kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
بلافاصله بعد از جام جهانی؛ دربی سه‌شنبه 29 آذرماه
دربی بعدی فوتبال ایران در روز سه‌شنبه ۲۹ آذر برگزار می‌شود.
سازمان لیگ برتر برنامه جدید لیگ تا نیم فصل را اعلام کرد، بنابراین دربی فوتبال ایران در دور رفت در روز 29 آذر برگزار می‌شود. اگر تیم ملی در دور اول مسابقات جام جهانی به کار خود خاتمه بدهد دربی دقیقا سه هفته بعد از آخرین مسابقه ما در قطر برگزار خواهد شد. نکته این‌جاست که با وجود زمان کافی بازهم این بازی در روز جمعه برگزار نخواهد شد و سه‌شنبه برای انجام آن در نظر گرفته شده است. دربی پایتخت در شرایطی در این تاریخ برگزار خواهد شد که پیش از این سازمان لیگ ۱۳ آبان را زمان برگزاری این دیدار اعلام کرده بود اما با حضور کارلوس کی‌روش در راس کادرفنی تیم ملی مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر به بعد از جام جهانی موکول شد تا شاگردان گل‌محمدی و ساپینتو بعد از تعطیلات برابر هم قرار بگیرند.
زمان دقیق سفر تیم ملی به دوحه مشخص شد
با اعلام فیفا تیم ملی فوتبال ایران 23 آبان وارد دوحه، محل برگزاری دیدارهای جام جهانی 2022 خواهد شد.
در این روز اسامی 26 بازیکن تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال ایران به فیفا اعلام خواهد شد. تیم ملی دو روز بعد از ورود به دوحه آخرین بازی دوستانه خود پیش از شروع مسابقات جام جهانی را برابر تیم تونس برگزار می‌کند. این بازی به درخواست کادر فنی دو تیم پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز بازی خواهد کرد. ملی‌پوشان ایران پیش از سفر به دوحه در تهران مصاف دوستانه‌ای با تیم نیکاراگوئه خواهند داشت. طبق برنامه اعلام شده این دیدار از ساعت ۱۹:۳۰ فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
حکم سنگین کمیته اخلاق برای استقلالی سابق 
با حکم کمیته اخلاق صادق ورمزیار به مدت هفت سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد.
بر اساس اعلام کمیته اخلاق، رای محکومیت رضا افتخاری، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران و صادق ورمزیار، مسئول اسبق آکادمی باشگاه استقلال تهران صادر و پس از درخواست تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف، رای این کمیته قطعی اعلام شد.
بر همین اساس رضا افتخاری با توجه به اتمام مدت یک سال محرومیت فوتبال از تاریخ رای بدوی به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی و صادق ورمزیار به مدت 7 سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال و پرداخت 300 میلیون ریال نقدی محکوم شد.
ادامه فعالیت رضا افتخاری پس از پرداخت جریمه نقدی و صادق ورمزیار پس از اتمام مدت محرومیت و پرداخت جریمه نقدی و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود.