kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳

کیف، یک قدم تا خاموشی مطلق

 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد مقام‌های کیف به دلیل تخریب زیرساخت‌های انرژی این شهر احتمالا مجبور شوند پایتخت اوکراین را به خاموشی مطلق ببرند و این شهر را به طور کامل تخلیه کنند.
در گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» آمده است:« در حالی‌که دولت اوکراین برای حفظ شبکه برق که به شدت در حملات موشکی روسیه آسیب دیده، تلاش می‌کنند، مقام‌های «کیف»، پایتخت اوکراین می‌گویند که در حال برنامه‌ریزی برای یک احتمال هستند که زمانی غیرقابل تصور بود و آن خاموشی کامل شهر است که نیازمند تخلیه حدود 3 میلیون شهروند باقیمانده در این شهر است.»
این گزارش می‌افزاید:« اوضاع بسیار وخیم است و ۴۰ درصد زیرساخت انرژی اوکراین آسیب دیده یا از بین رفته است و این که کارکنان شهرداری در حال ایجاد یک‌هزار پناهگاه گرمایشی هستند که احتمالاً به پناهگاه‌های دائمی تبدیل می‌شود و در عین حال مهندسان اوکراینی در تلاش هستند تا نیروگاه‌های بمباران شده را بدون در دست داشتن تجهیزات مورد نیاز تعمیر کنند.»
به گزارش فارس بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، به مقام‌های پایتخت اوکراین اطلاع داده شده است که احتمالاً‌ حداقل ۱۲ ساعت قبل از آن که شبکه برق کیف در آستانه از کارافتادگی قرار گیرد، در جریان قرار خواهند گرفت. در همین راستا، «رومن تکاچوک» مدیر امنیت دولت شهرداری کیف طی مصاحبه‌ای درخصوص وضعیت کیف گفت: «ما متوجه هستیم که اگر روسیه به چنین حملاتی ادامه دهد، احتمالاً کل سیستم برق را از دست خواهیم داد»وی ادامه داد: «اگر برق وجود نداشته باشد، آب و فاضلاب شهری نیز وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است در حال حاضر دولت و مدیریت شهری تمامی اقدامات ممکن برای حفظ سیستم تأمین برق را انجام می‌دهند». همزمان شبکه
« سی ان ان» نیز گزارش داد که به دنبال غیرفعال شدن یک هزار و ۳۰۰ ماهواره استارلینک در اوکراین، مقامات این کشور نگران از دست دادن خدمات اینترنت هستند. بر اساس این گزارش دلیل اصلی قطع پایانه‌های ماهواره استارلینک کمبود بودجه است.