kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
سازمان غذا و دارو خبر داد

افزایش ۲ برابری تولید شربت استامینوفن

 

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تولید انواع شربت و سوسپانسیون استامینوفن طی آبان ماه با افزایش دو برابری نسبت به ماه گذشته، از
چهار میلیون عدد فراتر رفت.
محمد پیکان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بروز زودهنگام آنفلوانزا در مهرماه و افزایش مصرف داروهای سرماخوردگی، آنتی بیوتیک‌ها و سرم، اظهارداشت: طی مهرماه گذشته شربت استامینوفن مصرف شده کمتر از دو میلیون بطری بود که میزان تولید تنها طی ۲۱ روز آبان ماه از چهار میلیون فراتر رفته است.
پیکان‌پور در مورد تامین انواع آنتی بیوتیک‌ها نیز گفت: میزان تولید آنتی‌بیوتیک نسبت به ماه‌های گذشته سه‌ برابر شده و ثبت سفارش واردات ۶ میلیون عدد آنتی‌بیوتیک نیز صورت گرفته است که امیدواریم تولید و واردات در کنار هم پاسخگوی کمبود مقطعی بازار باشند.
وی خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسب صورت گرفته در حل چند مشکل صنعت دارو‌سازی اعم از اعمال نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به یک درصد از ابتدای سال، پیگیری رفع موانع اعطای تسهیلات ۱۵ هزار میلیاردی به صنعت دارو‌سازی و پرداخت
۲۴ ساعته ارز واردات دارو و مواد اولیه، امیدواریم به زودی در مورد تامین انواع آنتی بیوتیک‌ها، استامینوفن، پروفن و... مشکلات موجود رفع شود.