kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
در بیانیه‌ای خطاب به رئیس ‌قوه قضائیه

227 نماینده مجلس خواستار مجازات آشوبگران جنایتکار شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از حافظان امنیت تاکید کردند:‌ ما نمایندگان این ملت از تمامی مسئولان کشور از جمله قوه قضائیه می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر با محاربین که مانند داعش با سلاح‌های سرد و گرم به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند برخورد عبرت‌آموز کرده و حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنف و دستور حیات بخش قصاص را اجرا کنند تا به همگان ثابت شود جان، مال، امنیت و ناموس مردم عزیزمان خط قرمز این نظام بوده و در این امر با هیچ‌کسی مماشات نخواهد کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه بیانیه 227 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت اغتشاشگران را قرائت کرد.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است:
ملت عزیز و قهرمان ایران
در طول 40 سال گذشته دشمنان این ملت از هر وسیله‌ای جهت ضربه زدن و نابودی ایران عزیز بهره بردند، تحریک گروه‌های کومه‌له و دموکرات در کردستان، خلق عرب در خوزستان، غائله گنبد کاووس، انجام کودتاهای گوناگون از جمله کودتای رژه همدان، تحمیل جنگ هشت ساله به ملت ایران و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی تقریبا 40 کشور دنیا از صدام بعثی، ایجاد فتنه‌های گوناگون سال‌های 78، 88، 96 و 98، تخصیص بودجه‌های کلان برای نابودی ملت ایران، تحمیل شدیدترین تحریم‌های دنیا مانند تحریم‌های بانکی و مالی، تحریم‌ها در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، تحریم‌ها در حوزه کشتیرانی، تحریم‌ها در حوزه هواپیمایی و حتی تحریم‌ها در حوزه پزشکی و دارویی و تجهیزات پزشکی بخشی از تلاش‌های گسترده دشمنان به سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب و برخی کشورهای غربی بوده است اما به برکت استقامت ملت عزیز ایران و امدادهای الهی، شکست‌های پی‌در‌پی نصیب آمریکا و سایر دشمنان ایران شده است به طوری که علاوه‌بر شکست دشمنان در موارد فوق در سوریه شکست خوردند و در عراق هم همچنین و در فلسطین و لبنان شکست خورده و در یمن نیز شکست خورده‌اند و این شکست‌ها در برابر پیروزی‌های ملت بزرگ ایران، دشمنان را عصبانی کرده است و در واقع اغتشاشات اخیر تلاش انفعالی و واکنش اما حقیرانه در برابر عظمت و پیروزی‌های گسترده‌ ملت بزرگ ایران اسلامی است.
در ادامه این بیانیه آمده است: در این اغتشاشات آمریکا و سایر دشمنان به صورت علنی وارد میدان شده و تحریک و سازمان‌دهی، تجهیز مالی و تسلیحاتی به سلاح‌های گرم و سرد و فرماندهی آشوب‌ها را بر عهده گرفته‌اند و با قطع نظر از برخی جوان‌‌ها که تحت تاثیر تبلیغات هیجانی شده‌اند برخی از اراذل و اوباش را به جان این مردم و نیروهای حافظ امنیت‌انداختند که منجر به سلب امنیت و شهادت ده‌ها تن از مردم عزیز ایران اسلامی شده است.
ما نمایندگان این ملت از تمامی مسئولان کشور از جمله قوه قضائیه می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر با محاربین که مانند داعش با سلاح‌های سرد و گرم به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند برخورد عبرت‌آموز کرده و حکم الهی را نسبت به محاربین در هر لباس و صنف و دستور حیات‌بخش قصاص را اجرا کنند تا به همگان ثابت شود جان، مال، امنیت و ناموس مردم عزیزمان خط قرمز این نظام بوده و در این امر با هیچ‌کسی مماشات نخواهد کرد.
قوه قضائیه با برخی سیاسیون
که سبب تحریک آشوبگران شده‌اند
برخورد قاطع کند
ضمن قدردانی از حافظان امنیت به ویژه نیروهای نظامی و انتظامی از قوه قضائیه می‌خواهیم ضمن برخورد قاطع با مباشرین این جنایت‌ها با همه کسانی که معاونت در جرم کرده و سبب تحریک آشوبگران شده‌اند مانند برخی سیاسیون برخورد متناسب را انجام دهند. مانند همیشه قدردان این ملت عزیز بوده و به روح همه شهدا به ویژه شهدای امنیت علی‌ الخصوص شهدای شاهچراغ نیز درود می‌فرستیم و رضوان الهی را برای همه آنها خواستاریم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام قرائت این بیانیه، شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» سردادند.
قالیباف: برخی چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و یا سیاسی از داعش نوین حمایت می‌کنند
محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی روز گذشته در نطق پیش از دستور، تصریح کرد: دشمنان ایران با مرزبانی مدافعان حرم به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی، نتوانستند از طریق مرزها به کشورمان نفوذ کنند. اما آنها امروز از داخل، داعش را بازتولید کردند و تأسف اصلی آن‌جاست که عده‌ای از چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و یا سیاسی از این داعش نوین حمایت می‌کنند و امکان حیات آن را مهیا می‌کنند. وی افزود: به این افراد توصیه می‌کنم به‌جای این‌که گوش خود را فقط به رسانه‌های لندن‌نشین بدهند، کمی هم اخبار این جنایت‌ها را بشنوند تا واقعیت‌ها را ببینند که این داعش‌های نوین، مانند داعش‌‌های سوریه و عراق، بدون هیچ دلیلی مردم بی‌گناه را شکنجه می‌کنند و به قتل می‌رسانند و مثل آنها با افتخار فیلم جنایتشان را منتشر و روی آن تبلیغات می‌کنند. این‌ها اگر بتوانند به هیچ‌کسی رحم نمی‌کنند همان‌طور که در فضای مجازی چنان خفقانی ایجاد کرده‌اند که هر کس غیر خواسته آنها عمل می‌کرد، با بدترین اهانت‌ها مواجه می‌شد.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه‌های گذشته به‌اندازه کافی بوده ‌است تا هر چه زودتر دستگاه‌های مسئول خود را برای یک دفاع ترکیبی در یک جنگ ترکیبی آماده کنند. یکی از اهداف این جنگ ترکیبی غافلگیرکردن مسئولین اقتصادی از وظایف اصلی خودشان است. مجلس آماده است در این ‌راستا بیش‌ از پیش هرگونه کمکی را به دولت نماید و انتظار داریم مسئولین اقتصادی بیش ‌از پیش نظارت لازم بر قیمت‌ها داشته باشند.
بانک مرکزی مکلف به مسدود کردن حساب اشخاصِ مظنون به پولشویی شد
به گزارش مهر، نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس ماده ۴۲ طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران را تصویب کردند که بر اساس آن مجلس، بانک مرکزی را مکلف کرد که موارد مظنون به پولشویی را به مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارش کرده و پس از تأیید آن مرکز، نسبت به مسدود کردن حساب آن اشخاص اقدام کند.
پایان بررسی طرح قانون بانک مرکزی در مجلس
گام نخست اصلاح نظام بانکی برداشته شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر دیروز روند بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تصویب طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به پایان رساندند. به گزارش فارس، طرح قانون بانک مرکزی که در 67 ماده تدوین شده است، جایگزین مواد یک تا 29 و بندهای «الف» و «ب» ماده (30) و مواد (39) و (40) قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال 1351 می‌شود. این طرح با هدف تقویت ساختار تصمیم‌گیری و ارتقاء قدرت نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات اعتباری تدوین شده است. از دیگر اهداف این طرح، افزایش استقلال تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری بانک مرکزی و همچنین اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانک‌ها و دولت است.
طرح قانون بانک مرکزی اولین تلاش قانون‌گذار برای اصلاح اساسی قوانین بانکی کشور در طول
4 دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
قاضی زاده و نوباوه به عنوان نمایندگان ناظر
بر صدا و سیما انتخاب شدند
خبر دیگر اینکه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیژن نوباوه را با 139 رای موافق و سید احسان قاضی زاده‌هاشمی را 118 رای موافق به عنوان نمایندگان ناظر در صدا و سیما انتخاب کردند.
به گزارش فارس، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده بابل درباره قطع اتصال واحدهای تولیدی به سامانه بهین‌ یاب، به مصطفی طاهری رئیس‌کمیسیون صنایع و معادن مجلس دستور داد موضوع را پیگیری کند تا حل و فصل شود.