kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
پس از 2 هفته صعود پی‌در‌پی رخ داد

استراحت شاخص بورس در ارتفاع ۱/۴ میلیون واحد

شاخص بورس در جریان معاملات دیروز پس از دو هفته افزایش مداوم با افت نزدیک به هفت هزار واحدی رو‌به‌رو شد که از آن به استراحت شاخص تعبیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه، شاخص بورس با افت 6957 واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 419 هزار و 140واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با 82 واحد کاهش به رقم 401 هزار و 826 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از پنج میلیون و 252 هزار میلیارد تومان رسید.
گفتنی است، سهامدارانی که ارزش سهام آنها کمتر از 100 میلیون تومان است از روز شنبه با خرید یک برگه یک ریالی فروش اوراق تبعی با نماد سهام‌یار می‌توانند نسبت به بازدهی حداقل 20 درصدی سبد سهام خود ظرف یک سال آینده برخوردار شوند اما شرط آن این است که در این مدت هیچ یک از سهام و حق تقدم‌های متعلقه خود را نفروشند. این علامتی به سرمایه‌گذاران است که بازار سرمایه ایران در یک سال آینده ارزنده شده و حداقل به‌اندازه سود بانکی به سهامداران خود سود می‌رساند.
همچنین اولین صندوق املاک و مستغلات از روز شنبه راه‌اندازی شد و سرمایه‌گذاران با هر میزان سرمایه می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از واحد مسکونی را به‌اندازه سرمایه خود مالک شوند. نماد این صندوق هم «ارزش سرمایه» است که از طریق فرابورس ایران قابل خرید است. البته به گفته مجید عشقی؛ رئیس‌ سازمان بورس قرار است سه صندوق جدید برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم سهامداران خرد طراحی و به بازار سرمایه معرفی شود.
اطلاعیه فرابورس
همچنین به گزارش ایرنا، در پی مصوبه هیئت‌مدیره فرابورس و بر اساس ماده سه و چهار دستورالعمل اجرایی نحوه معاملات اوراق بهادار در این بورس، زمان‌بندی جلسه معاملاتی بازار سهام به روال قبل باز می‌گردد. بدین ترتیب در بازارهای اول، دوم و پایه، پیش‌گشایش از ساعت هشت و 45 دقیقه تا 9، مرحله گشایش رأس 9 و مرحله حراج پیوسته نیز از 9 تا ۱۲ و 30 دقیقه خواهد بود.