kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

ادامه دزدی دریایی ائتلاف سعودی-آمریکایی در یمن کشتی حامل نفت یمن را از بندر حدیده ربودند

 
 
سرويس خارجي-
ائتلاف متجاوز سعودي با توقيف يك نفتكش ديگر متعلق به مردم يمن نشان داد كه هركاري را براي جبران خسارت‌هاي اقتصادي خود در طول جنگ يمن انجام خواهد داد.
ائتلاف نظامي سعودي با غارت نفت و منابع انرژي يمن ثابت كرده كه نه تنها جنگ را با اهداف سياسي بر يمني‌ها تحميل كرده است، بلكه هر كاري را براي كسب منافع اقتصادي و مالي خود انجام مي دهد. فهرست بلندبالايي از نفتكش‌ها توقيف شده متعلق به مردم يمن از سوي نظاميان سعودي وجود دارد و روز چهارشنبه نيز «عصام المتوکل»، سخنگوی شرکت نفت یمن در توئیتی اعلام كرد كه ائتلاف متجاوز عربی کشتی حامل سوخت دیتونا را توقیف کرد و با وجود انجام بازرسی اجباری در جیبوتی از ورود آن به بندر حدیده ممانعت کرد.
وی افزود، توقیف کشتی‌های نفتی توسط ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی در راستای اعمال فشار بیشتر بر ملت یمن و افزایش درد و رنج آنها صورت می‌گیرد. ائتلاف متجاوز عربی اخیرا نیز یک کشتی حامل سوخت را توقیف و با وجود انجام بازرسی از ورود آن به بندر حدیده ممانعت کرده بود.
ائتلاف سعودی در جريان تجاوز چند ساله خود عليه مردم یمن علاوه‌بر سرقت میلیون‌ها بشکه نفت از این کشور، با توقیف و اخلال در ورود کشتی‌های حامل سوخت به یمن، بحران کمبود مشتقات نفتی و سوخت دراین کشور فقیر و جنگ زده را دامن زده است. پیش از این نيز، شرکت نفت یمن، ائتلاف متجاوز و سازمان ملل را مسئول تلاش‌های تاسف‌بار و اعمال محدودیت‌های نادرست که عواقب شدیدی بر آنها مترتب است، دانسته بود.