kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
سعید جلیلی:

دشمن دریافته که دیگر نمی‌تواند مانع جدی سر راه کشور بگذارد

 
 
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن همه گزینه‌های روی میز را اجرا کرده است گفت: او می‌فهمد دیگر نمی‌تواند مانع جدی سر راه کشور بگذارد، آسیب‌هایی می‌رساند و تلاش می‌کند نسل دهه ۶۰ تکرار نشود در حالی که در نسل دهه ۷۰ افرادی مانند شهید حججی را داریم.
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز دوشنبه در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های خراسان‌ جنوبی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: امروز علی‌رغم اعمال جنگ نظامی و تحریم‌های اقتصادی، دشمن اعتراف کرده که ما موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌ایم در حالی که سال ۹۲ و پارسال بارها بیان‌ کردیم همه مشکلات را نمی‌توان به تحریم‌ها گره زد.
وی تصریح کرد: یکی از آدرس‌های غلطی که امروز داده می‌شود همین است که حل مشکلات کشور را به مسائل دیگری گره می‌زنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توافق را مگر انجام ندادید، مگر نگفتند توافق کنید مشکلات حل می‌شود چرا در همان سال‌هایی که توافق شد، رشد اقتصادی کشور که باید هشت می‌شد منهای یک شد؟ مگر می‌شود سرنوشت یک مملکت را به روی کار آمدن افراد در کشورهای دیگر گره زد؛ باید شرایط کشور را پیش برد و مسیر را دنبال کرد. جلیلی گفت: ما در سیاست و روابط اقتصادی خارجی به‌خصوص در منطقه‌ای که هستیم بازارهای زیادی داریم اما اینکه تورم داریم، باید یک طرف تولید و منابع داشته باشیم تا در طرف دیگر توازن ایجاد شود. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: دانشگاه‌ها در کم کردن فاصله وضع موجود و مطلوب خیلی می‌توانند نقش ایفا کنند تا بتوان در یک حرکت عمومی خوب پیش رفت.
وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار گروه جهادی در سطح کشور گفت: دانشجویان سهم زیادی در این گروه‌ها دارند و هر سال تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف که در اتفاقات اخیر در حق آنها ظلم شد، به استان‌هایی مانند خراسان جنوبی سفر کرده و کار جهادی می‌کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن همه گزینه‌های روی میز را اجرا کرده است گفت: او می‌فهمد دیگر نمی‌تواند مانع جدی سر راه کشور بگذارد، آسیب‌هایی می‌رساند و تلاش می‌کند نسل دهه ۶۰ تکرار نشود در حالی که در نسل دهه ۷۰ افرادی مانند شهید حججی را داریم. وی اضافه کرد: امروز جوان دهه هشتادی را با همه وحشی‌گری شهید می‌کنند، علت بقای این کشور و نظام مردم بودند و نباید اجازه بدهیم مردم آسیب ببینند. جلیلی اظهار داشت: به استناد منابعی که در خارج از کشور برای همه کشورها تعریف شده، ایران امروز در بسیاری از عرصه‌ها جزو ۱۰ یا ۲۰ کشور اول دنیا است. اینکه پرسیده شد چرا این موفقیت‌ها امتداد پیدا نمی‌کند یا سر سفره مردم دیده نمی‌شود یکی از مسائل جدی بوده و لازم است در حوزه‌های مختلف، زنجیره را از ابتدا تا انتها پیدا
کنیم.