kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

حمله خونین داعش به ساختمان‌های دولتی مصر

 
 
روزنامه «العربی الجدید» دیروز طی خبری فوری اعلام کرد تروریست‌های تکفیری به برخی ساختمان‌های دولتی مصر در شهر «قنطره» حمله کرده و چند افسر و نظامی را کشتند.  
بر اساس گزارش این روزنامه قطری عرب زبان چاپ لندن در این حمله 2 افسر مصری به همراه پنج سرباز کشته شده‌اند. منابع قبیله‌ای در این باره اعلام کردند که گروه تروریستی داعش با حمله غافلگیرانه به شهر القنطره، کنترل چندین ساختمان دولتی را به دست گرفت که منجر به درگیری با نیروهای ارتش مصر شد. این منابع افزودند که داعش کنترل یک مدرسه، دانشکده دارو‌سازی و ساختمان‌های دیگر را به دست گرفت اما نیروهای ارتش، پلیس و گروه‌های قبیله‌ای وارد عمل شده و عناصر داعش را ناگزیر به عقب‌نشینی کردند. منابع رسانه‌ای همچنین از هلاکت چند داعشی در این درگیری‌ها خبر داده‌اند.
ایرنا در این باره نوشته نظامیان مصری به ویژه در شبه‌جزیره سینا در سال‌های اخیر بارها هدف حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفته ‌اند. پس مانده‌های تکفیری‌ها به دنبال شکست در برخی از کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق در سال‌های اخیر به دیگر کشورهای منطقه از جمله شمال آفریقا فرار کرده و موجب ناامن شدن این کشورها نیز شده‌اند. فعالیت گروه‌های تروریستی در سینای شمالی متمرکز است اما این گروه‌ها گاهی حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهرهای مصر نیز انجام می‌دهند. گفته می‌شود گروه موسوم به «انصار بیت‌المقدس» خطرناک‌ترین گروه‌ افراطی در شبه جزیره سیناست که پس از بیعت با گروه تروریستی «داعش»، نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است.