kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
از پاسخ قاطعانه به خبرنگار اسکای اسپورت تا افزایش انگیزه بازیکنان

سرمربی تیم ملی قدرت مدیریت خود را به رخ کشید!

 
 
 
 
سرویس ورزشی-
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به شیطنت رسانه انگلیسی پاسخی هوشمندانه داد.
کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از تمرین امروز و در پاسخ به سؤالی شیطنت‌آمیز از رسانه انگلیسی مبنی بر اینکه آیا بازیکنان تیم ملی ایران اجازه دارند علیه قوانین کشور عمل کنند، گفت: این دقیقا مثل کشور شما انگلیس است. شما هم به دنبال روحیه جمعی فوتبال هستید و به قواعد و قانون فیفا احترام می‌گذارید. شما هم نظریات خودتان را در فوتبال به معرض نمایش گذاشتید. هر کسی این حق را دارد که نظرات خودش را بیان کند. وی ادامه داد: شما سابقاً پیش از آغاز مسابقات زانو می‌زدید. برخی با آن موافق بودند و برخی دیگر موافق نبودند. ایران هم دقیقا همین موضوع است.
کی‌روش گفت: البته چنین موضوعاتی اصلا در تیم ملی مطرح نیست زیرا بازیکنان چیز دیگری در ذهن دارند. بازیکنان می‌خواهند بجنگند و رویاپردازی کنند که در مرحله دوم جای گیرند. آنها بازیکنانی فروتن هستند. آنها یک چیز را خوب می‌دانند که اگر بتوانند این کار را انجام دهند، نه تنها بخشی از تاریخ فوتبال خواهند شد بلکه تاریخ را خواهند ساخت.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: ایران ۶ بار در جام جهانی حضور داشته و تاکنون به مرحله بعدی نرسیده است. بنابراین بازیکنان نمی‌خواهند بخشی از تاریخ فوتبال باشند، آنها می‌خواهند تاریخ‌ را بسازند.
کی روش قدرت مدیریتش را به رخ کشید
نکته مهم این نشست خبری، سماجت و رفتار سیاسی خبرنگار انگلیسی اسکای‌ اسپورت در طرح سؤالات سیاسی و واکنش هوشمندانه کارلوس کی‌روش بود. این خبرنگار که با وجود طرح ادعایی درباره فشار به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی برای سکوت در مقابل اتفاقات اخیر در ایران، با پاسخ کی‌روش روبه‌رو شده بود، با سماجت و در حالی که میکروفن در اختیار خبرنگار دیگری بود به سؤال‌های سیاسی خود ادامه داد و در سؤالی توهین‌آمیز به کی‌روش گفت: سرمربیگری تیم کشوری که حقوق زنان در آن رعایت نمی‌شود چه منفعتی برای شما 
دارد؟
کی‌روش در واکنش کنایه‌آمیز به این صحبت‌ها گفت: شما که خبرنگار یک کمپانی خبری خصوصی هستید چه مبلغی به من می‌دهید تا پاسخ سؤال شما را بدهم؟ با رئیستان صحبت کنید!لطفا حرف و یا اقدامی که من نکرده‌ام را به من منتسب نکنید! سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان آخر جلسه هم دوباره به خبرنگار اسکای اسپورت گفت به حرفهایم فکر کن! راستی از کشور خودت چه خبر؟!
پاسخ هوشمندانه کی روش به خبرنگار انگلیسی اسکای‌ اسپورت بار دیگر ثابت کرد که چرا بسیاری از کارشناسان و اهل فن او را یک مربی حرفه‌ای و کاربلد می‌دانند. کی روش به درستی نه تنها اجازه نداد حاشیه به تیمش تزریق شود بلکه انگیزه و اتحاد را نیز نزد بازیکنانش بیشتر کرد.
او پیش از این هم با تصمیمات قاطع اجازه نداده بود برخی بازیکنان و اطرافیان تیم ملی در دام حواشی گرفتار شوند که نمونه آن اتفاقات اردوی تیم ملی در اتریش بود که مدیریت این سرمربی کاربلد موجب شد یکی از بازیکنان تیم نیمه شب استوری اینستاگرام خود را پاک کند!
تصور کنید اگر شرایط در تیم ملی تغییر نکرده بود و به ضرب و زور دلالان هنوز اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود، آیا اگر او جای کی‌روش در نشست خبری روز سه شنبه تیم ملی نشسته بود، می‌توانست چنین پاسخ دندان شکنی به خبرنگار انگلیسی اسکای اسپورت بدهد؟! این‌جاست که خیلی از مسئولان ورزش متوجه می‌شوند پیامدهای یک تصمیم درست یا غلط تا چه‌اندازه می‌تواند در یک تیم تاثیرگذار باشد.