kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

آخرین اخبار جام جهانی فوتبال 2022 – قطر

 
 
 
شانس اول قهرمانی از نگاه ماتئوس
اسطوره فوتبال ژرمن‌ها بر این باور است که تیم ملی فوتبال آرژانتین با حضور مسی شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.
به گزارش کیکر، تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تنها ۴ روز دیگر باقی مانده است و به همین خاطر بازار پیش‌بینی‌ها داغ داغ است.لوتار ماتئوس ستاره اسبق فوتبال ژرمن‌ها درباره مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی قطر سخن به میان آورد.ماتئوس گفت: اگر قرار باشد که تنها یک تیم را به عنوان نامزد اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی انتخاب کنم، آن تیم آرژانتین است. به نظرم آرژانتین در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. مسی بسیار آماده است و می‌تواند زمینه‌ساز قهرمانی تیمش در جام جهانی باشد.
تیم ملی فوتبال آرژانتین با تیم‌های عربستان، لهستان و مکزیک همگروه است و در نخستین بازی خود به مصاف عربستان خواهد رفت. آرژانتین در شرایط بسیار خوبی پای به جام جهانی می‌گذارد. این تیم در سه سال اخیر هیچ شکستی را تجربه نکرده است و این باعث می‌شود تا با شرایط روحی بسیار خوبی پای به جام جهانی بگذارد.این آخرین جام جهانی مسی است و هواداران این بازیکن امید زیادی دارند که قهرمانی در جام جهانی را به هم کلکسیون افتخارات خود اضافه کند.
ستاره کره‌ای تاتنهام با ظاهری جدید در قطر
مهاجم تیم ملی کره‌جنوبی به اردوی این تیم در کشور قطر اضافه شد.
سون هیونگ مین، کاپیتان و ستاره تیم ملی کره جنوبی که در حال بازگشت به فرم اولیه خود پس از رهایی از مصدومیت از ناحیه صورت است، در اولین تمرین ببرهای آسیا در دوحه، از ماسک محافظ صورت استفاده کرد. سون به عنوان آخرین بازیکن، ساعات اولیه روز چهارشنبه (امروز) به اردوی تیم ملی کره جنوبی در دوحه اضافه شد. مهاجم شماره ۷ تاتنهام و کره جنوبی روز چهارم نوامبر و سه روز پس از برخورد به بازیکن تیم مارسی در لیگ قهرمانان اروپا، بر روی چند ناحیه از صورت خود که دچار شکستگی شده بود و در نزدیکی چشم چپ او قرار داشت، عمل جراحی انجام داد. حالا سون اولین تمرین خود را در کنار هم‌تیمی‌هایش انجام داده و برای شرکت در جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌شود.
شاگردان پائولو بنتو پرتغالی در تیم کره جنوبی با تیم‌های اروگوئه، غنا و پرتغال به رقابت می‌پردازند.
معرفی‌ترین‌های جام جهانی 2022
با برترین‌های جام جهانی 2022 به میزبانی کشور قطر آشنا شوید.
تنها چهار روز به آغاز بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان باقی مانده و اخبار و اتفاقات این رویداد ورزشی در کانون توجه مردم کشورهای مختلف قرار دارد. جام جهانی 2022 به خاطر شرایط آب و هوایی قطر در زمانی خارج از روزهای تابستان برگزار می‌شود و همین مسئله آن را تبدیل به متفاوت‌ترین جام جهانی کرده است. ضمن اینکه این مسابقات آخرین جام جهانی با حضور 32 تیم خواهد بود و قرار است از دوره بعدی، بازی‌ها با 48 تیم برگزار شوند.
در بین 831 بازیکن حاضر، جوان‌ترین بازیکن این تورنمنت یوسف موکوکو مهاجم 17 ساله تیم ملی آلمان است که البته در روز بازی افتتاحیه، وارد 18 سالگی می‌شود. مسن‌ترین بازیکن جام نیز آلفردو تالاورا دروازه‌بان 40ساله تیم ملی مکزیک است. آلفردو تالاورا دروازه‌بان مکزیکی که با 40 سال، مسن‌ترین بازیکن جام محسوب می‌شود در واقع کاپیتان این تیم است. پس از او آتیبا‌هاچینسون بازیکن تیم ملی کانادا را می‌توان پیرترین بازیکن جام جهانی 2022 دانست که تنها 18 روز از په‌په مدافع سرشناس تیم ملی پرتغال بزرگ‌تر است.تیم‌های ملی پرتغال و برزیل با 2 بازیکن، بیشترین نماینده را در این تیم دارند. این در حالی است که تیم ملی ایران که در کنار مکزیک، مسن‌ترین تیم جام جهانی محسوب می‌شود هیچ بازیکنی در ترکیب پیرمردهای جام جهانی قطر ندارد.
کوتاه‌ترین بازیکن مسابقات قطر، الیاس شاعر‌هافبک 158 سانتی‌متری تیم ملی مراکش و بلند قدترین بازیکن نیز آندریس نوپرت دروازه‌بان 203 سانتی متری تیم ملی هلند است.
لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین با 19 بازی در جام جهانی، باتجربه‌ترین بازیکن تورنمنت است.
توماس مولر، مهاجم تیم ملی آلمان با 10 گل زده، بیشترین گل زده را بین بازیکنان حاضر در جام جهانی دارد. مولر همچنین با 6 پاس گل، رده اول گل‌سازی بین تمامی بازیکنان جام جهانی 2022 را در اختیار دارد.
اعلام داروهای ممنوعه 
برای سفر به قطر
قطر در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ فهرستی از داروهای ممنوعه در هنگام ورود و سفر به این کشور اعلام کرد.
قطر پیش‌بینی کرده است همزمان با جام جهانی ۲۰۲۲ حدود یک‌ونیم میلیون نفر از سراسر جهان به این کشور سفر کنند، از همین رو در اعمال برخی مقررات از جمله صدور ویزا تجدیدنظر کرده و تسهیلاتی را قائل شده است، ولی همچنان بر اجرا و تداوم برخی قوانین در این کشور اسلامی تاکید دارد، از جمله اینکه ورود برخی اقلام به این کشور، از جمله مشروبات الکلی و فرآورده‌های گوشت خوک به روال گذشته ممنوع است.
قطر همچنین فهرستی از داروهای ممنوعه را اعلام کرده که ورود آنها به این کشور در طول جام جهانی ۲۰۲۲ ممنوع است. این داروها در سه فهرست جداگانه که بیشتر شامل داروهای حاوی مقداری از مواد مخدر، خطرناک و روان‌گردان است، برای آگاهی مسافران در اختیار شرکت‌های خدمات گردشگری و هواپیمایی در ایران قرار داده شده است. حمل برخی از داروها که حاوی مواد مخدر هستند، در کشورهای عربی عملی مجرمانه محسوب شده و احکام سنگینی دارد.