kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
در بیانیه وزارت اطلاعات مطرح شد

چه کسانی در جنایت حرم شاهچراغ(ع) نقش مکمل داعش را بازی کردند

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری مرتبط با حادثه شاهچراغ دستگیر شدند و کلیه‌ افراد دستگیرشده، غیرایرانی هستند.

 

سرویس سیاسی ـ

به گزارش مهر، اطلاعیه دوم وزارت اطلاعات پیرامون فاجعه تروریستی حرم شاهچراغ منتشر شد.
در این اطلاعیه آمده است:
پیرو اطلاعیه مورخ نهم آبان ماه جاری پیرامون دستگیری تعدادی از عوامل عملیاتی و پشتیبانی فاجعه تروریستی حرم حضرت احمدبن‌موسی(علیهماالسلام)، اینک بخش دیگری از اطلاعات به‌دست آمده را به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند:
۱. سلسله عملیاتی که سربازان گمنام امام‌زمان(عج) بلافاصله پس از وقوع فاجعه تروریستی چهارم آبان ماه آغاز کرده بودند، به‌صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه استمرار پیدا کرده است. این پیگیری‌ها در ابعاد اطلاعاتی، ضداطلاعاتی، امنیتی و فنی در جریان بوده و یکی از پیچیده‌‌ترین و گسترده‌‌ترین عملیات ضدتروریستی این وزارت را رقم زده است.
۲. مجموعه رصدها، تحقیقات و عملیات صورت گرفته تاکنون منجر به شناسایی و بازداشت کلیه عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی آن اقدام تروریستی شد. مضاف بر آن تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات مشابه وارد کشور شده بودند نیز بازداشت شدند. بدین ترتیب تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری دستگیر شده‌اند.
۳. کلیه افراد دستگیر شده، غیرایرانی و با ملیّت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.
۴. عنصر اصلی هدایت و هماهنگ‌کننده عملیات در داخل کشور، تبعه جمهوری آذربایجان بوده که از فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف در باکو پرواز و از مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده است. این فرد پس از رسیدن به تهران خبر حضور خود را به عنصر هماهنگ‌کننده در جمهوری آذربایجان اعلام نمود. بلافاصله از طریق سرپل عملیاتی داعش در افغانستان با شبکه اتباع خارجی داعش نیز ارتباط گرفته و حضور خود در تهران را به اطلاع آنها رسانده است.
۵. عنصر پشتیبانی‌کننده صحنه عملیات در شیراز، فردی افغانستانی به‌نام «محمد رامز رشیدی» با نام مستعار «ابوبصیر» و عامل تیراندازی در حرم مطهر به‌نام «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» که تبعه تاجیکستان بود.
۶. تروریست‌های مذکور، در استان‌های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آنها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.
۷. نفراتی از تروریست‌های یادشده، در حال آماده‌‌سازی و فراهم آوردن تمهیدات لازم برای عملیات تروریستی دیگری من‌جمله در زاهدان بودند. به‌عبارت دیگر، خون‌های مطهر و به ناحق ریخته شهدای مظلوم حرم حضرت احمدبن‌موسی(علیهماالسلام) موجب کشف مقاصد و اهداف بعدی جنایتکاران تکفیری و پیشگیری از چند عملیات تروریستی دیگر شد.
۸. رصد و تحقیقات همه‌جانبه اطلاعاتی و فنی، همچنان به‌صورت همه‌جانبه، شبانه‌روزی و سراسری ادامه دارد و همان‌طور که در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، تا شناسایی و مجازات آخرین تروریست تکفیری دخیل در فاجعه حرم شاهچراغ، چه در داخل و چه در خارج از کشور باشند، ادامه خواهد یافت. قطعاً «آرتین»‌های مغمومِ وطن، گرفتنِ انتقامِ «آرشام»‌های پرپر شده را خواهند دید ان‌شاءالله.
در ادامه این اطلاعیه نیز آمده است: در پایان دو نکته را متذکر می‌شویم:
اولاً) چنان‌که قبلاً اعلام شد، سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در همه مراحل تحقیقات و عملیات پیش‌گفته، از همکاری تمام‌عیار مردمی برخوردار بودند که ضمن تقدیر خاضعانه و صمیمانه به پیشگاه مردم عزیز، تقاضا دارد که همچون گذشته فرزندان مجاهد و گمنام خود را در این مأموریت حساس مساعدت فرمایند.
ثانیاً) پس از وقوع حادثه غمبار صدرالاشاره، تعدادی از بلندگوهای وابسته به دشمنانِ شناخته‌شده ملّت ایران و دنباله‌های داخلی آنها، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم عملیاتِ تروریستی شیراز را به جامعه اطلاعاتی پرافتخار کشور منتسب کردند تا (به‌زعم آنها) اغتشاشات داخلی را مهار نمایند!
وزارت اطلاعات ضمن محفوظ دانستن حق پیگرد قانونی نسبت به عناصر عنودِ دامن‌زننده به آن اتهام ناجوانمردانه و خائنانه، اعلام می‌نماید که یافته‌ها از اظهارات عناصر تکفیری بازداشت‌شده، مبین سوءاستفاده تکفیری‌ها از فضای اغتشاشات و ناامنی برای انجام اقدامات تروریستی بوده است. اعترافات جداگانه چند تن از تروریست‌ها حاکی است که به‌دنبال وقوع اغتشاشاتی در کشور، فراخوانی از عناصر تکفیری برای انجام عملیات در جای‌جای کشورمان صورت گرفته است. این دقیقاً مضمونِ همان عملیات ترکیبی است که در بیانیه تبیینی مشترک این وزارتخانه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار گرفت. بدین ترتیب کسانی که آن جنایت وحشیانه و بی‌سابقه را به جامعه اطلاعاتی کشور منتسب کرده‌اند، در واقع نقش مکمل عملیات تروریستی و جنگ روانی داعش را ایفا نموده‌اند و از این جهت باید پاسخگوی مشارکت خویش در سناریوی خون‌بار داعشی-صهیونیستی باشند.
«وَ سَیَعلَمُ الذینَ ظَلَمُوا اَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُون»
والسلام علی من ‌اتّبع الهدی
افراطیون مدعی اصلاحات
مکمل داعش
گفتنی است، وزارت اطلاعات در بخش پایانی اطلاعیه روشنگرانه خود به «عناصر عنودِ دامن‌زننده به آن اتهام ناجوانمردانه و خائنانه» اشاره کرده و حق پیگرد قانونی را محفوظ دانسته است. اما چه کسانی در جنایت حرم شاهچراغ(ع) نقش مکمل داعش را بازی کردند؟
خاتمی، از سران فتنه 88 و رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون با گذشت چهل روز از موضع‌گیری تحریک‌آمیز به بهانه فوت مهسا امینی که هنوز تحقیقات درباره علت فوت انجام نگرفته بود، نسبت به جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ ابراز تأسف کرده بود!
خاتمی و همچنین بیانیه منتسب به مجمع روحانیون بلافاصله پس از فوت مهسا امینی، هماهنگ با رسانه‌های وابسته به اسرائیل و سعودی و انگلیس و آمریکا موضع‌گیری و اقدام به تحریک افکار عمومی کردند.
خاتمی پس از حمله تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) در بیانیه‌ای آورده بود: «حادثه تروریستی شیراز که به جان‌باختن عده‌ای از هموطنان عزیز و آسیب‌دیدن عده‌ای بیشتر منجر شد، نشان داد که خشونت تا چه حد می‌تواند بی‌رحم و مصیبت‌بار باشد. ضمن محکوم کردن این حرکت پلید و دردآفرین، برای جان‌باختگان عزیز رحمت واسعه الهی و برای آسیب‌دیدگان، بهبودی از خداوند منان طلب می‌کنم. آنچه در جامعه ما جاری ا‌ست و می‌توان ریشه‌های آن را از دیرباز جست‌وجو کرد و رو به سوی آزادی و زندگی دارد، درخور توجه است؛ ولی با کمال تأسف بروز خشونت- از هر طرف که باشد- دل‌ها را آزرده می‌کند. زیستن اولین حق هر انسانی است و بهزیستن انسان‌ها باید هدف و رسالت نظام‌ها و حکومت‌ها باشد. ملاک ارزیابی یک نظام و یک حکومت این است که تا چه حد زمینه بهزیستی مردم را فراهم می‌آورد. تقاضای زندگی خوب، امن و عادلانه از سوی مردم، تقاضای طبیعی است و اگر ببینند شرایط این زندگی فراهم نیست، حق دارند انتقاد و حتی اعتراض کنند. ولی در همه حال انتقاد و اعتراض باید متوجه نفی خشونت هم باشد و نباید خود به خشونت آلوده شود. مخصوصاً در شرایطی که بدخواهان ایران و ایرانی در بیرون مرز‌های کشور با حربه‌های غیرانسانی مانند تحریم و یا تشویق خشونت برای بهره‌گیری از خون پاک جوانان کشور امید‌های واهی در سر دارند».
وی افزوده بود: «تأکید می‌کنم که خشونت را با خشونت نمی‌توان پاسخ داد، هرچند باید با خشونت‌گران مقابله کرد.»
اما موضع‌گیری خاتمی و نگرانی او برای زندگی مردم در حالی است که وی به همراه افراطیون مدعی اصلاحات با تحریک افکار عمومی، در جنایت‌ها و خسارت‌های اخیر در قالب جنگ ترکیبی دشمن شریک‌اند، از جمله در جنایت تروریستی داعش در حرم حضرت احمدبن‌موسی(ع) و خون شهدای این حمله خونین که زمینه و فرصت آن را همین جماعت مدعی اصلاحات فراهم کردند.
خاتمی از حامیان دولت برجامی و اشرافی و جزو سران و سردمداران اصلی آشوب و فتنه در سال 88 بود که علاوه‌بر خسارات بسیار به کشور، زمینه‌ساز تحریم‌های دهه اخیر آمریکا علیه ملت ایران شد.
نسبت مدعیان اصلاحات با جنایتکاران چیست که به جای مطالبه انتقام، ادعا می‌کنند خشونت را نباید با خشونت پاسخ داد؟
همچنین، با وجود اینکه داعش مسئولیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ‌(ع) را برعهده گرفت، سعید شریعتی از فعالان مدعی اصلاحات و از محکومین فتنه 88 نوشت: «اطلاعیه‌ای که به نام داعش منتشر شده است یک سوتی بزرگ دارد: امروز چهارشنبه در سرزمین‌های عربی ۱ ربیع‌الثانی است و در تقویم ایران ۲۹ ربیع‌الاول است. اساساً ربیع‌الاول ۲۹ روزه است. این سوتی ناشی از چیست؟» اما یکی از فعالان رسانه‌ تصویر یک روزنامه عربی چاپ اردن را منتشر کرد و نوشت: «این هم روزنامه الدستور، چاپ اردن؛ تاریخ را ببینید، چهارشنبه 30 ربیع‌الاول؛ احمق‌های بی‌سواد پرمدعا را ببینید چطور می‌خواهند در جنایت داعش تردید ایجاد کنند.»
آذر منصوری، عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات نیز شهدای مظلوم حادثه تروریستی شیراز را جان‌باخته نامید و از قضاوت نکردن پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ تا مشخص شدن ابعاد آن گفت!
مدعیان اصلاحات خرابکاری و جنایت اغتشاشگران را اعتراض مدنی جا زدند و با دعوت به خشونت، بر آتش آشوب‌ها دمیدند. دست آشوبگران، داعش و افراطیون مدعی اصلاحات در یک کاسه است. گفتنی است، پس از اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ‌(ع) ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی در سراسر کشور بعد از اقامه نماز جمعه‌ با برگزاری راهپیمایی، اغتشاشات و آشوب‌های اخیر و جنایت تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) را محکوم و انتقام از عاملان آشوب و ترور را مطالبه کردند اما روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات این خروش عظیم را در صفحه اول خود سانسور کردند.