kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

آخرین اخبار جام جهانی فوتبال 2022 – قطر

 
بازگشت دروازه‌بان اروگوئه به خانه
دروازه‌بان اروگوئه به خاطر درگذشت مادرش مجبور به بازگشت به کشورش شد.
چند روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است و تیم ملی اروگوئه خود را برای اولین بازی خود مقابل کره جنوبی آماده می‌کند.
سباستین سوسا دروازه‌بان تیم ملی اروگوئه که در قطر بود خبر غم‌انگیزی دریافت کرد و متوجه فوت مادرش شد و به همین خاطر اردوی تیم ملی کشورش را موقتا ترک کرد و به اروگوئه بازگشت. همچنین تمرین تیم دیگو آلونسو نیز به حالت تعلیق درآمد.این دروازه‌بان با سابقه حضور در بوکا و روزاریو سنترال در روزهای آینده به محل برگزاری جام جهانی بازخواهد گشت و در اولین بازی مقابل آسیایی‌ها حضور خواهد داشت.
 ۱۰ گلزن برتر تاریخ جام جهانی 
در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با ۱۰ گلزن برتر تاریخ این مسابقات آشنا شوید.
در طول تاریخ جام جهانی فوتبال، چندین مهاجم گلزن بوده‌اند که با تیم ملی خود در جام جهانی حضور داشته‌اند و رکورد گلزنی خوبی در این رقابت‌ها ثبت کردند. میروسلاو کلوزه مهاجم سابق آلمان با ۲۴ بازی و ۱۶ گل بهترین گلزن تاریخ جام‌های جهانی است و رونالدو برزیلی با ۱۵ گل در ۱۹ بازی دوم است.در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با ۱۰ گلزن برتر تاریخ این مسابقات آشنا شوید.
*میروسلاو کلوزه........................................................... (آلمان- ۱۶ گل- ۲۴ بازی)
*رونالدو........................................................................... (برزیل- ۱۵ گل- ۱۹ بازی)
*گرد مولر......................................................................... (آلمان- ۱۴ گل- ۱۳ بازی)
*ژوست فونتن................................................................ (فرانسه- ۱۳ گل- ۶ بازی)
*پله.................................................................................. (برزیل- ۱۲ گل- ۱۴ بازی)
*یورگن کلینزمن.......................................................... (آلمان- ۱۱ گل- ۱۷ بازی)
*ساندور کوچیس..................................................... (مجارستان- ۱۱ گل- ۵ بازی)
*هلموت ران.................................................................. (آلمان- ۱۰ گل- ۱۰ بازی)
*گابریل باتیستوتا.......................................................(آرژانتین- ۱۰ گل- ۱۲ بازی)
*گری لینه کر..............................................................(انگلیس- ۱۰ گل- ۱۲ بازی)
2 تغییر فوری در تیم ملی آرژانتین 
دو بازیکن جدید به جای دو بازیکن مصدوم به تیم ملی آرژانتین دعوت شدند.
به گزارش تلگراف، تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تنها یک روز دیگر باقی مانده است. در آستانه شروع رقابت‌ها شاهد دو تغییر در تیم ملی آرژانتین بودیم. در ابتدا خواکین کوریا نیز به دلیل مصدومیت از ترکیب جام جهانی خارج خواهد شد و تیاگو آلمادا به عنوان جانشین او معرفی شد.
همچنین نیکلاس گونزالس نیز در تمرینات دچار مصدومیت عضلانی شد و از لیست جام جهانی خارج شد و آنخل کوریا بازیکن اتلتیکومادرید به جای او دعوت شد.
دو روز پیش تیم ملی فوتبال آرژانتین در امارات به دیدار این تیم رفت و توانست با ۵ گل به برتری برسد. جولین آلوارز، لیونل مسی، آنخل دی ماریا دو بار و خواکین کوریا برای آلبی سلسته گلزنی کردند.
سادیو مانه جام جهانی را از دست داد 
فدراسیون فوتبال سنگال اعلام کرد که نام سادیو مانه به خاطر آسیب‌دیدگی از فهرست این تیم حذف شد و به این ترتیب این بازیکن سرشناس جام جهانی را از دست داد.
فدراسیون فوتبال سنگال و هواداران این تیم امید زیادی داشتند که سادیو مانه بتواند تیم را در جام جهانی همراهی کند. مانه در فهرست نهایی سنگال برای جام جهانی قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شد که تنها در بازی نخست نتواند تیم را همراهی کند، اما این‌گونه نشد.
عصر دیروز فدراسیون فوتبال سنگال اعلام کرد که نام سادیو مانه از فهرست نهایی سنگال برای جام جهانی به خاطر آسیب‌دیدگی خط خورد و به این ترتیب این بازیکن سرشناس رسما جام جهانی را از دست داد تا غایب بزرگ سنگال لقب بگیرد.سنگال در گروه نخست جام جهانی با تیم‌های قطر، هلند و اکوادور همگروه است.
دعوت از پدیده 19 ساله تیم بارسلونا
در آستانه شروع جام جهانی ۲۰۲۲، بال تیم فوتبال والنسیا مصدوم شد و فرصت حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.
خوسه گایا بال تیم ملی فوتبال اسپانیا، یکی از 26 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم تحت هدایت لوئیس انریکه برای حضور در جام جهانی 2022 مصدوم شده و به سبب آن نمی‌تواند ماتادورها را در جام بیستم همراهی کند.
گایا در آخرین جلسه تمرینی تیم ملی اسپانیا قبل از سفر به قطر در روز چهارشنبه دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه قوزک شد و اگرچه در ابتدا کادر پزشکی مصدومیت او را جزیی تخمین زده بود، او هیچ شانسی برای بازی در جام جهانی نخواهد داشت. با خط خوردن نام گایا، اکنون نشریه مارکا نوشته که آلخاندرو بالده پدیده 19 ساله تیم بارسلونا به جای او به اردوی ماتادورها فراخوانده شده است. او یکی از نفرات لیست 55 نفره اولیه اسپانیا بود که از رسیدن به فهرست 26 نفره باز ماند. طبق قوانین فیفا، تیم‌های حاضر در جام جهانی در صورت مصدومیت یکی از بازیکنان فهرست نهایی‌شان تا 24 ساعت قبل از اولین بازی می‌توانند یک نفر را جایگزین او کنند و به این ترتیب اسپانیا تا روز سه‌شنبه فرصت دارد تصمیم نهایی‌اش را درباره جانشین گایا اتخاذ کند.