوچک و بزرگ را به نحوی بگیرند، چین و هند را استعمار کنند. جالب است بدانید که جاسوسان این انگلیسی‌ها در هند با آن عظمت و وسعت و تاریخ ۱۰۵ سال حاکم بودند. یعنی شما به جغرافیای دنیا در قرن نوزدهم مراجعه کنید که بعضی کشورهای استعمارزده چگونه بودند!
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خواص نباید ساکت شوند، گفت: خواص باید معقول و منطقی و مختصر حرف بزنند. ما در منطق چه کم داریم که مثلاً یک کومله بیاید شعار بدهد و ما کم بیاوریم؟ اولین کلمه شعار انقلاب ما استقلال بود، اولین کلمه شعار اینها چیست؟ زن. اگر مقصود از زن، کرامت زن، حقوق زن، درس خواندن زن است، احترام به زن را ما پس از انقلاب به آن عمل کردیم. از ورزشکار زن، از هنرمند زن، از صنعتگر زن، از دانشمند زن. در همین کلاس‌های دانشگاه چند درصد دختر هستند؟ من ۶۰ سال پیش دانشجوی دانشگاه تهران بودم در رشته فیزیک، ما ۷۰ دانشجو بودیم که فقط سه دختر در کلاس ما بود؛ اما الان بروید و ببینید که در همان رشته فیزیک اگر هفتاد تا دانشجو باشد، حداقل ۴۰ نفر، دختر هستند. ما منطق داریم، نباید عقب‌نشینی کنیم و عقب‌نشینی هم نخواهیم کرد.