kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت: 

۱۸ شرکت دارویی ایران در مناقصات سوریه برنده شدند

 
 
 
 
دستیار ویژه وزیر و مدیرکل هماهنگی امور بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: پس از سفر وزیر بهداشت به سوریه ۱۸ شرکت دارویی ایران در مناقصه‌های سوریه برنده شدند.
به گزارش وبدا، محمدحسین نیکنام در پایان دوازدهمین کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی امور بین‌الملل که با حضور نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت برگزار شد، اظهارداشت: یکی از موضوعات جلسه امروز کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی امور بین‌الملل، توسعه همکاری‌ها با کشور ترکیه بود. ما در حال طراحی ارتباطات مستقیم و گسترده با این کشور هستیم. در این جلسه درباره عناوین این همکاری تبادل نظر شد. زمینه‌های همکاری و توسعه ارتباطات بیمه ای، گردشگری سلامت، تبادل استاد و دانشجو و سایر حوزه‌های سلامت، بین ایران و ترکیه وجود دارد.
نیکنام افزود: در آینده نزدیک وزیر بهداشت به همراه هیئتی متشکل از نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌هایی که برنامه‌هایی برای توسعه روابط حوزه سلامت با ترکیه دارند، به کشور ترکیه سفر خواهند داشت.
وی با اعلام این که در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نیز در حال آماده ‌سازی زمینه برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای گروه پنج و ترکیه هستیم، اظهار داشت: خوشبختانه این همکاری‌ها دستاوردهای خوبی به همراه داشته است. به نحوی که پس از سفر دکتر عین اللهی به سوریه ۱۸ شرکت دارویی ایران در مناقصه‌های سوریه برنده شدند.
مدیرکل هماهنگی امور بین‌الملل وزارت بهداشت ادامه داد: در کشور روسیه نیز نمایشگاهی از ۱۸ تا ۲۲ آذر ماه در حوزه سلامت و به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود که جلسه‌ای در همین ارتباط با شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی داشتیم تا در این نمایشگاه بین‌المللی حضور همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.