kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 عامل اصلی تعرض به نوجوان زرین دشتی
 به اعدام محکوم شد
میزان- رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: عاملین تعرض به نوجوان زرین دشتی در شهریور ماه امسال پس از شناسایی و دستگیری در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان فارس مستقر در شهرستان داراب محاکمه و پس از رسیدگی دقیق به این پرونده مهم، عاملین تعرض به اشد مجازات محکوم شدند.یک نفر از سه متهم این پرونده که عامل اصلی تعرض به این نوجوان ۱۶ ساله بود در دادگاه از باب آدم ربایی به ۱۰ سال حبس و به لحاظ تعرض به اعدام محکوم شد و دو متهم دیگر نیز هر کدام به ۱۰ سال حبس تعزیری، صد ضربه شلاق و همچنین دو سال تبعید محکوم شدند.
 ۷۰۰ هزار سرباز مدرک مهارت‌آموزی گرفتند
ایرنا- مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه در چهار سال گذشته یک میلیون سرباز زیرپوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته است و از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر موفق به دریافت مدرک مهارت‌آموزی شدند، گفت: در تشکیل نهضت مهارت‌آموزی هیچ سربازی بدون داشتن مهارت عمومی و تخصصی ترخیص نمی‌شود.
 آغاز واگذاری ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در تهران
ایرنا- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از برگزاری مراسم تحویل و رونمایی ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در سیزدهمین شنبه «امید و افتخار» هفته آینده خبر داد و گفت: امسال دو فرآیند نو‌سازی ناوگان ون تاکسیرانی به صورت همزمان پیگیری شد. یکی از فرآیندها، نو‌سازی ون از طریق مشارکت با وزارت کشور بود. همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولان امر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موجب شد تا خرید ۶۳۰ دستگاه محقق شود.
 کشف «شامپو هروئین» در فرودگاه
ایسنا- فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت:‌ ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پلیس فرودگاه بندرعباس موفق شدند فردی را که با اجیر کردن چند نفر قصد انتقال موادمخدر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس را داشت شناسایی و بازداشت کنند.‌ در این ماجرا تعداد 
۱۳ بطری شامپو که در آن موادمخدر هروئین به شکل ماهرانه‌ای جا‌سازی شده بود کشف و ضبط شد. وی میزان مواد مخدر کشف شده را ۱۴ کیلوگرم هروئین اعلام کرد و گفت: در این رابطه پنج نفر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. 
 ارائه مشاوره ژنتیک به 120 هزار نفر
 از ابتدای امسال
ایسنا- معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی گفت: در سال جاری به حدود ۱۲۰ هزار نفر در ۲۵۰ مرکز مشاوره ژنتیک در سطح کشور و توسط پزشکان آموزش دیده‌ای که در سازمان بهزیستی آموزش دیده‌اند، مشاوره ژنتیک ارائه شده است. صفاری‌فرد افزود: در غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان، از معلولیت‌ها پیشگیری می‌کنیم اما در مشاوره ژنتیک از بروز اختلالات جلوگیری کرده و به افزایش جمعیت سالم کمک می‌کنیم.
 تولید پانسمان زخم‌ پای دیابتی از پرده جنینی
ایسنا- مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان از تهیه پانسمان زیستی مشتق از پرده جنینی به عنوان زخم پوش برای زخم‌های حاد و مزمن، سوختگی حاد و زخم‌های پای دیابتی خبر داد.