kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
جنجال تازه در غرب وحشی

زندانی سیاه‌پوست زیر مشت و لگد پلیس‌های نژادپرست آمریکا

 
۵ پلیس آمریکایی در جنجال جدید و رفتاری وحشیانه اقدام به ضرب‌وشتم متهمی کردند که جرمش سرعت بالا در اتوبان بوده است!
خشونتی دردناک از سوی پلیس آمریکا این بار در ایالت «جورجیا» جامعه آمریکایی را وارد شوک کرده است. تصاویر منتشر شده از دوربین‌های مداربسته چند ساعتی است که در فضای مجازی و سایر رسانه‌های وابسته در این کشور دست به دست می‌چرخد. این ویدئو مربوط به یکی از بازداشتگاه‌های ایالت جورجیا است. پنج پلیس بی‌هوا وارد یک سلول انفرادی می‌شوند و یک متهم به نام‌هابز را به قصد کشت می‌زنند. سلول انفرادی متهم آن‌قدر کوچک است که ۶ نفر به سختی در آن‌جا می‌شوند. حالا کتک خوردن این متهم آن هم بدون دلیل مشخص و خارج از عرف موجی از انتقادات جدید علیه عملکرد پلیس آمریکا را براه‌انداخته است.«هری دنیلز» وکیل این فرد بازداشت‌شده، نسبت به این اقدام وحشیانه واکنش نشان داده و آن را به رخ پلیس آمریکا کشانده است: «بار دیگر انسانی به این شکل به دست ماموران کتک می‌خورد. ما در این‌جا در کنار این جمعیت (سیاه پوست) و این خانواده قرار داریم. هیچ کس به هیچ وجه نباید اجازه داشته باشد فردی را این‌گونه کتک بزند.»
این رفتار ناهنجار، جامعه سیاه‌پوست را بیشتر آزار می‌دهد وقتی مشخص می‌شود که فردی که تا سر حد مرگ کتک خورده به‌خاطر رانندگی با سرعت غیرمجاز در بازداشت بسر می‌برد! یکی از حاضران در جمع اعتراضی علیه رفتار غیرانسانی پلیس در یک کنفرانس گفته «مطلقاً هیچ دلیلی، هیچ توجیهی، هیچ موضوع قابل بحثی و هیچ توجیه قانونی وجود ندارد با مردی که در سلول خود نشسته چنین برخوردی را داشته باشیم و او را کتک بزنیم.»
وکیل‌هابز می‌گوید که موکلش دچار بیماری روانی است و پیش از این درخواست کرده بود که تحت حفاظت ویژه قرار بگیرد. این اولین باری نیست که جامعه آمریکا از یک خشونت وحشیانه رنجیده خاطر می‌شود. خشونت در جامعه آمریکا مخصوصا از سوی پلیس این کشور به یک اتفاقی جاافتاده تبدیل شده است. قتل جورج فلوید از سوی «درک شووین» آن هم از طریق خفه‌کردن! موجی از اعتراضات گسترده در ایالت‌های مختلف به‌راه‌انداخت. شعارهایی مانند «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» هم در جریان همین اعتراضات بر سر زبان‌ها افتاد. حالا نکته جالب در این بین آنکه، واشنگتن که خود سردمدار نقض حقوق اولیه شهروندان خود هست حالا برای سایر کشورها ژست حقوق بشر بر می‌دارد و به بهانه واهی نقض حقوق بشر پلیس ایران را تحریم می‌کند! 
خط‌ونشان جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای جو بایدن
همزمان با پایان یافتن نتایج انتخابات میان‌ترم آمریکا و پیروزی جمهوری‌خواهان در این مجلس، تبعات شکست دموکرات‌ها به مرور آشکار می‌شود. 
«جیمز کامر» نماینده جمهوری خواه ایالت کنتاکی و گزینه ریاست نظارت مجلس نمایندگان و کمیته اصلاحات، اعلام کرده که کنگره قصد دارد تا گزارش‌های مالی و ادعاهای افشاگرانه درباره ارتباط‌های میان جو‌بایدن و فعالیت‌های تجاری «هانتر بایدن» پسر ۵۲ ساله‌ا‌ش نشان می‌دهد را پیگیری کند.
کامر این را هم گفت که این کمیته نقش جو بایدن در رابطه با افراد خانواده در خارج از کشور را ارزیابی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که این دست از اقدامات جمهوری‌خواهان به تهدیدات آتی علیه دموکرات‌ها درخصوص استیضاح بایدن هم ختم شود.