kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱

سریال کشته‌‌سازی‌های ناشیانه معاندان ادامه دارد این قسمت، «نسرین» و «نسیم»!

رسانه‌های ضدانقلاب و معاند نظام در‌صدد کشته‌‌سازی در ماجرای اغتشاشات اخیر‌ند و این در حالی است که در هر مرحله با شایعه‌‌سازی و سوءاستفاده از اغتشاشات سعی در ربط ‌دادن ماجراهای خیالی به این موضوع دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کشته‌‌سازی و ارتباط‌ دادن فوت افراد مختلف و به‌ویژه بانوان به ماجرای اغتشاشات اخیر جزو پرونده روزانه و دائمی ضدانقلاب است که با همراهی رسانه‌های خودفروخته و معاند نسبت به اجرایی‌‌سازی آن اقدام می‌کنند.
پس از گذشت چند روز از ماجرای فوت «فرشته احمدی» در منزل خود در مهاباد و شبهه‌آفرینی ضدانقلاب درخصوص دلایل مرگ این بانو، بار دیگر استان آذربایجان‌غربی و این بار شهرستان ارومیه مورد توجه آنها بوده و درگذشت دختری به نام «نسیم صدقی» در کانون توجهات قرار گرفته است.
«نسیم صدقی» دختر 23 ساله اهل شاهین‌دژ است که در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه و به‌طرز مشکوکی به قتل رسیده است، همین امر باعث شد کانال‌های ضدانقلاب نسبت به انتشار خبر فوت وی در جریان اغتشاشات اخیر و توسط نیروهای امنیتی اقدام کنند.
اما تنها چند ساعت پس از انتشار خبر دروغین، ‌خبر توسط خانواده و نزدیکان نسیم تکذیب ‌و اعلام شد که کل ماجرای فوت وی نیز وارونه جلوه داده شده است.
با این حال، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از شناسایی قاتل و دستیاران وی در ماجرای قتل نسیم صدقی خبر داد و اظهار داشت: دهم آبان جاری فوت مشکوک یک دختر 23 ساله در یک مکان شخصی در خارج از محدوده شهر به اطلاع پلیس رسید که کارآگاهان جنایی فوراً به محل اعزام شدند.
سرهنگ صادق شکری افزود: طی بررسی‌ها مشخص شد که این دختر پس از مشاجره‌های لفظی بر سر اختلافات شخصی و خانوادگی، از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته ‌و جان باخته است.
وی با بیان اینکه سه نفر مرتبط با این قتل توسط پلیس دستگیر شده‌اند، گفت: قاتل شناسایی شده ولی هنوز متواری است و تلاش‌ها برای دستگیری او ادامه دارد.
توضیحات رئیس دادگستری آذربایجان غربی
در مورد کشف جسد یک زن در ارومیه
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی هم در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با شایعه کشته‌شدن فردی به نام نسیم صدقی در اغتشاشات اخیر ارومیه بیان داشت: در پی دریافت گزارش فردی، جسد یک خانم با هویت «نسیم صدقی‌ محمودجیق» فرزند «حسن» اهل شاهین‌دژ که ظاهرا به‌صورت مجردی در ارومیه اقامت داشته، در حالی‌ که گلوله اسلحه شکاری از ناحیه کتف راست و چسبیده به بدن، شلیک شده بود و اسلحه وینچستر نیز در کنار جسد بود؛ در خانه باغی در روستای اوصالو ارومیه کشف شد.
ناصر عتباتی افزود: در بررسی‌ها و استعلامات صورت‌گرفته مشخص شد یکی از فرزندان صاحب باغ که مظنون پرونده است، ساعت ۷ از مرز سرو و در ساعت ۹ صبح همان روز نیز پدر وی از مرز خارج و مجددا ساعت ۱۰:۳۰ وارد کشور شده است. پدر مظنون به همراه برادر دیگرش که جسد را دیده و به پلیس اطلاع داده بود، دستگیر و در حال حاضر تحت‌نظر هستند.
وی افزود: تحقیقات توسط کارآگاهان جنایی آغاز نتایج حاصله متعاقبا اعلام خواهد شد.
پرونده دیگری به نام «نسرین قادری»
از طرفی موضوع ارتباط مرگ خانمی به نام «نسرین قادری» به اغتشاشات اخیر شایعه دیگری بود که معاندان به آن دامن زدند.
در همین زمینه پدر «نسرین قادری» بانوی ۳۵ ساله مریوانی که روز جمعه در منزلش در تهران فوت شد، ارتباط مرگ دخترش با اغتشاشات اخیر را تکذیب کرد و گفت: دخترم بیماری زمینه‌ای داشت و به‌دلیل ابتلا به آنفلوانزا، بیماریش شدت پیدا کرد و فوت شد.
به گزارش ایرنا، احمد قادری دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: دخترم تشنج داشت این روزها هم به آنفلوانزا مبتلا شده بود به همین دلیل هم فوت کرد، ضمن اینکه شب همان روز که فوت شد، پسرم (برادرش) تا ساعت ۱۲ شب پیش او بود و حتی ما هم با او تماس تلفنی داشتیم.
وی افزود: فردای آن روز هرچه با دخترم تماس گرفتیم جوابی از او نشد، به ناچار از دختر دیگرم خواستیم به منزل نسرین رفته و ما را از وضعیت او باخبر کند که وی نیز به همراه همسرش راهی منزل نسرین شدند. با مراجعه دختر و دامادم به درب منزل نسرین باز هم هیچ خبری از او نشد بنابراین با هماهنگی یکی از همسایگان درب خانه را شکسته و با پیکر بی‌جان او مواجه می‌شوند.
وی یادآور شد: دختر و دامادم بلافاصله با اورژانس و آگاهی تماس می‌گیرند و جسد دخترم به پزشکی قانونی شهریار منتقل می‌شود.
این پدر داغدیده از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و داغ این خانواده را با حرف‌های بی‌پایه و اساس تازه نکنند و از برگزاری هرگونه تجمعی به نام دخترش خودداری کنند.
قادری هرگونه شایعه درباره حضور دخترش در تجمعات اعتراضی و اغتشاشات را رد کرد.
نظر دادستانی درخصوص مرگ نسرین قادری
در همین خصوص دادستان شهریار، در رابطه با ادعاهای مطرح‌شده درباره فوت خانم نسرین قادری گفت: ساعت ۱۴ روز جمعه مورخه ۱۳ آبان‌ماه سال جاری یکی از بستگان متوفیه با مراجعه به کلانتری محل اعلام می‌کند که به در واحد مسکونی مرحومه قادری مراجعه کرده و وی در را باز نکرده است.
به گزارش خبرگزاری میزان، حمید عسگری‌پور افزود: پس از دستور قضایی و باز کردن در آپارتمان، ماموران انتظامی با حضور اقوام متوفیه وارد منزل شده و مشاهده می‌کنند که جسد خانم نسرین قادری در پذیرایی بر زمین افتاده است. پس از معاینه جسد، هیچ‌گونه آثار ضرب و جرحی مبنی بر شکستگی، دررفتگی، سیاه‌شدگی و کبودی بر روی بدن متوفیه رؤیت نشده است.
وی ادامه دادد: تشخیص اولیه پزشکی قانونی مسمومیت این فرد است و البته طبق اظهارات خانواده او دچار بیماری قلبی نیز بوده است.
به ‌نظر می‌رسد، ضدانقلاب هرچند در پروژه‌های کشته‌‌سازی خود با شکست جدی مواجه شده اما در تلاش برای احیای خود با تنفس مصنوعی است و از هر فرصتی برای این امر بهره می‌جوید.