kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

برخی اصلاح‌طلبان شریک جنایات اغتشاشگران هستند(خبر ویژه)

برخی اصلاح‌طلبان به دروغ دم از گفت‌وگو می‌زنند اما در واقع آنها می‌کوشند شعله آشوب‌ها حفظ شود و آرامش به کشور باز نگردد.
این ارزیابی را معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان عنوان کرد. محمد کاظم انبارلویی، به روزنامه همشهری گفت: کسانی که این روزها در کف خیابان دست به آشوب می‌زنند، طرف گفت‌وگو نیستند و نمی‌توان با این افراد، مخرج مشترکی برای تفاهم پیدا کرد. بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان و نحوه واکنش‌ جریان اصلاحات به رویدادهایی مانند حمله داعش به حرم شاهچراغ و نیز آتش‌افروزی آمریکا و شرارت‌های رخ داده در ایران، چندان دور از انتظار نبود. این جریان اقدامات تروریستی و ساختارشکنانه اخیر را در بیانیه خود محکوم نکرد و متأسفانه نوعی هم‌زبانی با اصحاب اغتشاش داشت.
در بیانیه اصلاح‌طلبان انباشتگی مطالبات اجتماعی در یک‌دهه اخیر عامل اصلی بروز اعتراضات دانسته شده است و حال آن که مدیریت کشور در همین دوره در دست اصلاح‌طلبان بود. اصلاح‌طلبان در بیانیه خود با طرح این موضوع درصدد تحریف مطالبات اغتشاشگران هستند. کسانی که دست به پرچم‌سوزی می‌زنند و در برابر حکم قرآنی حجاب می‌ایستند چه نسبتی با مردم دارند. این مسائل مطالبه واقعی مردم نیست، بلکه مطالبه آمریکا و اروپاست. در رویدادهای اخیر به خوبی شاهد آن هستیم که دشمن از مرحله براندازی عبور کرده است و به دنبال تجزیه نظام است و نشانه آن را می‌توان در فضا دادن به گروهک‌های تجزیه‌طلب که با شارژ رسانه‌ای در حال تبلیغ تفکرات خود هستند، دید. 
وی با اشاره به اسناد منتشر شده از سوی وزارت اطلاعات، و سازمان اطلاعات سپاه درباره نقش‌آفرینی برخی اصلاح‌طلبان در نقشه آمریکایی-صهیونیستی آشوب می‌گوید: عده‌ای می‌کوشند شعله‌ آشوب‌ها در کشور همچنان حفظ شود و آرامش به جامعه بازنگردد، بیانیه اخیر اقدامی در این راستا می‌باشد و هربار که اغتشاشات به نقطه پایان نزدیک می‌شود، برخی با اقداماتی که انجام می‌دهند مانع ایجاد آرامش در جامعه می‌شوند و تهدید به اینکه اگر خواسته‌های‌ این جریان محقق نشود باید منتظر بحران در جامعه بود را بیان می‌کنند؛ درحالی‌که می‌دانند چنین ظرفیتی برای بحران‌سازی در کشور ندارند.»
برخی اصلاح‌طلبان آرمان ملی ندارند و از منطق سیاسی و سیاست‌ورزی مناسبی در سپهر سیاسی کشور برخوردار نیستند. گرچه بسیاری اصلاح‌طلبان عرق ملی دارند و به مردم خدمت می‌کنند و قدردان آنان هستیم، اما بدون شک بخشی از این طیف با جریان‌هایی هم‌صدایی دارند که صدای مردم ایران نیستند.»