kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
وزیر اطلاعات: 

انگلیس هزینه اقداماتش در ناامن‌‌سازی ایران را خواهد پرداخت

وزیر اطلاعات گفت: انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در گفت‌وگویی تفصیلی با رسانه KHAMENEI.IR به تشریح جزئیات اقدامات سرویس‌های امنیتی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، سعودی و فرانسه برای دامن‌زدن به آشوب‌های اخیر در ایران پرداخت.
وی در این گفت‌وگو با اشاره به بیانیه مشترک اخیر وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به تشریح همکاری شبکه‌ای و چندگانه سرویس‌های امنیتی دشمن و تقسیم کار میان آنها در حوادث اخیر پرداخت و گفت: در سازماندهی و اجرا دست رژیم صهیونیستی آشکارتر بود. در ساماندهی تبلیغات دست انگلیسی واضح‌تر بود. در هزینه‌کردن دست رژیم سعودی را به عیان می‌دیدیم تا آن‌جا که در نمایش منحط برلین که سلطنت‌طلبان و منافقین و تجزیه‌طلبان و گروه‌های منحرف جنسی جمع شده بودند، کل حمایت مالی این پروژه در حوزه تبلیغات، فضا‌سازی، پوشش صوتی و تصویری و اجاره تجهیزات پیشرفته برای تصویربرداری هوایی از تجمع و ارائه تسهیلات برای حضور پرتعداد و منسجم خبرنگاران و غذاهای توزیع شده و... جملگی با هزینه رژیم بَدَوی سعودی صورت گرفت که برای این داعیه سند داریم. وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به هماهنگی‌های رسانه‌ای پروژه آشوب در ایران به نقش مهم دولت انگلیس در این بخش اشاره کرد و گفت: متأسفانه دولت انگلیس که شبکه‌های ماهواره‌ای بی‌بی‌سی و اینترنشنال تحت حمایت او و در چارچوب رسانه‌ای او فعالیت دارد امروز نقش تروریستی گرفته و این موضوع عبور از خطوط قرمز امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. 
وی در ادامه اعلام کرد: دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران، شبکه ماهواره‌ای سعودی‌ها موسوم به ایران‌اینترنشنال را در رده سازمان‌های تروریستی قرار داده که عوامل و دست‌اندرکاران آن تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت و هر نوع فعالیت و ارتباط با این سازمان تروریستی به‌عنوان ورود به حوزه تروریستی و تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد.
کاخ‌های شیشه‌ای فرو خواهند پاشید
حجت‌الاسلام خطیب، بخش دیگری از برنامه‌ریزی‌های ضدامنیتی اخیر را متوجه دولت سعودی دانست و گفت: از نظر ایران، هرگونه بی‌ثباتی در کشورهای منطقه تسری‌یابنده است و هرگونه بی‌ثباتی در ایران، قابل تسری به کشورهای منطقه است. جمهوری اسلامی ایران تاکنون با عقلانیت استوار، صبر راهبردی در پیش گرفته است ولی هیچ تضمینی برای تداوم این صبر راهبردی در صورت تداوم دشمنی نمی‌دهد. بی‌تردید، اگر اراده جمهوری اسلامی ایران به مقابله به مثل و مجازات این کشورها تعلق بگیرد، کاخ‌های شیشه‌ای فروخواهند پاشید و این کشورها روی ثبات و پایداری را نخواهند دید. وی هدف از آشوب‌های اخیر، ویران ساختن ایران و اجرایی کردن طرح‌هایی دانست که پیش از این در کشورهایی مانند سوریه، عراق و یمن اجرا شده بود. وی با بیان اینکه جامعه اطلاعاتی کشور از برنامه کلی دشمن برای ایجاد ناامنی در داخل خاک ایران مطلع بوده و از ابتدای سال هم به موفقیت‌های زیادی در خنثی‌‌سازی این توطئه‌ها نائل شدند به تشریح بخشی از موفقیت‌های نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی پرداخت.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه حداقل از ابتدای سال جاری، دشمن در مقاطع مختلف نظیر روز معلم یا همزمان با مردمی‌‌سازی یارانه‌ها یا روز حجاب و عفاف، برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش‌های گسترده‌ای کرده گفت: ضربات وارده به تیم‌های تروریستی متعدد در مناطق مرزی یا آن‌سوی مرز و نیز خنثی‌‌سازی عملیات انفجار در یکی از صنایع هوایی اصفهان از نمونه‌های بارز آن است؛ در همین اغتشاشات، طبق آخرین آمار، قریب به ۱۰۰ تن از عناصر وابسته به منافقین، بیش از ۱۵۰ نفر از عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی کردی و سایر گروه‌های تروریستی دستگیر شده‌اند.
حجت‌الاسلام خطیب با تأکید بر اینکه امروز جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران اشراف عظیمی دارد که دشمنانش را در تمام دنیا تحت تعقیب قرار می‌دهد، ادامه داد: حداقل شش نفر از عناصر و سرکردگان گروهک‌های تروریستی ضدملت با طراحی و هوشمندی دستگاه اطلاعاتی دستگیر و از نقاط مختلف دنیا برای پاسخ‌گویی به جنایات‌شان به تهران منتقل شده‌اند؛ از اعضای اصلی گروهک‌های تجزیه‌طلب تا ضددین و وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی رژیم غاصب و رژیم آمریکا. ضمن اینکه هم اکنون یکی از سرکردگان گروه‌های تروریستی که مجری پروژه تجزیه‌طلبی بوده در اختیار وزارت اطلاعات می‌باشد که جزئیات آن اخیراً رسانه‌ای شد. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به نقش بعضی از چهره‌های فرهنگی و ورزشی در اغتشاشات اشاره کرد و ضمن تأکید بر اینکه غالب چهره‌های هنری، ورزشی و علمی ما سالم و جزو سرمایه‌های کشور به شمار می‌آیند، افزود: در برخی حوادث کشور، همدردی از سوی برخی چهره‌ها طبیعی بود. موضوع غیرطبیعی، استفاده برخی برای تهمت به قتل و پشتیبانی و حمایت از اغتشاش، ترور، هتک حرمت و دریدن پرده امنیت کشور بوده است که از این افراد نخواهیم گذشت.
بازداشت افسران اطلاعاتی بیگانه
وزیر اطلاعات در ادامه اظهارات خود گفت: در مواردی شاهد طراحی و برنامه‌ریزی ضدانقلاب برای اثرگذاری بر چهره‌های رسانه‌ای هستیم که با ارتباط‌گیری‌های پوششی یا هدایت‌شده بر نظرات و دیدگاه‌های این افراد اثر گذاشته‌اند و بعضاً موجب شده است که افرادی دچار خطا شده و با دشمنان همسو شوند که البته تعداد این افراد بسیار اندک است. بسیاری از چهره‌ها نیز به‌دلیل عدم شناخت نسبت به ابعاد فضا‌سازی‌های رسانه‌ای دچار خطا در تشخیص شده و با واکنش‌های هیجانی و نسنجیده در زمین دشمن بازی کرده‌اند. اخیراً هم مشاهده می‌شود که برخی که دنبال‌کنندگان زیاد دارند، اکانت خود را به عوامل سیا یا برخی کشورهای مرتجع منطقه می‌فروشند یا اجاره می‌دهند تا خریداران، منویات بیگانگان را با استفاده از اسم و شهرت این افراد به جامعه القاء کنند.
حجت‌الاسلام خطیب با تأکید بر اینکه به لطف همراهی مردم و تلاش‌های جامعه اطلاعاتی کشور، بازوهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی نه تنها در داخل ایران بلکه در بسیاری از نقاط کشور گسترده شده و تردد افسران جاسوسی دشمن در کشورهای همسایه حتی با هویت‌های جعلی و پاسپورت‌های دیگر کشورها برای افسران اطلاعات ما غالباً مکشوف است، افزود: با عنایات حق‌تعالی و دعای امام عصر(روحی و ارواح العالمین له الفداء) و رهبری مدبرانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و هوشیاری و حضور مقتدرانه مردم عزیز، جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای پرالتهاب، حضوری مقتدرانه دارد و دستگاه‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور از موفق‌‌ترین مجموعه‌ها در سطح دنیا هستند و در تعامل مناسب با کشورهای منطقه و همسایگان، خصوصاً خط مقاومت هستیم. وزیر اطلاعات اظهار داشت: سرویس‌های جاسوسی دشمن به‌صورت لحظه‌ای به «نارسانه‌»های فارسی‌زبان خبر و تصویر می‌دادند. حجت‌الاسلام خطیب گفت: پیش‌بینی می‌شد که در بازه زمانی اوائل مهر اقداماتی صورت گیرد/ قبل از شروع آشوب‌ها تعدادی از افسران اطلاعاتی بیگانه از جمله مأموران دستگاه فرانسه را دستگیر کردیم.