kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
سید حسن نصرالله:

ایران توطئه و فتنه آمریکا، اسرائیل و اروپا را قاطعانه شکست داد

 
 
 
دبیرکل محبوب جنبش حزب‌الله لبنان دیروز به مناسبت «روز شهید» در منطقه «البقاع» سخنرانی کرد و تأکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در برابر فتنه آمریکایی‌ها و محور غربی-اسرائیلی پیروزی بزرگی به دست آورد» و به امید خدا روند پیروزهای تهران ادامه خواهد یافت.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان جمعه عصر (20 آبان) به مناسبت «روز شهید» در منطقه «البقاع» با تأکید بر جایگاه شهدا و خانواده‌های آنان سخنرانی کرد. او گفت: «به مناسبت می‌گویم که روز شهید، روزی است که امیر شهادت‌طلبان به ساختمان فرمانداری نظامی اسرائیل در صور یورش برد و آن را به کلی ویران کرد و در کمتر از یک دقیقه بیش از ۱۰۰ نظامی و افسر اسرائیلی را کشت. دشمن از این عملیات شوکه شد و امیدها و آرزوهایش برای ورود به لبنان در دوران اسرائیلی بر باد رفت و این جریان اولین روند آزاد‌سازی را ایجاد کرد و پس از آن دشمن به فکر عقب‌نشینی افتاد.»
او درباره جایگاه شهدای حزب‌الله و خانواده‌هایشان تصریح کرد: «شهدای ما با روحیه، مقاومت و تربیت تمام کارها و اهداف خود را در دوره جوانی رها کردند و به جبهه‌های درگیری پیوستند. خانواده‌های این شهدا، اجر معنوی خود را آن‌جا کسب کردند که جوانان خود را تشویق کردند و پس از شهادتشان صبر به خرج کردند. خانواده‌های شهدا، از پدر و مادر گرفته تا خواهر و برادر و همسر همه ایستادند و وصیت شهدا را که همانا ادامه مسیر تا پیروزی و تحقق اهداف بود، اجرا کردند.»
سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به خانواده‌های شهدای مفقودالاثر گفت: «ما احساس این خانواده‌ها را درک می‌کنیم و می‌دانیم که خانواده‌های شهدا چگونه منتظر بازگشت شهدای خود هستند. من به همراه تمام همراهانم به این خانواده‌ها تاکید می‌کنم که شبانه‌روز در حال پیگیری بازگشت پیکرهای مطهر این شهدا هستیم. ما ملت رها کردن شهدایمان نیستیم؛ پیکر تمام شهدایمان را بازمی‌گردانیم.»
شکست فرهنگی دشمن
سید جریان مقاومت در لبنان درباره هدف قرارگرفتن نسل سوم کشورهای ما در برنامه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: «دشمن و در رأس آن آمریکا به دنبال گسترش فرهنگ‌های نامناسب و فرهنگ بی‌تفاوتی بودند. با تمام تلاش‌های دشمن در فضای مجازی، باید بگویم دشمن در خارج کردن جوانان و فرزندان ما از مسیر درست مقاومت شکست خورد. جوانان ما حالا حتی در رفتن به جبهه‌های جنگ با هم رقابت می‌کنند و همچنان پرچم مقاومت را بالا نگه داشته‌اند.»
نسلی که دشمن را شوکه کرد
وی در ادامه تاکید کرد: «نسل سوم ما دشمن را شوکه کرد؛ دشمن ما که روی خستگی مردم ‌ما حساب کرده بود. اما جوانان شهادت‌طلب لبنانی و فلسطینی و یمنی نشان دادند که این حساب‌ها شکست خورده است. به دشمن آمریکایی و اشغالگر هشدار می‌دهم که روی این نسل حساب باز نکنید؛ ما این نسل مومن و قوی را به شما و فضای مجازی پر از فسادتان نخواهیم داد و تنها نخواهیم گذاشت.»
اسرائیل، دشمن احمق ما!
دبیرکل جنبش حزب‌الله درباره انتخابات رژیم صهیونیستی گفت: تمام دولت‌ها و کابینه‌های اسرائیلی، تروریستی و فسادآمیز بودند. این کابینه‌ها هیچ تفاوتی با هم ندارند و همه افراط‌گرا هستند. آنها دشمنانی احمق هستند و ما خدا را شکر می‌کنیم که دشمن ما احمق است؛ این موضوع به نابودی هر چه زودترش کمک خواهد کرد.
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: «برای ما لبنانی‌ها تنها نگاه خداوند و معادلات قدرت مهم است. در مقابل هر کابینه‌ای از اسرائیل که باشیم، چه افراطی و چه معتدل، چه چپ و چه راست، با قدرت و عناصر آن برخورد خواهیم کرد. درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی هم همین است؛ ما تنها بر قدرت خود در مواجهه با تل‌آویو اتکا داریم.»
شیطان، شیطان است آبی و قرمز ندارد
دبیرکل جنبش حزب‌الله در ادامه با واگذارکردن مسئولیت رژیم صهیونیستی به آمریکا در منطقه گفت: «شیطان بزرگ چه لباس آبی تن کند و چه قرمز [گویا اشاره به دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا دارد]، همان شیطان است؛ با همان جوهره و اهداف شیطانی. انتخابات آمریکا هیچ تغییری در سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن ایجاد نخواهد کرد؛ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان یکسان هستند.»
وی درباره ناآرامی‌های اکتبر ۲۰۱۹ در لبنان که دستاورد عمدی آمریکایی‌ها برای لبنان بود، گفت: «شما بودید که این لعن و نفرین و ناآرامی را به کشورمان آوردید؛ این حزب‌الله بود که در مقابل شما ایستاد و خواهد ایستاد. حصار آمریکایی‌ها تاکنون نیز بر کشور ما ادامه دارد و لبنان از همه جا تحریم و محاصره است. اگر کشوری در جهان شجاعت این را داشته باشد که به بیروت کمک کند، آنها به دولت ما فشار می‌آورند که نباید این کمک را بپذیرید.»
خرید نفت از ایران
دبیرکل جنبش حزب‌الله درباره کمک ایران به لبنان تاکید کرد: «زمانی که کشور ما درگیر بحران‌های شدید مالی و سوختی بودیم، مسئولان ایرانی پذیرفتند که با لیره لبنانی به ما سوخت و نفت و بنزین برسانند؛ اما آمریکایی‌ها هشدار دادند و تهدید کردند. حتی در موضوع برق و انرژی‌های دیگر لبنان درخواست‌هایی رسمی به ایران فرستاد و ایران نیز بدون هیچ محدودیتی پذیرفت؛ اما چرا ماه‌هاست که روند رسیدن این کمک‌ها متوقف شده‌ است؟ چون لعنتی به نام آمریکا مخالف این موضوع است و تهدید کرده است.. این موضوعی است که لبنانی‌ها باید بدانند.»
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: «من به وضوح به شما مردم لبنان می‌گویم آنها توافق ترسیم مرزهای دریایی را به خاطر شما و منابع و امنیت‌تان نپذیرفتند؛ این‌ها دروغ و نفاق است. آنها تنها برای دورکردن اسرائیل و خودشان و منطقه از جنگ قبول کردند، چرا که دولت آمریکا اولویت‌های دیگری داشت. ما حق و حقوق دولت بیروت را از دشمن اسرائیلی گرفتیم.»
ایران مجدداً بر فتنه غربی-اسرائیلی پیروز شد
وی درباره سیاست‌های آمریکایی در منطقه نیز با محکوم کردن «قانون قیصر» و تحریم‌ها علیه لبنان، سوریه، عراق و یمن درباره تحولات ایران تأکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در برابر فتنه آمریکایی‌ها و محور غربی-اسرائیلی پیروزی بزرگی به دست آورد» و به امید خدا روند پیروزی‌های تهران ادامه خواهد یافت.
دبیرکل جنبش حزب‌الله درباره اهمیت تشکیل دولت بیروت و انتخاب رئیس‌جمهور قدرتمند نیز گفت: «ما در برابر مشکلاتی قرار داریم اما نباید این جایگاه را با هر فردی پر کنیم. این جایگاه مهمی است که باید به کسی برسد که بتواند عناصر قدرت ملت لبنان را در سیاست‌های خود تقویت کند. برخی‌ها از بیگانگان و دشمنان درباره جنگ داخلی و سناریوهای به هرج و مرج کشاندن لبنان به عنوان راهی برای خلاص شدن از مقاومت نگاه می‌کنند؛ اما شکست خوردند...آمریکایی‌ها از ارتش ملی ما حمایت می‌کنند، چرا که فکر می‌کنند این ارتش روزی می‌تواند در مقابل مقاومت بایستد. ما خانواده بزرگ مقاومت، به عنوان بخش مهمی از ملت لبنان می‌گوییم که رئیس‌جمهوری بزرگ و حامی مقاومت می‌خواهیم. رئیس‌جمهوری که اگر آمریکایی‌ها سرش داد زدند، نترسد و کوتاه نیاید؛ ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که قابل خرید و فروش نباشد.»
سیدحسن نصرالله در ستایش «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، علی‌رغم تمام اختلاف‌نظرها گفت: «اگر مقاومت لبنان، توانست با قدرت در مقابل دشمنان بایستد و دولت در موضع قدرت بر سر موضوع ترسیم مرزهای دریایی مذاکره کند، به خاطر حمایت و پشت‌گرمی و اطمینان به او بود. ما به عنوان مقاومت لبنان، رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که مقاومت را نپوشاند و سعی نکند که از پشت به آن ضربه بزند؛ چرا که قدرت مقاومت، نیازی به پوشش ندارد.»