kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

 انصارالله: خطوط قرمز را ما تعیین می‌کنیم نه آمریکا

 
 
سرويس خارجي-
عضو ارشد هيئت ملي يمن تاكيد كرده كه برخلاف گذشته، ديگر امروز اين صنعا و دولت يمن است كه خطوط قرمز خود را تعيين مي‌كند نه آمریکایی‌ها.
نيروهاي انصارالله يمن در يك ماه گذشته هم دست به عمليات پهپادي عليه يك نفتكش متعلق به ائتلاف متجاوز سعودي زده‌اند و هم بارها هشدار داده‌اند كه اجازه غارت منابع يمن را نخواهند داد. اين هشدارها از آن روست كه انصارالله ثابت كرده تحولات يمن را كشورهاي خارجي و مزدوران آنها تعيين نمي كنند، بلكه اين صنعاست كه معادلات ميداني يمن را ترسيم مي كند. 
«عبدالملک العجری» عضو هیئت ملی یمن نيز با بیان اینکه، آمریکا دیگر حرف اول را در منطقه نمی‌زند، تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن، اجازه صادرات نفت از مناطق اشغالی را نخواهند داد. اين مقام يمني در صنعاء افزود: «بیانیه‌های غربی‌ها علیه عملیات نیروهای مسلح یمن، هیچ ارزش سیاسی ندارد.» العجری خاطر نشان کرد: «غرب مانع ورود مواد و تجهیزات بهداشتی و سلامتی به یمن می‌شود، که این اقدامات در جنگ‌هایی که در طول تاریخ رخ داده، سابقه نداشته است.» به گفته وی، سازمان ملل، تاثیرگذاری واقعی خود را در تحقق صلح از دست داده و به بخشی از ابزارهای مدیریت نزاع تبدیل شده است. العجری تصریح کرد: «نیروهای مسلح ما به کشتی‌ها درباره نزدیک شدن به بنادر اشغالی در یمن هشدار داده‌اند، صادرات نفت تا زمان دستیابی به توافق درباره مسئله حقوق باید متوقف شود.» وی گفت: «ارتش یمن، خطوط قرمز خود را اعلام کرده است، دیگر گذشت آن زمانی که غرب و آمریکا و فرانسه در منطقه و جهان خطوط قرمز تعیین می‌کردند. آمریکا دیگر حرف آخر را در منطقه نمی‌زند، ملت ما و کشورهای منطقه خطوط قرمزی دارند، درخصوص یمن، نفت خط قرمز است.» لازم به ذكر است كه جنبش انصارالله و نیروهای نظامی یمن توانسته‌اند با توسعه توان موشکی و پهپادی خود در کنار بهره‌گیری از تاکتیک‌های نبرد نامتقارن، ائتلاف عربی به رهبری ریاض و همچنين متحدان آمريكايي و غربي آنها را از ادامه جنگ نااميد كنند و معادلات این جنگ ویرانگر را به نفع خود تغییر دهند، تا آنجا كه دولت صنعا و انصارالله يمن اكنون نه فقط در ميدان نظامي، بلكه در معادلات سياسي نيز حرف اول را در يمن مي زنند.