kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

همکاری با دشمن پشت نقاب ایرانیت و اصلاحات

 
 
محمد بابازاده
۱. یکی از عقبه‌های سخت مؤمنین مبارزه با نفاق است. در واقع این مبارزه، جنگ با زرنگ‌ها و زرنگی‌های مردمان بی‌دینی است که‏ افراد بی‌اطلاع را وسیله قرار می‏دهند. این جنگ از پیکار با کفر به مراتب‏ سخت‌تر است؛ چرا که جنگ با کفر مبارزه با یک جریان آشکار و بی‏پرده است اما مبارزه با نفاق، در حقیقت مبارزه با کفر پنهان و بعضا ظاهر فریب است‏. نفاق دو رو دارد، یک رو ظاهر، که اسلام است و مسلمانی و یک رو باطن، که کفر است و شیطنت، و درک آن برای اقشاری از مردم عادی بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است. 
امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در نامه‏ای به محمد بن ابی‏بکر می‏فرمایند: پیغمبر(ص) به من گفت من بر امتم از مؤمن و مشرک نمی‏ترسم. زیرا مؤمن‏ را خداوند به سبب ایمانش باز می‏دارد و مشرک را به خاطر شرکش خوار می‏کند، و لکن بر شما از هر منافق دلِ دانا زبان می‏ترسم که آنچه را می‏پسندید می‏گوید و آنچه را ناشایسته می‏دانید، می‏کند.
 ۲. تردیدی نیست تبرئه جاسوس خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای و رد بیانیه‌ نهادهای اطلاعاتی رسمی کشور از سه حال و فرض خارج نیست؛
فرض اول؛ برفرض محال برخی مدیران روزنامه‌های زنجیره‌ای خودشان عضو نهادهای امنیتی هستند و طبق اطلاعات دقیق از دروغگویی! بخشی از نهادهای امنیتی پرده برداری می‌کنند که البته با توجه به سوابق و عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) و در مقابل عملکرد و شخصیت زنجیره‌ای‌ها تردیدی نیست که این گزاره غلط و غیر قابل اعتنا می‌باشد.
فرض دوم؛ برخی از مدیران این نشریات نیز آلوده به جاسوسی و همکاری با سرویس‌های امنیتی صهیونیستی – آمریکایی هستند.
و فرض سومی که قابل تصور است، این است که زنجیره‌ای‌ها ساده‌لوح و بی‌غرض و مرض باشند که صد البته با توجه به شواهد و زرنگی‌ها و تلون‌های این قماش غلط بودن آن اَظهرُ من الشمس است.
۳. با رد دو فرض اول و سوم فرضیه‌ی جاسوسی برخی از مدیران نشریات زنجیره‌ای قوت می‌گیرد و لازم است با توجه به این مسئله نهادهای امنیتی در مواجهه با این افراد حساسیت‌های لازم را مدنظر داشته باشند. لذا پیشنهاد می‌شود نسبت به شفافیت مالی و پشت‌پرده‌ مدیریتی این نشریات، اقدامات اساسی صورت گیرد. عقبه‌ فکری و فرهنگی این جریان نباید در پشت نقاب ایرانیت و اصلاحات و هر عنوان دیگری بیش از این منافع ایران را فدای منافع صهیونیسم کنند. تبیین و شفافیت در این مورد می‌تواند جلوی تربیت نیرو برای سرویس‌های جاسوسی را بگیرد.