kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

خط و نشان مزدوران امارات برای افسران و سربازان عربستان در یمن

نيروهاي تحت حمايت امارات و عربستان در جنوب يمن بارديگر با هم درگير شدند و نيروهاي وابسته به امارات براي سعودي‌ها خط و نشان كشيدند.

هرچند عربستان و امارات با کمک و حمایتهای آمریکا در ششم فروردین ۱۳۹۴ به کشور یمن تجاوز کردند، اما اهداف و نیت هر یک از آنها با دیگری کاملا فرق دارد، به حدی که ریاض و ابوظبی در بسیاری از مسایل با هم اختلاف اساسی دارند و گاه اين اختلافات تا بدان حد در يمن اوج مي گيرد كه نيروهاي دو طرف به جان هم مي افتند.
روز يكشنبه نيز «شورای انتقالی» وفادار به امارات در جنوب یمن دستوراتی را برای دستگیری همه نظامیان و افسران عربستان حاضر در اردوگاه «البریقه» و فرودگاه عدن صادر کرد. خبرگزاری «یمنی پرس» نوشت:یکی از فرماندهان شورای موسوم به شورای انتقالی مورد حمایت امارات وعده داد که از عربستان از طریق افسران و سربازان این کشور که در شهر عدن حضور دارند، انتقام بگیرد.»
مزدور «حسن اللحجی» عضو مجمع به اصطلاح عمومی انتقالی در یک کلیپ ویدئویی گفت: «عربستان سعودی برای انفجار اوضاع در عدن و تحویل این شهر به طارق افش تلاش می‌کند.» وی افزود: «ما باید سربازان و افسران عربستان را در اردوگاه ائتلاف در شهرستان البریقه و همچنین نظامیان گردان مستقر در فرودگاه باید سعودی‌ها را بازداشت کنیم.»
پيشتر نيز دو منبع یمنی از ورود نیروهای نظامی اماراتی به «عدن»، پایتخت ادعایی دولت مستعفی یمن در جنوب این کشور خبر داده و تاکید کردند که این مسئله موجب اختلافات طوفانی با عربستان سعودی شده است. امارات در ابتدای تجاوز به یمن یکی از متحدان اصلی عربستان بود، ولی با جدا کردن راه خود از سعودیها، چشم به منابع جنوب یمن و جزیره راهبردی «سقطری» دوخته است.