kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

همراهی مدعیان اصلاح‌طلبی با رسانه‌های معاند در جازدن اغتشاش به نام اعتراض

 

سرویس سیاسی-
روزنامه مردم سالاری در مطلبی نوشت: «در مورد ناآرامی‌های اخیر که در نوع خود نه به ۷۸ می‌ماند و نه به ۸۸ و ۹۶ و ۹۸، نسلی فراهم آمده‌ است به‌شدت آرمان‌گرا، مُصر و پیگیر که با هیچ مانعی برنمی‌گردد ولو این‌که سنگرش متفاوت باشد. این نسل که باید او را در دانشگاه‌ها و مدارس، تبیین و تفسیر کرد به‌هیچ‌وجه نه با آمریکا وفاق دارد و نه هویتّش با روسیه و چین و انگلیس همخوانی. و مهم‌تر این‌که چنانچه رویشی شود با جوشش خود بسیاری از اجتماعات و نفوس برون‌مرزی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و به جنبش درخواهد آورد. چراکه به‌شدت در پی هویت و حقوق نظام‌مند خود می‌گردد. غافل نشویم که این نداها را حتی از دل دبستان‌ها می‌توان شنید. مدارس متوسطه و دانشگاه‌ها که جای خود دارد. این نسل و این هویت خواه اگر نسل پیش‌ از خود که وابسته به آن‌هاست و رگ و پوستش از آنان، اگر به راه خود نیاورد، متأثّر از ایشان نخواهد بود. این یک واقعیت جامعه‌شناسانه و انسان‌مدارانه است. به‌همین دلیل است که در طبقات مختلف اجتماعی نفوذ و تسرّی پیدا کرده‌ است.»
در ادامه مطلب آمده است: «چنانچه گوش بخوابانید این نداها و صداها را به‌وضوح می‌شنوید. ماهیت این ناآرامی‌ها،نه جناحی است، نه حزبی، نه غربی، نه شرقی، نه عقیدتی و نه راکد، بلکه تا به ساحل مقصود و اقناع نرسد باز نمی‌ایستد. و هرگز هم گوشش بدهکار پیشنهاد گفت‌وگوی مصطلح و تحلیل‌هایی از قبیل باهنر و قالیباف و امثال آنها نیست و عجیب این‌که با حکومت همکاری ندارد و چنان‌که در هفته‌های متوالی تجربه‌ شده، پیه هر خشونتی را هم بر تن خود مالیده ‌است و حیرت‌آور این‌که هرگز به تجزیه ایران فکر نمی‌کند.»
مدعیان اصلاحات که در تحریف واقعیات ید طولایی دارند، اغتشاش و آتش زدن سطل زباله و آسیب زدن به اموال و قتل و ضرب و جرح ماموران امنیتی و... را اعتراض می‌دانند و می‌گویند «این نداها را حتی از دل دبستان‌ها می‌توان شنید.»!
ای‌کاش سال 88 هم ارائه مستندات برای­تان مهم بود
روزنامه شرق در سرمقاله خود که به انتخابات آمریکا اختصاص داشت نوشت: «به قول کریس کریستی فرماندار جمهوری‌خواه سابق نیوجرسی، بسیاری از این کاندیداها تنها به خاطر «بیعت با دروغ»[!!] مطلوب ترامپ بودند و تنها معیار ترامپ برای حمایت از کاندیداها تأیید نظر او درباره تقلب در انتخابات 2020 بود.»
این نوشتار در ادامه آورده: «رسانه‌های دست‌راستی با سابقه حمایت جدی از ترامپ نیز در حال فاصله‌گرفتن از او هستند. نیویورک‌پست با چاپ کاریکاتوری از ترامپ بر روی یک دیوار، نوشت: «دان که نتوانست دیوار بسازد، در حال سقوطی بزرگ است». نزدیک‌ترین چهره‌ها به ترامپ در فاکس‌نیوز نیز در حال فاصله‌گرفتن از او هستند. حمایت از ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا‌ که با یک پیروزی درخشان در فلوریدا سمت خود را حفظ کرد و احتمالا کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در 2024 خواهد بود، روی دیگر سکه فاصله‌گرفتن از ترامپ است. دیسانتیس اگرچه به لحاظ سیاسی تفاوت چندانی با ترامپ ندارد، اما هیچ‌گاه مدعی تقلب در انتخابات 2020 نبوده است. تضعیف ترامپ همچنین می‌تواند شروع پایان اتهام غیرمستند تقلب[!!] در انتخابات 2020 و پایان عزم جمهوری‌خواهان تندرو برای به چالش کشیدن نتایج هر انتخاباتی در آینده که خود پیروز آن نباشند، باشد.»
واقعا از این دردناک‌­تر چه چیزی را می‌توان در عملکرد طیف موسوم به اصلاح‌طلب یافت؟! طیفی که به راحتی هر چه تمام‌تر کشور خود را در سال 1388 با ادعای تقلب قریب 6ماه در آشوب و اغتشاش افکندند و به این واسطه سبب ساز تحریم‌های بی‌سابقه علیه ایران شدند.
حالا یکی از روزنامه‌های همین طیف در سرمقاله خود موضوع تقلب در انتخابات آمریکا را یک دروغ و یک ادعای غیرمستند خوانده است. در این باره که آیا این طیف در سال 1388 خود مستنداتی در مورد تقلب داشتند یا نه ذکر یک مورد لازم است.
در همان روزهای ابتدایی طرح این ادعا از نمایندگان همه کاندیدهای حاضر در انتخابات دعوت به عمل آورده تا در جلسه‌ای حاضر شوند. در این جلسه از نمایندگان نامزدهایی که ادعای تقلب را مطرح کرده بودند خواسته شد تا طی روزهای آینده مستندات خود را از تقلب ارائه دهند. همچنین صندوق‌هایی را که به آنها مشکوک هستند را ذکر کنند تا مطابق قانون بازشماری شود. نمایندگان 2نامزد مدعی تقلب هم در آن جلسه با اظهار رضایت از این تدبیر گفتند که مستندات و شماره صندوق‌ها را ارائه می‌دهند اما آنها هیچ گاه نه مستندی دال بر تقلب ارائه دادند و نه صندوقی را به عنوان صندوق مشکوک اعلام کردند.
ای‌کاش این جماعت در سال 1388 نیز برای ادعای تقلب در انتخابات هم ارائه مستندات برای شان مهم بود نه اینکه بدون هیچ مستندی و تنها به خاطر اینکه نامزد مورد حمایت آنها پیروز نشده جامعه را دچار اغتشاش و آشوب کنند.