kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:

راه‌اندازی مرکز مُدرن و علمی ازدیاد برداشت در پایتخت نفت ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: این شرکت به‌ عنوان دومین شرکت تولیدکننده نفت در کشور در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار دارد.
 
 
 
 اهواز- خبرنگار کیهـان: 
 
عبداله عذاری اهوازی در کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز، اظهار داشت: شرکت نفت و گاز اروندان به دلیل مسئولیت بهره‌برداری از میدان‌های مشترک با عراق دارای مسئولیت راهبردی و مهمی برای کشور است و چشم‌انداز تولیدی حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز تا سال ۱۴۰۴ را داراست.
عذاری اهوازی در ادامه به اهم اقدام‌های انجام شده نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های غرب کارون طی یک سال گذشته اشاره و اظهار داشت: در میدان آزادگان جنوبی با تعمیر، رفع موانع و احیای ۱۰ حلقه چاه بسته و انجام عملیات درون‌چاهی از سوی لوله مغزی سیار و دیگر اقدام‌ها توانستیم ۱۸ درصد افزایش تولید داشته باشیم که بی‌سابقه بوده است.
وی درخصوص میدان آزادگان شمالی گفت: با اقدام برای تعمیر و احیای ۸ حلقه چاه بسته در این میدان نیز طی یک‌سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم و با تلاش واحد پژوهش و توسعه این شرکت نیز پکیج تصفیه پساب را در این میدان راه‌اندازی و از همان آب تصفیه شده برای آبیاری و توسعه فضای سبز استفاده کردیم. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان درخصوص میدان دارخوین نیز عنوان کرد: نفت این میدان از نوع سبک و از لحاظ کیفیت بسیار با ارزش بوده و درخصوص نگهداشت و افزایش تولید، اقداماتی صورت گرفته است.
عذاری اهوازی همچنین با اشاره به پروژه‌های پژوهشی شرکت اروندان گفت: تفاهم‌نامه‌های زیادی را با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری داریم و از همکاری با دیگر مراکز پژوهشی استقبال کرده و در تلاشیم از تمامی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان برگزاری کنفرانس‌های تخصصی را یک خلا در صنعت نفت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر افزایش تولید از چاه‌های کم بهره یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های نفتی محسوب می‌شود، امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی مقدمه همگرایی مراکز دانش‌بنیان و وحدت رویه صنعت نفت باشد.
وی همچنین در حاشیه این کنفرانس از راه‌اندازی مرکز مُدرن و علمی ازدیاد برداشت در اهواز خبر داد و گفت: این مرکز در پایتخت نفت ایران راه‌اندازی می‌شود و حلقه اتصال مراکز دانش‌بنیان با صنعت نفت و گامی کلیدی در ایجاد هم‌گرایی در مراکز علمی و دانش‌بنیان کشور خواهد بود.