kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
در فایل صوتی خبرنگار بی‌بی‌سی افشا شد

هدف از آشوب‌ها «ایرانِ تکّه‌پاره» است نه دموکراسی

فایل صوتی منتشر شده از خبرنگار بی‌بی‌سی به‌نحو بی‌پرده‌ای افشا می‌کند که چگونه آشوب‌طلبان و رسانه‌های آنها هدف تجزیه و تکه‌پاره کردن ایران را دنبال می‌کنند.

شب گذشته یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی‌بی‌سی منتشر شد که در آن وی به‌نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه‌تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تأکید می‌کند که هدف پشت‌پرده آشوب‌طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است!
او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده است که فقط با رهبران احزاب «تجزیه‌طلب» گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود!
رعنا رحیم‌پور اصالت این فایل صوتی را در صفحه اینستاگرامش تأیید کرده‌ امّا علی‌رغم اشاره صریح به پشت‌پرده شوم آشوب‌طلبی‌ها توسط اینترنشنال و دیگر پایگاه‌های آشوب‌طلب گفته است که به خبرنگاران این رسانه‌های ضدایرانی احترام می‌گذارد!
این فایل صوتی یکی از صریح‌ترین اذعان‌ها از ناحیه خود خبرنگاران رسانه‌های ضدایرانی درباره عقبه آشوب‌ها و رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و اینترنشنال است.
در هفته‌های گذشته تریبون ایران اینترنشنال دائم در اختیار رهبرانی از احزاب تجزیه‌طلب کرد، عرب و بلوچ قرار داشت به‌طوری که در بیست روز اول آشوب‌ها بیش از 20 چهره تجزیه‌طلب جمعاً 50 بار در این رسانه مصاحبه کرده بودند! و البته بی‌بی‌سی هم از غائله تجزیه‌طلبی و پاره پاره کردن ایران و تشویق به اقدامات خشونت‌طلبانه و تروریستی در ایران عقب نمانده است!
روزنامه گاردین سال 97 در گزارشی نوشت عربستان سعودی بودجه هنگفت 250 میلیون دلاری شبکه ایران اینترنشنال را تأمین می‌کند.
گفتنی است اذعان این خبرنگار رسانه سلطنتی انگلیس به هدف اصلی از آشوب‌های اخیر درحالی است که پیشتر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و همچنین مقامات سیاسی و نظامی کشورمان به صورت مکرر هدف دشمن از ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور را ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی با هدف نابودی ایران و تجزیه کشور عنوان کرده بودند اما نکته قابل تامل این فایل صوتی آنجاست که این خبرنگار به عنوان یک مهره از رسانه سلطنتی استعمار پیر به مخاطب خود راهکاری ارائه می‌دهد مبنی بر اینکه برای جلوگیری از تجزیه‌، باید یک ایران دموکراتیک روی میز گذاشته شود، عبارتی که پس از فروکش کردن اغتشاشات‌، از سوی برخی اشخاص و مهره‌های بازی خورده یا دست نشانده با تعابیری همچون رفراندوم و... شنیده می‌شود.
به عبارت دیگر دشمن پس از شکست فاحش در اهداف خود از آشوب اخیر به دنبال آن است تا لااقل به زعم خود تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند.