kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
با توجه به تغییرات جدید برگزاری کنکور

نحوه ترمیم نمرات دروس نهایی اعلام شد

 

شورای عالی آموزش و پرورش با توجه به تغییرات جدید برگزاری کنکور نحوه ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه را تصویب کرد.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با توجه به تغییرات جدید برگزاری کنکور و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نمره نهایی داوطلبان، در جلسه نهم آبان ماه خود مصوبه‌ای درباره ایجاد سابقه تحصیلی، نحوه ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه داشتند که اجرایی شدن آن منوط به امضای رئیس‌جمهور- رئیس‌شورای عالی آموزش‌وپرورش- و تهیه و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی از سوی وزیر آموزش‌وپرورش است.
در این مصوبه آمده است: دارندگان مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش از نظام‌های آموزشی کشور (دوره‌های شش ساله متوسطه‌، دوره چهارساله متوسطه، دوره سه ساله نیم‌سالی واحدی، دوره پیش‌دانشگاهی نیم‌سالی واحدی، دوره سه ساله سالی واحدی، دوره پیش دانشگاهی سالی واحدی، دوره دوم متوسطه نظام ۳-۳-۳-۳) برای ایجاد سابقه تحصیلی، ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی، می‌توانند در آزمون نهایی دروس مورد نظر خود، مطابق با جدول مواد امتحانی دوره دوم متوسطه، یک بار به شیوه داوطلب آزاد شرکت کنند. هزینه‌های مربوط به برگزاری امتحان و صدور گواهی به عهده داوطلب است و شیوه‌نامه اجرایی مصوبه حداکثر ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و با امضای وزیر، ابلاغ خواهد شد.
در تبصره یک این مصوبه آمده است: نمره کل سابقه تحصیلی (میانگین وزنی نمرات تراز شده امتحانات نهایی) توسط وزارت آموزش و پرورش محاسبه و ضمن اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان، برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در اختیار مراجع مربوط قرار گیرد.
همچنین بر اساس تبصره دوم مصوبه مذکور، به متقاضیانی که قبل از ابلاغ این مصوبه از فرصت ترمیم استفاده کرده‌اند، اجازه داده می‌شود با مجوز کمیسیون خاص استان، یک بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند.