kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

۱۰۰۰ مدرسه «برکت» جایگزین مدارس کانکسی و خشتی می‌شوند

 

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: یکهزار مدرسه با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی در دست ساخت است.
به گزارش بنیاد برکت، محمد ترکمانه، اظهارداشت: ساخت هزار مدرسه با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی، خشتی، سنگی، گلی و فرسوده در مناطق محروم و روستایی استان‌های سراسر کشور در دستور کار قرار دارد و در حال انجام است.
ترکمانه افزود: هر یک از مدرسه‌های جایگزین این مدارس کانکسی و فرسوده بین یک تا سه کلاس درس دارند.
وی درباره فرآیند ساخت این مدارس توضیح داد: تا به امروز ۴۰۰ مدرسه کانکسی شناسایی و پس از تامین اعتبار، ساخت مدارس جایگزین به پیمانکار و مجری ابلاغ شده است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تاکنون ۱۰۰ مدرسه از این ۴۰۰ مدرسه شناسایی شده، به بهره‌برداری رسیده و تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است.
ترکمانه عنوان کرد: مدارس کانکسی، خشتی، سنگی، گلی و فرسوده در سراسر کشور بر اساس شاخصه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش توسط سازمان نو‌سازی مدارس شناسایی و برای ساخت مدارس جایگزین به بنیاد برکت معرفی می‌شوند.
وی درباره میزان اعتبار تخصیص داده شده به ساخت مدارس اظهار داشت: بنیاد برکت ۴۰ درصد اعتبار لازم برای ساخت این مدارس جایگزین را تامین می‌کند.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به زمان‌بندی ساخت هزار مدرسه در دستور کار گفت: ساخت این مدارس از سال گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا بهمن سال ۱۴۰۲ به طور کامل به اتمام برسد.
ترکمانه اظهار امیدواری کرد که با ساخت این هزار مدرسه، دیگر شاهد تحصیل هیچ دانش‌آموزی در مدارس کانکسی، خشتی، سنگی، گلی و فرسوده سراسر کشور نباشیم. وی یادآور شد: تا به امروز یک‌هزار و ۹۵۰ مدرسه برکت با ۱۰ هزار کلاس درس در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به بهره‌برداری رسیده و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ۴ هزار روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌‌سازی بنیاد برکت قرار دارند و در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
ترکمانه تاکید کرد: مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نو‌سازی مدارس کشور و با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا، الزامات آموزشی، ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شود.