kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
با حضور شهردار تهران

۶۳۰ دستگاه تاکسی ون جدید به چرخه حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه شد

آیین رونمایی از630 تاکسی‌ ون جدید، دیروز همزمان با سیزدهمین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران برگزار شد.


به گزارش فارس، در سیزدهمین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران آیین رونمایی از ۶۳۰ ون ناوگان تاکسیرانی با همکاری وزارت کشور با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.
این تاکسی‌ها با عنوان وانا و با ظرفیت جابه‌جایی ۱۲ نفر به چرخه حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه شده است.
پیش از این و در هشتمین شنبه امید و افتخار رونمایی از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۲ دستگاه مینی‌بوس و دو هزارمین دستگاه تاکسی جایگزین در طرح نو‌سازی تاکسی‌های فرسوده انجام شده بود.
ون‌های برقی به تاکسی‌های پایتخت اضافه می‌شود
شهردار تهران در آیین رونمایی از تاکسی ون‌های جدید با بیان اینکه امیدوارم گام‌هایی که برداشته می‌شود موثر باشد گفت: شنبه‌های خود را با نام امید و افتخار یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته‌ایم و هر دوشنبه تحت عنوان قرار خدمت در جهت خدمت به مناطق کار می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علیرضا زاکانی افزود: چهارشنبه‌ها را نیز تحت عنوان همدلی و اتحاد به اقدامات درون سازمان خود می‌پردازیم و تمام تلاش مدیریت شهری گره‌گشایی از زندگی مردم است.
زاکانی با بیان اینکه به دنبال ایجاد خدمتی زیبنده به مردم هستیم گفت: حدود ۷۰ درصد خودرو‌های شخصی درحال تردد در تهران هستند با اینکه درحال توسعه مترو هستیم، اما واگن مورد نیاز را در اختیار نداریم و کل داشته ما هزار و 500 واگن است که ۲۰۰ مورد آن از رده خارج و هزار و صد مورد آن نیازمند اورهال است.
وی با اشاره به اتوبوسرانی گفت: در سند جامع حمل‌ونقل ۱۰ هزار اتوبوس ثبت شده بود، اما اکنون با سقف استاندارد فاصله معناداری داریم و نیازمند این هستیم تا از الگو‌هایی مانند تراموا بهره ببریم و هم توسعه اتوبوسرانی را داشته باشیم.
شهردار تهران بیان داشت: بنای امسال مدیریت شهری تکمیل پنج هزار دستگاه اتوبوس است و اولویت اول نیز تولید داخل است و اگر ظرفیت تولید داخل تکمیل شد به سمت خرید اتوبوس‌های خارجی می‌رویم.
زاکانی درباره حمل‌ونقل سبک گفت: ۷۲ هزار تاکسی و ۶ هزار ون در تهران وجود دارد که ۹۶ درصد ون‌ها فرسوده هستند نباید مردم از سر ناچاری به سمت حمل‌ونقل عمومی روی بیاورند و فردی که ابتدای صبح آراسته از خانه می‌شود نباید با حضور در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ظاهرش آشفته شود.
وی با بیان اینکه خودروهایی که امروز رونمایی می‌شود، بسیار زیبنده و مناسب برای استفاده مردم است، خاطرنشان کرد: باید کم کم به سمت ون برقی برویم. در این زمینه راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ در ۵۲ ایستگاه با همکاری مپنا در حال انجام است.
شهردار تهران افزود: باید بهترین خودرو‌ها را به تاکسی‌ها اختصاص دهیم ون‌های که امروز وارد ناوگان می‌شوند مناسب مردم تهران هستند و قول داده شده است تا ون‌های برقی نیز تولید شوند و تا قبل از عید ۲۵ دستگاه خودروی برقی وارد چرخه خواهد شد و پس از آن ون‌های برقی وارد ناوگان می‌شود.
وی با بیان اینکه باید به حمل‌ونقل ترکیبی روی بیاوریم گفت: مردم باید خودشان حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنند و در آینده نزدیک از این برنامه رونمایی خواهیم کرد.
۱۰۰۰ ون تا پایان سال به تهران می‌آید
سخنگوی شهرداری تهران نیز با اشاره به ورود ون تاکسی‌های جدید به تهران به ایسنا گفت: ون تاکسی‌های جدید با قیمت مناسب به رانندگان خطوط تاکسی داده می‌شود.
عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به اولویت نو‌سازی ون تاکسی‌های جدید به رانندگان اظهارداشت: ما ون‌های فعال را اولویت‌بندی کرده‌ایم و هزار و 500 تاکسی اولویت‌بندی شده در حال حاضر داریم.
به گفته محمدخانی، پس از بررسی تردد تاکسی‌ها روی دوربین‌ها گرفته شده و آمار تاکسی‌ها را از منظر تخلفات هم گرفته ایم و پس از آن هم به صورت ۱۰۰ تایی اولویت‌بندی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: پیش‌بینی این است با تلاش دولت تا آخر سال بتوانیم هزار ون را به تهران بیاوریم؛ البته این بدین معناست که نیمی از ون‌های فعال تهران نو خواهد شد.