kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
سرلشکر سلامی: 

دشمنان پیغام می‌دهند که پاسخ ندهید / ولی قطعا آرامش آنان را خواهیم گرفت

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید طهرانی‌مقدم با اشاره به هراس دشمنان از پاسخ ایران به شیطنت‌های اخیر گفت: دشمنان چند شبانه‌روز است که ترسیده و به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و از طریق کشورهای مختلف پیغام می‌فرستند که پاسخ ندهید.
 
 
 
 
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم فرمانده یگان موشکی سپاه که در قطعه 24 بهشت زهرا(س) و در جوار مزار این شهید برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان این روزها آرزوهایشان را به هم گره زده‌اند و به خیال خودشان همه راه‌ها را بستند اما صورت‌هایشان به سنگ خورد. آنها ناتوان هستند. ملت ایران متوقف نشده و در حال حرکت است.
به گزارش تسنیم، وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن تلاش کرد ما را در درون کشور درگیر کند و نگاه ما را از افق‌های بلند، به قلب تهران متمرکز کند، ضدانقلاب را در اقلیم کردستان زدیم. در کرانه رود ارس رزمایش بزرگ برگزار کردیم، ماهواره‌بر پرتاب کردیم، سامانه موشکی باور 373 را در برد 300 کیلومتر آزمایش کردیم و روز گذشته هم اعلام کردیم که موشک جدیدی را توسعه دادیم که هیچ سپر موشکی توان مقابله با آن را ندارد.
سرلشکر سلامی عنوان کرد: به دشمنان گفتیم آرامش‌تان را می‌گیریم؛ پس قطعا آرامش‌شان را خواهیم گرفت. اکنون چند شبانه‌روز است که آرامش ندارند و به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
وی افزود: آنها ترسیده‌اند و مرتب از طریق چند کشور به ما پیام می‌دهند که نزنید.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران در حال تغییر محاسبات دشمن است، خاطرنشان کرد: دشمن با یک اشتباه تصور کرد که با به میدان فرستادن تعدادی جوان که فریب‌خورده و پاره تن خودمان هستند، می‌توانند با شکوه و عظمت یک انقلاب جهانی و بزرگ مقابله کنند.
وی تاکید کرد: همیشه دشمن براساس اشتباهاتش خودش را می‌شکند. این‌بار هم با اشتباه خودشان شکست‌شان می‌دهیم.
مردم راه خود را از دشمن جدا کرده‌اند
سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در سراسر کشور گفت: هفته گذشته در چنین روزی حجم حضور مردم را در خیابان‌ها دیدید. در آن روز ملت تجدید قوا کرد.
وی ادامه داد: اکنون مردم کاملا با آگاهی، ژرف‌اندیشی، عقلانیت و منطق صف خود را از سیاست‌های دشمن جدا کرده‌اند‌.
دولت‌های آمریکا، عربستان، انگلستان
 و فرانسه را غرق خواهیم کرد؛
با فکر براندازی آمدند اما ما فروپاشی‌های آنها را خواهیم دید
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر به عمق دشمن نگاه بیندازیم، آن کسانی را که در برابر ملت ایران ایستاده‌اند، خواهیم دید؛ از بایدن تا نتانیاهو تا بن‌سلمان تا لندن‌نشین‌ها، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها که ورشکستگان سیاست جهانی هستند. این عقبه سیاسی جدال جدید است. ما در برابر همه قدرت‌ها ایستاده‌ایم. ما نجات غریق فریب‌خوردگان‌مان هستیم اما دولت‌های آمریکا، عربستان، انگلستان و فرانسه را غرق خواهیم کرد. آنها با فکر براندازی آمدند اما ما فروپاشی‌های آنها را خواهیم دید.
وی عنوان کرد: امروز می‌بینید تمام استکبار، همه شیاطین عالم، همه ائمه کفر و همه اصحاب شر در این موقعیت که ما در قدرتمند‌ترین وضعیت نسبت به 43 سال گذشته انقلاب قرار داریم و در شرایطی که توانسته‌ایم همه سیاست‌های متنوع دشمن را شکست بدهیم، به سراغ ما آمده‌اند.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: از سیاست‌های جنگ‌افروزانه دشمن گذشته‌ایم. به اندازه شکست دادن همه این قدرت‌ها قدر‌ت‌اندوزی کرده‌ایم. از آثار و پیامدهای تحریم‌ها گذشته‌ایم. برای فتح قله‌های بزرگ آماده و به پیشرفت‌های شگفت‌انگیز نائل شده‌ایم. تمام بندهای وابستگی را از قدرت‌های بزرگ و کوچک گسسته‌ایم. پایه‌های حیات ملی خود را مستقل کرده‌ایم. در مقابل دشمن در تمام نقاط مهم جهان سازه‌های مطمئن قدرت ساخته‌ایم. در تعقیب دشمن برای اخراج از این منطقه هستیم.
وی گفت: دشمن را از خلیج‌فارس بیرون کرده‌ایم. پسماندهای اندکی از آنها در عراق مانده‌اند و در کنج‌هایی از سرزمین سوریه محبوس و گرفتارند. دشمن قدرت تغییر سیاسی خود را از دست داده‌ است.
هدف ما نجات جوانان فریب‌خورده است
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: اما در خطوط مقدم، بخش کوچک فریب‌خورده از جوانان حضور دارند که درصدد جدا‌سازی آنها هستیم. رفتار ما با این افراد متفاوت است و مانند نجات غریق رفتار می‌کنیم؛ آنها پاره‌های تن ما هستند. نمی‌گذاریم دشمن جوانان ما را تسخیر کند.
در شیشه‌نشستگان ریاض، تل‌آویو، نیویورک 
و پاریس طراح اغتشاشات هستند
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: به‌عنوان یک سرباز کوچک و فدایی ملت که همه آرزویش قربانی‌شدن در راه آرزوهای این مردم بزرگ است، می‌گویم که این مسیر از کاخ سفید می‌آید. در شیشه‌نشستگان ریاض، تل‌آویو، نیویورک و پاریس طراح اغتشاشات هستند. از رسانه‌های وابسته‌شان نیز عقایدشان منتشر می‌شود. آنها ایران را همان‌طور می‌خواهند که چرچیل، روزولت و استالین بدون اطلاع شاه ایران کنفرانسی در ایران برگزار کردند و وقتی شاه به دیدار آنها رفت، به احترامش بلند نشدند و حسابش نکردند.
وی با اشاره به ماجرای مخالفت مستشاران آمریکایی برای بازدید شاه از پایگاه استراق سمع آمریکایی‌ها در شمال کشور، اظهار داشت: شاه کشور را از جلوی آن پایگاه که در خاک ایران بود، برگرداندند. بازماندگان چرچیل و روزولت می‌خواهند ایران را به بدتر از آن دوران ببرند.
سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه دشمنان، ایران را وابسته می‌خواهند، گفت: آنها ایران غیرمستقل و بدون دین می‌خواهند. دشمنان بدانند که ملت ایران زنده است و خودشان سرنوشت‌شان را می‌سازند.
شهید طهرانی‌مقدم مرد آرزوهای دوربرد بود
سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: شهید طهرانی‌مقدم مرد آرزوهای دوربرد بود. افق‌های اندیشه‌ای او بسیار وسیع بود و در منطقش چیزی کمتر از فروپاشی نظام‌های استکباری وجود نداشت. او هرگز ناامید نمی‌شد.
وی اضافه کرد: او کسی است که سازمان توپخانه و موشک‌ها را در میانه جنگ به همراه شهید حسن شفیع‌زاده پایه‌گذاری کرد. او از اولین کسانی بود که برای مقابله با تهاجمات موشکی صدام، سپاه را به موشک‌های زمین به زمین مجهز کرد.
نگاه طهرانی مقدم به عمق دشمن بود
فرمانده کل سپاه ادامه داد: در آن زمان که دنیا ما را در حصار خود گرفته بود و ما هنوز قدرت تولید موشک‌های کوتاه برد هم نداشتیم، طهرانی‌‌مقدم و یارانش توانستند توازن را با شلیک موشک‌ها به بغداد برقرار کنند. آنها در فرازهای سختِ ایران و اسلام راه گشودند، تاریخ ساختند و سرنوشت ملت ایران را تغییر دادند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهید حسن طهرانی‌مقدم علمدار و پیشگام در عرصه موشکی بود، تاکید کرد: اولین گام‌ها را او برداشت. در افق دید او تل‌آویو دیده می‌شد. او البته به کاخ سفید نیز نگاه می‌کرد. او از مولا علی(ع) آموخته بود که نگاه خود را به عمق دشمن بیندازد.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: شهید طهرانی ‌مقدم برای انهدام آرزوهای دشمن قدرت آفرید. او خستگی‌ناپذیر بود. از عدم موفقیت‌ها ناامید نمی‌شد و مسیر را تا رسیدن به توفیقات طی می‌کرد؛ این وسعت نگاه او بود که ما را به درجه‌ای از قدرت رساند و به مرور قدرتمند و قدرتمندتر شدیم.