kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
درگیری «سعودی اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی فارسی» بعد از شکست آشوب‌ها

اسب‌های درشکه به سربالایی رسیدند همدیگر را گاز گرفتند

رسانه سعودی ایران اینترنشنال می‌گوید بی‌بی‌سی رسانه نظام است، رعنا رحیم‌پور وابسته است؛ ولی با مالیات انگلیسی‌ها علیه ایران فعالیت می‌کنند!
 
 
 
 
راست گفته‌اند که اسب‌های درشکه وقتی به سربالایی می‌رسند و نمی‌کِشند و از نفس می‌افتند همدیگر را گاز می‌گیرند! بی‌بی‌سی و سعودی اینترنشنال هم که پس از کار تبلیغاتی سنگین علیه نظام و تهییج به خشونت و آشوب، از ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی سیلی خوردند، از حرکت بازمانده‌اند و به جان هم افتاده‌اند.
ماجرا از این قرار است که اخیراً یک فایل صوتی از رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی افشا شد که در آن به ‌وضوح از پشت‌پرده تجزیه‌طلبانه و آشوب‌طلبانه رسانه‌های ضدانقلاب خارجی از جمله ایران اینترنشنال سخن می‌گفت.
به گزارش تسنیم، پس از افشای این فایل و انتشار آن در تسنیم و برخی دیگر از رسانه‌ها و فضای مجازی، رعنا رحیم‌پور اصالت این فایل صوتی را تأیید کرد اما گفت که به همکارانش در این رسانه‌ها احترام می‌گذارد!
واکنش شبکه سعودی به فایل صوتی افشاشده 
از رعنا رحیم‌پور؛ تایید ادعاها
بعد از انتشار فایل صوتی رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی، که گفته بود «به اینترنشنال ابلاغ شده فقط با سران احزاب تجزیه‌طلب گفت‌وگو کنند»، این شبکه سعودی تلاش کرد تا از خودش رفع اتهام کند اما نکته جالب این واکنش جایی است که این رسانه دوباره تریبونش را در اختیار همان سران احزاب تجزیه‌طلب قرار داده است.
اتهامی که از سوی رعنا رحیم‌پور متوجه شبکه سعودی شده این بود که این رسانه صرفا با اعضای احزاب تجزیه‌طلب گفت‌وگو می‌کند و اینترنشنال حتی سعی نکرد برای تطهیر چهره خودش لااقل این‌بار سراغ تجزیه‌طلب‌ها نرود.
‌افشای فایل صوتی دوم از رعنا رحیم‌پور 
خبرنگار بی‌بی‌سی
اخیرا یک فایل صوتی دیگر از مکالمات رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی افشا شد که او این‌بار با صراحت بیشتری از طراحی شبکه سعودی اینترنشنال برای تجزیه ایران، می‌گوید.
در مکالمه قبلی که از او افشا شده بود، خبرنگار بی‌بی‌سی تاکید داشت که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! در این فایل جدید که گروه‌های اپوزیسیون در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، هم رعنا رحیم‌پور می‌گوید: «باید بفهمید منظور من چیه؟ کشورهای منطقه، ‌ایران دموکراتیک که نمی‌خواهند.»
مجری شبکه بی‌‌بی‌سی البته در حالی از دستورکار تجزیه‌طلبی ایران ‌اینترنشنال پرده برداشته است که رسانه‌ محل کار خودش نیز در پوشش اخبار اغتشاشات ایران متفاوت از رقیب سعودی خود عمل نکرده و پایاپای آن پیش رفته است.
بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال دو رسانه‌ای هستند که همواره و به‌خصوص در ایام اغتشاشات اخیر، تمام‌قد به‌ سود تجزیه‌طلبی و آشوب و تکه‌تکه کردن ایران پای‌کار آمدند و با زیر پا گذاشتن تمام اصول حرفه‌ای، عملاً به سازمان‌های تروریستی تبدیل شدند.
پس از افشای این ماجرا، ایران اینترنشنال در چندین نوبت به‌صورت عجولانه گزارش‌هایی علیه بی‌بی‌سی فارسی و رعنا رحیم‌پور منتشر کرده است! گزارش‌هایی که بیش از آنکه پاسخ به خبرنگار بی‌بی‌سی باشد، اولاً تأیید آن است! چون برای پاسخ به اتهام تجزیه‌طلبی باز هم با یک تجزیه‌طلب گفت‌وگو کردند! و ثانیاً آن‌قدر پر از تناقض است که احتمالاً سکوت بهتر از آن بود.
اینترنشنال: بی‌بی‌سی و رعنا رحیم‌پور 
عمّال ایران هستند
در آخرین نمونه، ایران اینترنشنال مطالب جالبی درباره بی‌بی‌سی مطرح کرده است؛ این رسانه تروریستی سعودی اولاً گفته بی‌بی‌سی رسانه جمهوری اسلامی ایران است! ثانیاً رعنا رحیم‌پور هم وابسته نظام است! امّا کمی آن‌طرف‌تر با فراموشی این ادعاهای خود گفته است بی‌بی‌سی با مالیات مردم انگلیس علیه ایران فعالیت می‌کند!
پیام ۲ عضو تحریریه‌ اینترنشنال 
به وزارت اطلاعات ایران
خبر دیگر اینکه، مؤسسه راهبردی دیده‌بان با اشاره به اظهارات صریح وزیر اطلاعات مبنی بر تروریستی بودن شبکه سعودی ‌اینترنشنال و همچنین افشای فایل صوتی از یک خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی درباره برنامه این شبکه سعودی، از درخواست برخی کارکنان این شبکه برای پایان فعالیت‌شان خبر داد.
به گزارش تسنیم، این مؤسسه همچنین اعلام کرد: دو عضو این شبکه در پیام‌هایی که با واسطه به دستگاه امنیتی ایران ارسال کرده‌اند، خواستار کمک از وزارت اطلاعات ایران برای بازگرداندن آنها به کشور شده‌ و گفته‌اند، که آنها با هدف مقابله با تمامیت ارضی ایران به ایران ‌اینترنشنال نرفته‌ بودند اما امروز با شفاف شدن اوضاع خواستار بازگشت به کشورشان هستند.
همچنین یک منبع دیگر در ایران اینترنشنال گفته است که با شکست پروژه ضدامنیتی علیه ایران، برخی از کارکنان این شبکه به‌دنبال راهی برای خروج از آن هستند و حتی برخی از آنها خواستار ادامه فعالیت در بی‌بی‌سی فارسی هستند.