kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
داور برزیلی دیدار انگلیس- ایران را سوت می‌زند
رافائل کلاوس برزیلی به عنوان داور بازی ایران و انگلیس انتخاب شد.
فیفا داورهای بازی ایران و انگلیس را مشخص کرد و بر این اساس رافائل کلاوس برزیلی به عنوان داور این دیدار انتخاب شد. این داور ۴۳ ساله از سال ۲۰۱۵ به عنوان داور فیفا مشغول به قضاوت بوده است.همچنین رودریگو فیگوردو و دانیله مانیاس به عنوان کمک داور او را در امر قضاوت این دیدار یاری خواهند داد.کوین اورتگا از پرو نیز داور چهارم این مسابقه است. در نهایت لئودان گونسالس از اروگوئه داور ویدئویی این دیدار خواهد بود.
ایران در نخستین بازی جام جهانی قرمز می‌پوشد
رنگ پیراهن‌های تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در اولین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد. تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر برابر انگلیس از پیراهن قرمز استفاده خواهد کرد و انگلیس نیز پیراهن سفید خود را بر تن می‌کند. دیدار ایران- انگلیس از ساعت 16:30 دوشنبه سی‌ام آبان ماه آغاز خواهد شد.
مادر طارمی: دوست دارم مهدی گل‌هایش را 
به شهدای شاهچراغ تقدیم کند
مادر مهدی طارمی امیدوار است پسرش خاطرات جام جهانی 98 را با گلزنی مقابل آمریکا و انگلیس زنده کند. او می‌گوید: قبل از بعضی بازی‌ها باهم صحبت می‌کنیم و مهدی از من می‌خواهد برایش دعا کنم. مادر الماس بوشهری فوتبال ایران که این روزها درخشش پسرش در پورتو را شاهد است در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سؤال که اگر مهدی در جام جهانی گل بزند دوست دارید آن را به چه کسی تقدیم کند؟ گفت: دلم می‌خواهد برای ادای احترام به شهدا، آن را به شهدای شاهچراغ تقدیم کند. البته من بازی‌های انگلیس و آمریکا و ولز را ندیده‌ام اما دلم می‌خواهد مهدی موقعیت‌هایی را که به دست می‌آورد گل بزند خصوصاً به آمریکا و انگلیس. مادر طارمی در مورد اینکه آیا پسرش می‌تواند درخششی را که در پورتو داشته در جام جهانی هم داشته باشد گفت: درخششی که مهدی در پورتو دارد را مدیون هماهنگی و تمرینات منظم است و اگر مهدی این هماهنگ شدن را با اعضای تیم کشورمان هم داشته باشد می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد. 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مهدی می‌تواند خاطره‌ گل جام جهانی ۱۹۹۸ ایران به آمریکا را برای مردم ما زنده کند؟ با امیدواری گفت: ان‌شاءالله.
حضور گل‌محمدی و باقری در کمیته انضباطی
سرمربی و مربی تیم پرسپولیس دیروز در باشگاه حاضر شدند تا در جلسه کمیته انضباطی شرکت کنند. در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی علیه تیم ملی فوتبال، یحیی گل‌محمدی و کریم باقری سرمربی و مربی تیم پرسپولیس به کمیته انضباطی این باشگاه احضار شدند. در همین رابطه یحیی گل‌محمدی دیروز به باشگاه پرسپولیس رفت تا در جلسه کمیته انضباطی حاضر شود اما به دلیل تأخیر اعضای کمیته انضباطی، نه تنها این جلسه برگزار نشد بلکه سرمربی سرخ‌پوشان با حالت ناراحتی باشگاه را ترک کرد.از طرف دیگر کریم باقری در جلسه کمیته انضباطی حاضر شد و توضیحاتی به اعضای این کمیته درخصوص فعالیت‌هایش در فضای مجازی ارائه کرد. قرار است جلسه کمیته انضباطی سرمربی پرسپولیس در روزهای آینده برگزار شود. از طرف دیگر باید منتظر ماند و دید که کمیته انضباطی چه رأی برای کریم باقری صادر خواهد کرد.
سپاهان و ذوب‌‌آهن به مصاف هم می‌روند
دو تیم اصفهانی حاضر در مسابقات لیگ برتر، یک بازی دوستانه با یکدیگر برگزار خواهند کرد. تمرینات دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن این روزها در اصفهان دنبال می‌شود و طبق هماهنگی کادر فنی دو تیم، قرار است آنها در یک بازی دوستانه به مصاف هم بروند.بر اساس این گزارش، دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن ساعت 15 روز پنجشنبه در یک بازی دوستانه برابر هم قرار خواهند گرفت. 
واکنش باشگاه پرسپولیس نسبت به اعتصاب بازیکنان این تیم
باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اعتصاب بازیکنان این تیم واکنش نشان داد. باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: در روزهای اخیر اخبار و اتفاقاتی با سرفصل طلب پنج درصدی اعضای تیم از فصل گذشته روی داده است. این در حالی است که با توجه به جریمه پنج درصدی که سال گذشته توسط هیئت مدیره مصوب شد، اصلا مطالبه‌ای وجود نداشته است که بازیکنان به واسطه آن بخواهند از انجام تمرین خودداری کنند. این جریمه در پی شکست برابر تیم آلومینیوم اراک و کنار رفتن از رقابت‌های جام حذفی اعمال شد، با این وجود در پی نتایج رقم خورده در این فصل و حضور در صدر جدول رقابت‌ها، باشگاه لغو آن جریمه را در دستور کار داشت. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه، در این ارتباط در حال انجام پیگیری‌های لازم بود. این در حالی است که باشگاه تا به این جای فصل، ۳۰ درصد از قراردادهای فصل جاری و کلیه پاداش‌های مرتبط را پرداخت کرد تا آرامش خاطر اعضای تیم از این جهت فراهم باشد. با توجه به این توضیح، باشگاه پرداخت عقب افتاده‌ای در ارتباط با فصل گذشته فوتبال نداشت ولی به دنبال اقدام به نفع اعضای تیم بود که شرایط کنونی حادث شد. از سوی دیگر آن‌گونه که همگان در جریان قرار دارند، شرکت پرسپولیس از زمستان گذشته به یک شرکت فرابورسی تبدیل شده است و باید پاسخگوی نهادهای ذی‌ربط و سهامداران در حوزه‌های مختلف، به ویژه در بخش مالی باشد. بر این اساس پرداخت‌ها به تیم که عمده بار مالی و هزینه‌های باشگاه را شامل می‌شود نیز باید طبق ضوابط مشخص صورت پذیرد.