kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
با حضور وزیر کشور انجام شد

تحویل 500 دستگاه اتوبوس تولید داخل به ناوگان حمل‌ونقل شهری

وزیر کشور گفت: نو‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بعد از وقفه یک دهه با محوریت شرکت‌های تولیدی داخلی در حال انجام است.

احمد وحیدی روز سه‌‌شنبه در آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل‌ونقل شهری در محل کارخانه ایران خودرو دیزل اظهارداشت: مراسم امروز نشان می‌دهد که یک ایرانی می‌تواند محصول خوب و با کیفیت بسازد و اینها نشان‌دهنده‌ ظرفیت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی کشور است.
به گزارش وزارت کشور، وحیدی افزود: این ظرفیت‌ها، محصول انقلاب اسلامی و تلاش‌های مستمر در حوزه علم و دانش است.
وی یادآور شد: امروز تولید و صنعت در کشور به سمت ساخت محصولات با کیفیت حرکت کرده است و باید این مسیر به صورت مستمر و پایدار ادامه یابد.
وزیر کشور با بیان اینکه با حضور کارشناسان‌ داخلی، اتوبوس‌های خوبی تولید شده است، گفت: نزدیک به ۷۵ درصد محصولات، ساخت داخل است که اقدام بسیار ارزشمندی است.
وحیدی با تاکید بر ضرورت تقویت توان داخلی تولید کشور، بیان داشت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی قراردادهای بسیار خوبی با شرکت‌های داخلی بسته شده و تلاش داریم این مسیر برای تحقق نیازهای داخلی کشور ادامه یابد. وی، نو‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری را یک ضرورت برای رفاه و آسایش مردم و بهبود محیط‌زیست خواند و اظهارداشت: امروز با میدان‌داری شرکت‌های داخلی نو‌سازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری کشور در حال انجام است.
رئیس‌سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم در این مراسم گفت: ۸۰۰ دستگاه ون نیز برای نو‌سازی حمل‌ونقل عمومی کشور در حال واگذاری است که از این تعداد ۲۰۰ دستگاه به شهرداری تهران واگذار می‌شود.
واگذاری 50 دستگاه بیل مکانیکی
از سوی وزارت کشور به شهرداری‌ها
هم‌چنین ظهر دیروز با حضور وزیر کشور در شرکت تولیدی دلتاراه در شهرک صنعتی پرند، 50 دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری‌های کشور واگذار شد. به گزارش تسنیم، وحیدی ضمن بازدید از خط تولید و بخش‌های مختلف این کارخانه و انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین، در جمع خبرنگاران گفت: این نوع بیل‌های مکانیکی مورد نیاز شهرداری‌ها برای امور از جمله لایروبی و سیل است و در دستورکار قرارداده بودیم که این نیاز را برطرف کنیم. وی افزود: امروز 50 دستگاه آماده شده و به شهرداری‌های کشور واگذار می‌شود؛ در آینده نزدیک هم الباقی دستگاه‌هایی که برای آن قرارداد منعقد کردیم، توزیع خواهد شد.