kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
سردار اشتری:

اگر حین اجرای مأموریت قانونی پلیس به فردی خسارتی وارد شود جبران می‌کنیم

 
 
 
فرمانده فراجا گفت: براساس دستورالعملی که ابلاغ کرده‌ایم اگر حین اجرای ماموریت قانونی به فرد یا افرادی خسارتی وارد شد با پیگیری جبران خسارت کرده و رضایت فرد جلب می‌شود.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان رسانه‌ای که در ستاد فراجا برگزار شد، اظهارداشت: پلیس با توجه به مطالبه و وظایف خود بر اساس قانون ماموریت‌های محوله را انجام می‌دهد. با هم‌اندیشی و بهره‌مندی از ظرفیت بالای رسانه‌ای که نوعی راهکار محسوب می‌شود باید به سمت و سوی مسیری حرکت کرد تا خلأها و کمبودها را برطرف کنیم.
اشتری با بیان اینکه خط رسانه‌ای دشمن در اغتشاشات اخیر این است که با پروژه‌هایی نظیر کشته‌‌سازی و انباشت خبر و همچنین بزرگ‌نمایی خطاهای ماموران هزینه‌هایی را به پلیس تحمیل کند، افزود: براساس دستورالعملی که ابلاغ کرده‌ایم اگر حین اجرای ماموریت قانونی به فرد یا افرادی خسارتی وارد شد با پیگیری جبران خسارت کرده و رضایت فرد جلب می‌شود. مجموعه انتظامی انصافا درخصوص اتفاقاتی که رخداد در میدان نسبت به تمام دوره‌های گذشته موفق‌تر و هوشمندانه عمل کرد هر چند در عملیات روانی و جنگ نرم خلأها و کمبودهایی مشاهده شد تا جایی که بخش عمده‌ای از افرادی که به تجمعات می‌پیوستند به دلیل تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند بود. وی ادامه داد: واقعیت این است که پلیس وظیفه دارد اگر بی‌نظمی در شهر ایجاد شود آن را مرتفع کند اما در فضای مجازی و جنگ نرم سازوکار اصلی فعالیت رسانه‌ای بر عهده متولیان این امر است و پلیس نیز همگام با آنان حین اجرای وظیفه اصلی تلاش می‌کند. یعنی فعالیت و سازوکارهای اصلی تعریف شده برعهده نظام رسانه‌ای کشور نظیر سازمان صدا و سیما است. فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، گفت:‌ تضعیف پلیس به معنای تقویت مجرمین است. خدشه به امنیت، خط قرمز پلیس است، لذا هدف این است که با هم‌اندیشی فعالان، صاحب نظران و فرهیختگان رسانه‌ای در جهت ارتقاء امنیت و آرامش کشور تلاش شود. تمام تلاش و سعی مجموعه انتظامی کشور در سراسر میهن اسلامی‌مان این است که مردم در آرامش باشند، دلیل این ادعا هم شهدایی است که در راه تامین و حفظ نظم و امنیت کشورمان تقدیم شده است.