kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
بازتاب صحبت‌های کاپیتان در رسانه‌های جهان 

شکست انگلیسی‌ها در جنگ روانی علیه تیم ملی فوتبال جهانبخش:می‌خواهیم با بهترین عملکرد دل مردم را شاد کنیم

تیم‌های ملی ایران و انگلیس در شرایطی روز دوشنبه در جام جهانی 2022 قطر به مصاف هم می‌روند که انگلیسی‌ها جنگ روانی علیه شاگردان کی روش را از چند روز قبل آغاز کرده‌اند و تا به امروز نیز با هوشیاری و حرفه ای‌گری مربیان و بازیکنان تیم ملی شکست خورده‌اند. 
 
سرویس ورزشی-
تیم‌های ملی فوتبال ایران و تونس پیش از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دیداری تدارکاتی به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود تونس ‏‬به پایان رسید.این بازی در شهر دوحه برگزار شد و «نعیم سلیتی» (۸۵) و «علی العابدی »(۹۰) برای تیم تونس گلزنی کردند.با توافق دو تیم، این مسابقه پشت درهای بسته برگزار شد و پخش تلویزیونی هم نداشت.
تیم ملی ایران پس از روی کار آمدن کارلوس کی روش سه بازی تدارکاتی دیگر انجام داده بود. ملی‌پوشان ایران در اردوی اتریش برابر اروگوئه به پیروزی رسیدند و مقابل سنگال به نتیجه تساوی دست یافتند.ایران همچنین در آخرین بازی تدارکاتی در تهران و بدون حضور لژیونرهایش موفق شد نیکاراگوئه را شکست بدهد. برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:
* ایران- انگلیس؛ دوشنبه ۳۰ آبان؛ ساعت ۱۶:۳۰
* ایران- ولز؛ جمعه ۴ آذر؛ ساعت ۱۳:۳۰
* ایران- آمریکا؛ سه‌شنبه ۸ آذر؛ ساعت ۲۲:۳۰
جنگ روانی علیه تیم ملی
طبق برنامه اعلام شده تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه به مصاف انگلیس می‌رود. برگزاری این بازی در شرایطی است که انگلیسی‌ها جنگ روانی علیه تیم ملی را از چند روز قبل آغاز کرده‌اند و البته با هوشیاری و حرفه ای‌گری مربیان و بازیکنان تیم ملی به شکست آنها منجر شده است. 
آخرین نمونه این جنگ روانی در نشست خبری روز پنجشنبه علیرضا جهانبخش ملی‌پوش باتجربه کشورمان بود. وی در این نشست خبری در پاسخ به سؤال شیطنت‌آمیز خبرنگاری مبنی بر شادی نکردن احتمالی بازیکنان ایران پس از گلزنی و همین‌طور خوانده نشدن سرود ملی گفت: من فکر می‌کنم شما یک خبرنگار انگلیسی باشید و فکر می‌کنم اگر هم‌گروه نبودیم، این سؤال پرسیده نمی‌شد اما الان تمام تمرکز من و هم‌تیمی‌هایم روی تیم ملی است، چون از بچگی عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی بوده‌ایم. آمادگی این را داریم که تنها به فوتبال فکر کنیم و تمام هدف‌مان این است که به پیراهن تیم ملی احترام بگذاریم و هرآنچه داریم برای تیم ملی انجام دهیم. 
وی افزود: ما چند روز با یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های‌ زندگی‌مان فاصله داریم و تمام تمرکزمان را روی این بازی گذاشته‌ایم تا بتوانیم باعث خوشحالی مردم‌مان شویم. شما درباره شادی پس از گل پرسیدید که یک مسئله شخصی است و هر بازیکن برای خودش یک شادی متفاوت دارد. همان‌طور که گفتم، تمام تمرکز ما روی این است که بازی خوبی مقابل انگلیس انجام دهیم و سعی کنیم بهترین عملکردمان را برای شادی مردم کشورمان داشته باشیم. 
بازتاب صحبت‌های جهانبخش در رسانه‌های جهان
پاسخ هوشمندانه جهانبخش در رسانه‌های جهان بازتاب زیادی داشت تا جایی که روزنامه انگلیسی «اکسپرس» نوشت، «علیرضا جهانبخش» کاپیتان تیم ملی ایران، رسانه‌های انگلیسی را به جنگ روانی در آستانه بازی‌های روز دوشنبه گروه B جام جهانی متهم کرد.اکسپرس نوشت، علیرضا جهانبخش، از موضع‌گیری سیاسی رسانه‌های انگلیسی انتقاد کرد. جهانبخش گفت که خبرنگاران انگلیسی سعی دارند حریفان مرحله گروهی خود را عصبی کنند.
کاپیتان تیم ملی کشورمان خطاب به خبرنگار انگلیسی در کمپ تمرینی ایران در «الریان» گفت: پرسیدن این سؤال از شما تعجبی ندارد. اگر تیم شما با ما همگروه نبود، باز هم این سؤالات را می‌پرسیدی؟ وینگر تیم ملی گفت: باید بگویم تمام تمرکز من و همبازی‌هایم روی فوتبال است. ما تنها به فوتبال فکر می‌کنیم.
روزنامه «میرر» نیز نوشت: انگلیس دوشنبه آینده در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر به مصاف ایران می‌رود و علیرضا جهانبخش در نشست خبری گفت که سؤالات در مورد حوادث در ایران، تلاش در ایجاد بی‌ثباتی در تیم ملی فوتبال است.میرر نوشت: علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران در آستانه بازی افتتاحیه جام جهانی مقابل انگلیس به کارزار برای بی‌ثبات کردن تیمش توسط رسانه‌های انگلیسی اشاره کرد. جهانبخش گفت: خبرنگاران انگلیسی در تلاش برای تضعیف ذهنیت تیم ایران هستند.
روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» نیز نوشت: کاپیتان ایران تیم رسانه‌ای انگلیس را به تلاش برای آشفتگی در تیم ملی ایران متهم کرد. «خبرگزاری فرانسه» هم در این رابطه نوشت، بازیکنان جام جهانی ایران به فوتبال فکر می‌کنند نه به حوادثی که این روزها در این کشور رخ می‌دهد. علیرضا جهانبخش، کاپیتان ایران هم روز پنجشنبه گفت تمرکز تیمش بر رقابت در جام جهانی است نه اعتراضات.
رفتار حرفه‌ای کی روش
تلاش انگلیسی‌ها برای برهم زدن تمرکز ملی‌پوشان فوتبال کشورمان از نشست خبری کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی آغاز شد. چند روز قبل خبرنگار اسکای اسپورت از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پرسیده بود که آیا بازیکنان تیم ملی ایران اجازه دارند علیه قوانین کشور عمل کنند که کی روش در پاسخ گفت: این دقیقا مثل کشور شما انگلیس است. شما هم به دنبال روحیه جمعی فوتبال هستید و به قواعد و قانون فیفا احترام می‌گذارید. شما هم نظریات خودتان را در فوتبال به معرض نمایش گذاشتید. هر کسی این حق را دارد که نظرات خودش را بیان کند. وی ادامه داد: شما سابقاً پیش از آغاز مسابقات زانو می‌زدید. برخی با آن موافق بودند و برخی دیگر موافق نبودند. ایران هم دقیقا همین موضوع است. 
کی‌روش گفت: البته چنین موضوعاتی اصلا در تیم ملی مطرح نیست زیرا بازیکنان چیز دیگری در ذهن دارند. بازیکنان می‌خواهند بجنگند و رویاپردازی کنند که در مرحله دوم جای گیرند.
البته این پایان کار نبود زیرا خبرنگار انگلیسی با سماجت و در حالی که میکروفن در اختیار خبرنگار دیگری بود به سؤال‌های سیاسی خود ادامه داد و در سؤالی توهین‌آمیز به کی‌روش گفت: سرمربیگری تیم کشوری که حقوق زنان در آن رعایت نمی‌شود چه منفعتی برای شما دارد؟
کی‌روش در واکنش کنایه‌آمیز به این صحبت‌ها گفت: شما که خبرنگار یک کمپانی خبری خصوصی هستید چه مبلغی به من می‌دهید تا پاسخ سؤال شما را بدهم؟ با رئیستان صحبت کنید! لطفا حرف و یا اقدامی که من نکرده‌ام را به من منتسب نکنید! سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان آخر جلسه هم دوباره به خبرنگار اسکای اسپورت گفت به حرفهایم فکر کن! راستی از کشور خودت چه خبر؟!
سجادی: پاسخ کی‌روش در نشست خبری ارزشمند بود
رفتار حرفه‌ای کی روش علاوه‌بر تحسین کارشناسان واکنش وزیر ورزش و جوانان را نیز در پی داشت تا جایی که سید حمید سجادی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: جا دارد صمیمانه از مدیریت و حمایت ایشان از تیم‌ملی تشکر کنم. موفقیت او در کنفرانس مطبوعاتی بسیار ارزشمند بود. ایشان مثل شیر در کنار تیم‌ملی هستند و از بازیکنان تیم‌ملی صیانت می‌کنند. من صمیمانه به عنوان وزیر ورزش و جوانان از آقای کی‌روش تشکر می‌کنم.
او افزود: امیدوارم ما هم با نوع حمایت از ایشان و برنامه‌هایی که برای تیم‌ملی داریم، ما هم کنار تیم‌ملی ثابت کنیم که حامی تیم هستیم. باز هم بابت نوع رفتار آقای کی‌روش از او تشکر می‌کنیم.