kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به نماز است

 
همدان- خبرنگار کیهان:
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به نماز است.
آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در جلسه شورای اقامه نماز با اشاره به اینکه فرهنگ اقامه نماز باید در باشگاه‌های ورزشی ترویج پیدا کند اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی باید برای مربیان باشگاه‌های ورزشی در دستور کار قرار گیرد زیرا ارتباط عاطفی که بین جوانان با مربیان ورزشی وجود دارد به مراتب عمیق‌تر از معلمان مدارس است.
وی با ابراز تاسف از اینکه تاکنون برنامه‌ای در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برای ترویج فرهنگ نماز پیش‌بینی نشده است عنوان کرد: باید برای توسعه فرهنگ نماز در جامعه بیش از گذشته تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه آثار نماز باید ظهور و بروز اجتماعی داشته باشد تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید متولیان امر بر آن توجه و نظارت مستمر داشته باشند وضعیت بهداشت، نظافت و گرمایش نمازخانه‌های بین راهی است.
در ادامه مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم‌، از برگزاری جشنواره فضای مجازی نماز «فجر تا فجر» با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و در دو مرحله استانی و ملی خبر داد و گفت: این جشنواره در مرحله استانی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز و مراکز علمی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و  نخبگان استان با هدف ترویج و نشر ارزش‌ها و فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.