kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در 4 استان

 

سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی در چهار استان جنوب کشور هشدار داد و بر لزوم احتیاط در سفرهای برون شهری تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از  فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، ارتفاعات سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ خبر داد.
این مخاطرات در روز یک‌شنبه در شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و غرب هرمزگان و روز دوشنبه در جنوب فارس، هرمزگان، مرکز جنوب و جنوب غرب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.
براثر این مخاطرات احتمال لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب احتمالی از احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر و احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز را توصیه می‌کند.