kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

آخرین اخبار جام جهانی فوتبال 2022 – قطر

 
 
دو برادر در دو تیم مختلف 
برای دومین‌بار در تاریخ شاهد حضور دو برادر در دو تیم مختلف در جام جهانی خواهیم بود.
 پدر و مادر ایناکی و نیکولاس ویلیامز از غنا به اسپانیا آمدند و در این کشور پناهنده شدند. اکنون این دو برادر برای دو تیم ملی مختلف بازی می‌کنند. اسپانیا فهرست نفرات را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد و نیکولاس در این فهرست قرار گرفت. پسر ۲۰ ساله‌ که در اتلتیک‌بیلبائو بازی می‌کند، تاکنون ۲ بازی ملی دارد و در پست وینگر فعالیت دارد. با وجود این که هر دو در اسپانیا متولد شده‌اند، ایناکی در بیلبائو و نیکو در پامپلونا، آنها نماینده تیم‌های مختلف در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند بود. ایناکی درباره دلیل انتخاب غنا گفت: من دوبار به غنا رفته‌ام. در کودکی زمانی که ۲ ساله بودم و یک بار نیز قبل از شیوع کرونا یک ماه در غنا در تعطیلات بودم. آنجا فهمیدم که خیلی در غنا احساس راحتی می‌کنم و حس می‌کنم ریشه من به آنجا تعلق دارد. 
برای اولین‌بار در جام جهانی ۲۰۱۰ بود که دو برادر در دو تیم مختلف بودند؛ کوین پرنس در غنا و ژروم بواتنگ در تیم ملی آلمان و اتفاقا برابر هم نیز به میدان رفتند که این دیدار در مرحله گروهی با یک گل به سود آلمان به پایان رسید. اکنون در جام جهانی ۲۰۲۲ برای دومین‌بار در تاریخ دو برادر در دو تیم ملی مختلف بازی می‌کنند و بازی کردن این دو تیم یعنی اسپانیا و غنا کمی بعید است.
جواهر ۱۷ ساله آلمانی 
جوان‌ترین بازیکن جام تاکنون
یوسف موکوکو تاکنون جوان‌ترین بازیکنی است که برای حضور در جام جهانی حضورش قطعی شده است.
اکثر تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ فهرست نفرات خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند.بر اساس فهرست‌های منتشر شده جوان‌ترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها یوسف موکوکو مهاجم آلمانی است که اصالت کامرونی دارد. او در زمان اولین بازی آلمان در جام جهانی دقیقا ۱۸ سال تمام سن خواهد داشت و اکنون در عضویت تیم دورتموند است. او در فصل جاری در ۱۴ بازی برای تیمش ۶ گل زد تا فلیک را قانع کند که او را به جام جهانی ببرد.تاکنون مسن‌ترین بازیکن جام نیز په‌په دفاع پرتغال است که ۳۹ سال و ۲۶۷ روز هنگام اولین بازی پرتغال سن خواهد داشت. تاکنون غیر از تیم‌های اکوادور، ایران، مکزیک، تونس، کانادا و غنا بقیه تیم‌ها فهرست نفرات کامل خودشان را برای حضور در جام جهانی اعلام کرده‌اند.
توصیه سرمربی انگلیس 
درباره استفاده نکردن از شبکه‌های اجتماعی
سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس توصیه کرد بازیکنان این تیم در طول جام جهانی از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند.
گرت ساوت گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس در مورد بازیکنانی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند صحبت کرده است. ساوت گیت گفت: من همیشه به بازیکنان فوتبال توصیه می‌کنم به طور کلی زیاد از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند اما این دنیایی است که آنها در آن زندگی می‌کنند. این بازیکنان جوان هستند و جوانان تمایل دارند در شبکه‌های اجتماعی زندگی کنند. تا اینجا اشکال ندارد ولی به شرطی که روحیه بازیکنان از این بابت خراب نشود. با وجود همه این‌ها این افراد بزرگسال هستند و خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند. او در ادامه گفت: افرادی نزد ما آمدند و با بازیکنان صحبت کردند و به آنها توضیح دادند که شکایت کردن از توهین در شبکه‌های اجتماعی به یافتن عاملان آن کمک می‌کند. ما می‌توانیم در این امر سهیم باشیم. ما امیدواریم که دولت به اعمال فشار بر شبکه‌های اجتماعی ادامه دهد تا آنها تلاش کنند تا همه این‌ها را به بهترین شکل ممکن کنترل کنند.
داوران جام جهانی به قطر رسیدند 
داوران حاضر در جام جهانی برای قضاوت در این دوره از رقابت‌ها وارد قطر شدند و با جیانی اینفانتینو دیدار کردند.
جیانی اینفانتینو شخصاً از ۱۲۹ داور، کمک داور و داوران ویدئویی که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور خواهند داشت استقبال کرد. اینفانتینو خطاب به داوران گفت: شما تیم فیفا هستید. شما تیم ما و در واقع مهم‌ترین تیم در مسابقات هستید زیرا بدون شما فوتبال وجود ندارد. جام جهانی فیفا وجود ندارد. ما نیاز داریم که تیم یک ابتدا وارد زمین شود. ما به تیم یک نیاز داریم تا اولین بازی را آغاز کند و ما به تیم یک نیاز داریم تا آخرین بازی را به پایان ببرد و عنوان قهرمانی جهان را اعطا کند. در ادامه داوران در جلسات توجیهی که شامل واحدهای سلامت و تناسب‌اندام، VAR و فن‌آوری‌های کمکی بود شرکت کردند.