kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
همراه با نمایش مستند فیلم لحظه انجام جرایم متهمان

دادگاه رسیدگی به پرونده 3 تن دیگر از اغتشاشگران اخیر تهران برگزار شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات سه نفر از افرادی که در آشوب‌های اخیر بزرگراه اشرفی اصفهانی تهران را مسدود کرده بودند، برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سه نفر دیگر از اغتشاشگران اخیر در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور رئیس دادگاه، مستشار دادگاه، نماینده دادستان، متهمان، وکلای آنها و همچنین خانواده متهمان برگزار شد.
در ابتدای جلسه رئیس دادگاه از نماینده دادستان خواست با حضور در جایگاه کیفرخواست را قرائت کند.
نماینده دادستان اظهار داشت: براساس کیفرخواست صادرشده، «سهند نورمحمدزاده» فرزند جعفر متولد ۱۳۷۵ متهم است به محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی. اجتهادی ادامه داد: همچنین «علی هوشمندی فتوت» فرزند بایرامعلی متولد ۱۳۶۱ متهم است به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و تخریب اموال عمومی.
وی بیان داشت: همچنین «بهداد اسکندرنژاد» فرزند مظفر متولد ۱۳۶۳ متهم است به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی.
نماینده دادستان گفت: متهمین مذکور جزو افرادی هستند که در تاریخ 1401/۰۷/01 در اغتشاشات شهر تهران شرکت نموده و مرتکب جرم به شرح فوق‌الذکر شده‌اند. در پی اقدامات صورت‌گرفته از سوی سهند نورمحمدزاده بزرگراه آیت‌الله اشرفی اصفهانی برای مدتی مسدود شده و عبور و مرور خودروها با اخلال مواجه شده است. متهم نورمحمدزاده با کندن نرده‌های بزرگراه، آتش زدن سطل زباله و لاستیک موجبات انسداد بزرگراه را فراهم کرده بوده.همچنین متهم علی هوشمندی فتوت اقدام به تهیه و تحویل پنج حلقه لاستیک خودرو و الکل صنعتی به متهم سهند نورمحمدزاده جهت ایجاد حریق در بزرگراه آیت‌الله اشرفی اصفهانی جهت انسداد مسیر خودروهای عبوری کرده و با سایر متهمین جهت آتش زدن سطل زباله مشارکت نموده است. متهم هوشمندی در اقدامی دیگر بنر تبلیغاتی کنار بزرگراه را به آتش کشیده و در فضای مجازی علیه نظام فعالیت کرده است.
اجتهادی اظهار داشت: به استناد ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی و مواد ۵۰۰. ۶۱۰. ۶۱۷. ۶۱۸ این قانون مجازات این متهمین مورد استدعا است.
در ادامه جلسه به دستور قاضی فیلم لحظه انجام جرایم متهمان که در معابر شهری اقدام به جرم کرده‌اند، منتشر شد و رئیس دادگاه از ضابط قضایی پرونده خواست تا درخصوص این فیلم توضیح دهد و متهمان را در آن مشخص کند.
ضابط قضایی این پرونده با بیان اینکه این فیلم مربوط به پاساژ تیراژه واقع در بزرگراه آیت‌الله اشرفی اصفهانی است، در ابتدا متهم سهند نورمحمدزاده را شناسایی کرد.
ضابط قضایی درخصوص جزئیات این فیلم گفت: همان‌طور که در فیلم مشاهده می‌کنید، اتوبوس بی‌آرتی به‌دلیل سد معبر از طریق قرار دادن نرده آهنی در مسیر حرکتش نمی‌تواند عبور کند. یکی از مسافران از اتوبوس پیاده می‌شود و قصد دارد مانع را حرکت دهد تا در ادامه، مسیر اتوبوس باز شود اما در این لحظه متهم نورمحمدزاده به سمت وی چوبی را پرتاب می‌کند اما مسافر به این اقدام متهم بی‌اعتنایی می‌کند تا اینکه متهم نورمحمدزاده به سمت شهروند حمله‌ور شد و وی را از محل فراری می‌دهد.
ضابط پرونده در ادامه گفت: پس از مدت‌ها توقف اتوبوس در محل اغتشاش و بسته شدن خیابان، مسافران از آن خارج و مجبور می‌شوند که این مسیر را به‌صورت پیاده طی کنند.
در ادامه این فیلم ضابط قضایی متهمان دیگر یعنی متهم هوشمندی فتوت و متهم اسکندرنژاد را شناسایی کرد.
ضابط قضایی خطاب به رئیس دادگاه گفت: در این لحظه ماموران حافظ امنیت به محل اغتشاش آمدند که متهم نورمحمدزاده و متهم اسکندرنژاد به سمت آنها حمله‌ور شدند.
پس از توضیحات ضابط پرونده درخصوص فیلم منتشرشده و جرایم انجام‌شده توسط متهمان، قاضی از متهمان خواست تا با حضور در جایگاه نسبت به اتهامات وارده از خود دفاع کنند.
پس از این اظهارات متهمان و وکلای آنها، قاضی ختم جلسه اول دادگاه را اعلام کرد.