kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

هشدار وزیر نیرو درباره وضعیت آب تهران

 
 
 
محرابیان گفت: در شرایط موجود به‌خصوص در تهران وضعیت سختی به لحاظ آبی داریم و امیدواریم با همکاری مردم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.
به گزارش وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره وضعیت آبی و بارندگی کشور، اظهار کرد: امیدواریم در آینده شاهد بارش بهتری باشیم و وضعیت سدها بهتر شود، ولی در شرایط موجود به خصوص در تهران وضعیت سختی به لحاظ آبی داریم و از مردم تقاضا می‌کنیم با مدیریت خوبی که دارند، کمک کنند تا مشکلی پیش نیاید. محرابیان خاطرنشان کرد: در حوزه برق با مدیریت خوبی که مردم عزیزمان انجام دادند تابستان را بدون خاموشی در کشور پشت سر گذاشتیم و در بخش خانگی هیچ‌گونه خاموشی نداشتیم و در دیگر بخش‌ها هم مردم مدیریت خوبی را انجام دادند.
وزیر نیرو تأکید کرد: امیدواریم در حوزه آب هم همین طور باشد. مردم بهتر از ما می‌دانند وقتی می‌گوییم شرایط سخت است، خودشان به صورت خودکار مدیریت می‌کنند، امیدواریم این شرایط در بخش آب هم حاکم باشد.
محرابیان همچنین درباره وضعیت صادرات و واردات برق کشور اظهار کرد: بر اساس قراردادهایی که داریم، در زمان‌هایی که مازاد تولید برق داریم، صادرات انجام می‌دهیم و زمان‌هایی که نیاز به برق داریم، واردات انجام می‌دهیم و در حوزه صادرات و واردات برق در تلاشیم تا حداکثر منفعت را برای کشور در نظر بگیریم.
آب ۹۹۷۱ مشترک بد مصرف تهرانی قطع شد
تازه‌ترین گزارش شرکت آب و فاضلاب استان تهران نشان می‌دهد از ۱۸ مهرماه امسال تا ۲۳ آبان آمار قطع آب مشترکان بد مصرف به عدد ۹ هزار و ۹۷۱ نفر رسیده است که تعداد 
۲ هزار و ۹۹۰ مشترک خانگی و غیر خانگی را شامل می‌شود.
بر اساس این گزارش در بازه زمانی ذکر شده تعداد ۲ هزار و ۴۲۷ انشعاب خانگی قطع آب شده‌اند که ۸ هزار و ۱۸۰ نفر را شامل
 می‌شود.
همچنین تعداد ۵۶۳ انشعاب غیر خانگی مشمول قطع آب شده‌اند که یک هزار و ۷۹۱ نفر را در برمی‌گیرد.
به گزارش ایرنا، روند کاهش بارش‌ها در تهران و به دنبال آن کاهش حجم آب موجود در سدهای پنج‌گانه این استان سبب شده مسئولان برای ترغیب مردم به رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از مصرف بی‌رویه اقدام‌هایی را مدنظر قرار دهند.
چندی پیش فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب گفته بود: امسال وارد سومین پاییز خشک شده‌ایم و وضعیت منابع آبی چندان خوب نیست. وی افزوده بود: رعایت الگوی مصرف در این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است و باهدف تشویق مردم به رعایت مصرف برخورد با مشترکان بد مصرف در دستور کار قرار دارد.
دوم آبان‌ماه قاسم‌زاده در هشتمین نشست خبری خود، اظهار کرد: آب دو هزار و ۸۰۰ مشترک بد مصرف آب در کلان‌شهر تهران برای ساعت‌هایی در روز قطع شد؛ قطع آب این مشترکان باهدف تغییر در رفتارهای مصرفی انجام شده است.