kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
مشاور و مسئول حوزه ریاست حوزه هنری کشور:

حوزه هنری خوزستان ظرفیت فعالیت در عرصه بین‌المللی را دارد

 
اهواز- خبرنگار کیهــان:
سید امیر جاوید در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه در حوزه هنری چند استان به لحاظ اینکه قابلیت نگاه و حرکت بین‌المللی دارند از جایگاه ویژه‌تری برخوردار هستند که یکی از آنها خوزستان است اظهار کرد: این استان در عرصه فرهنگ و هنر ظرفیت این را دارد در حوزه بین‌الملل فعالیت‌های خود را گسترش دهد.
 وی افزود: همجواری خوزستان با کشور عراق و نگاه قومیتی که در این استان وجود دارد امکانی را فراهم کرده که بتوانند در حوزه بین‌المللی چه در منطقه و چه خارج از منطقه در حوزه شعر، ادبیات، هنرهای نمایشی، فیلم‌سازی و ... فعالیت‌هایی داشته باشد.
 رئیس حوزه هنری خوزستان نیز با بیان اینکه حوزه هنری  نهاد انقلابی است و همه تکلیف داریم در راه و مسیر نظام جمهوری اسلامی و ارتفای هنر انقلاب اسلامی تلاش کنیم ادامه داد: انتظاراتی در حوزه فرهنگی داریم که در سند چشم‌انداز حوزه هنری استان ترسیم شده و امیدواریم با همت همه دوستان بتوانیم این حوزه را بیش از پیش تقویت کنیم.
محمد شهباز گهروئی با اشاره به اینکه حوزه هنری خوزستان ظرفیت خوبی جهت فعالیت در حوزه بین‌الملل دارد و در این راستا اقداماتی نیز به همت همکاران ما در استان در کشور عراق صورت گرفته ابراز کرد: در تلاش هستیم این حوزه را تقویت کنیم که در این زمینه نیازمند حمایت و همراهی حوزه هنری مرکز داریم.
وی خاطرنشان کرد: پرورش هنرمندان جوان انقلابی در دستور کار حوزه هنری است تا از طریق این هنرمندان آثار انقلاب خلق و منتشر شود.
 رئیس حوزه هنری خوزستان با تاکید بر تولید محتوای هنر انقلابی بر اساس سند زیست‌بوم فرهنگی استانی یاد‌آور شد: حوزه هنری بر اساس سند زیست‌بوم‌ فرهنگی خوزستان در راستای معرفی مناطق مختلف بومی از طریق تولید آثار هنری تاثیرگذار و ماندگار گام برداشته است.
 در این مراسم از زحمات شهریار قلی گشتی معاون سابق حوزه هنری خوزستان تقدیر و حجت‌الاسلام سید محمدهادی شفیعی به عنوان معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری معرفی شد.