kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

«لوپتو» رکوردشکنی کرد(اخبار ادبی و هنری)

انیمیشن سینمایی «لوپتو» در مدت کمتر از دو هفته اکران توانست به فروش بیش از دو میلیارد تومانی در گیشه سینماها دست یابد. همزمان با دو میلیاردی شدن این فیلم به پاس توجه مخاطبان کودک به این اثر، جشنواره جوایز لوپتویی آغاز شد.
 
 
 
انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه که اکران خود را از ۱۱ آبان در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد، توانست در دو هفته اکران، با استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان با جذب نود هزار مخاطب به فروش دو میلیارد و سیصد میلیون تومانی دست یابد.
همزمان با ثبت رکورد دو میلیاردی توسط «لوپتو» در شرایط سخت فروش سینمای ایران، به پاس قدردانی از توجه ویژه مخاطبان کودک به این انیمیشن، جشنواره بزرگ جوایز لوپتویی برای مخاطبان کودک این انیمیشن آغاز شد. در این جشنواره، به ازای هر میلیارد فروش به تعدادی از مخاطبان پک‌های هدیه لوپتویی اهدا می‌شود. برای شرکت در این جشنواره مخاطبان می‌توانند از طریق سامانه گیشه ۷ اقدام به خرید بلیت نمایند.
«لوپتو» نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره است که با تکنیک سه‌بعدی در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان کرمانی تولید شده است.
سینما فلسطین تهران پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به‌عنوان «سینمای لوپتو» در قالب رویداد «فیلم‌بازی» با برنامه‌هایی متنوع میزبان کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان خواهد بود. فیلم‌بازی کودکان یک رویداد مفرح کودکانه است که جهت ایجاد نشاط و شادی برای کودکان در راستای شعار این انیمیشن یعنی «شادی ساختنی است» طراحی شده است.