kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

کیهان و خوانندگان

 

* دشمنان تابلودار نظام طی چند هفته با عملگی در جنگ ترکیبی آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی هر چه توانستند از حمله سایبری گرفته تا تحریم، ترور، تجزیه‌طلبی، قوم‌گرایی، اقدام مسلحانه، تخریب، دروغ‌، استفاده از احساسات مردم و... انجام دادند. وقتی سؤال می‌شد چرا این قیام به اصطلاح برای نجات ایران رهبری ندارد می‌گفتند چون قرار است ایران به چند کشور تجزیه شود پس از تجزیه برای همه آنها رهبری در نظر گرفته می‌شود! زهی خیال باطل! شتر در خواب بیند پنبه دانه!
اینالویی
* در دنیا کدام کشور را می‌شناسید که حامی تروریست‌ها و اغتشاشگران را به رسانه ملی دعوت کند؟ رسانه ملی ما چنین کاری می‌کند تا این غربگرایان نظر کارشناسی در مورد اغتشاشگران بدهند؟!
محسنی‌پور، بیگ‌زاده، کاظم‌زاده
* آیا دفاع از خبرنگاری که در واقع نقش جاسوس را بازی می‌کند دفاع از حیثیت یک حرفه‌ است؟ جل‌الخالق! از کی تا به حال دفاع از یک خائن به وطن، دفاع حیثیتی نام گرفته است؟ ‌ای کاش متولیان امر به زندگی برخی مطبوعات که حقیقتا به پایگاه دشمن تبدیل شده‌اند پایان می‌دادند. از یارانه دولتی استفاده می‌کنند، سر سفره انقلاب اسلامی نشسته‌اند، از آزادی بی‌حد و حصر استفاده می‌کنند ولی به جای خدمت به وطن برای دشمن و اهداف او در کشور قلمفرسایی می‌کنند!
نبی‌جمالی
* از دستگاه قضایی انتظار می‌رود همان طور که فعالان در صحنه اغتشاشات که از عوامل اصلی تخریب اموال مردم و به شهادت رساندن عزیزانمان در فراجا و بسیج و سپاه بودند را دستگیر و محاکمه آنها را شروع کرده است، باید احضار و محاکمه سلبریتی‌ها و سیاسیون ورشکسته که با بیان و قلم خود بر آتش فتنه دمیدند نیز آغاز شود.
یگانه،‌ ناصری، ثامنی، فراهانی
*‌ مردم از عملیات تروریستی داعش و اغتشاشگران و حامیان و بلندگوداران آنها که از تریبون‌های خود به تحریک این جلادان اشتغال دارند متنفرند.
شهابی
* مدیران روزنامه که خبرنگارشان مجری ماموریت سازمان جاسوسی آمریکا بوده است چطور بدون توجه به حقایق آشکار شده برای دستگاه اطلاعاتی کشور اظهار می‌دارند که آنها به حرفه خبرنگاری مشغول بوده‌اند؟ البته شاید هم درست گفته باشند و با توجه به گذشته‌ای که از آنها سراغ داریم برایشان حرفه خبرنگاری و همکاری با سیا تفاوتی ندارد!
اکبری
* در قضیه رفتن سخنگوی دولت به چند دانشگاه اگر چه تعدادی از دانشجویان بی‌حرمتی کردند ولی ثابت شد آن کسانی که شعار آزادی و گفت‌وگو می‌دهند کاملا دیکتاتور و مخالف گفت‌وگو هستند. بنده فکر می‌کنم در این بازی باخت با دانشجویان هتاک بود. این جماعت نفهمیدند با خودشان چه کردند. وقتی خدا بخواهد عده‌ای دروغگو را رسوا کند به آنان میدان می‌دهد که دستشان برای دیگران رو شود.
غدیرنژاد
* نانسی پلوسی رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا گفته به مردم خود باید یاد بدهیم به جای اعتراض به تورم بالا هزینه‌های زندگی خود را پایین بیاورند. اگر این حرف را یکی از مسئولین کشور ما می‌زدند برخی اصلاح‌طلبان چه بلوایی به پا می‌کردند ولی چون ارباب و مراد آنها گفته سکوت اختیار کرده‌اند.
حسن‌زاده
* حجاب یکی از مسائل مهم و کلیدی فرهنگ دینی و ایرانی ما ایرانیان است. حجاب برای ما ارزش و تقدس دارد. بنابراین آن کسانی که دانسته یا ندانسته می‌خواهند بی‌حجابی را در جامعه ترویج بدهند در حقیقت شأن خودشان را پایین می‌آورند. اکثریت غالب خانم‌ها حاضر نیستند بگذارند نگاه جامعه به آنان نگاه ابزاری بشود.
منتظری
* وقتی صحنه فحش‌های زشت و رکیک تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف را در فضای مجازی دیدم به عمق فاجعه غلبه تخصص بر تربیت در قاموس برخی از اقشار پی بردم. می‌خواهم بگویم در بخشی از خانواده‌ها متاسفانه تمرکز و توجه به تخصص بر تربیت و اخلاق غلبه کرده به این معنا که پدر و مادرهایی از خرج زندگی خودشان می‌زنند که فرزندشان به هر قیمتی شده صاحب یک تخصص بشود و کاری به تربیت و اخلاق او ندارند. بدتر از همه شنیدن الفاظ رکیک از دختران دانشجو بود که واقعا فاجعه اخلاقی است.
قادری
* در این برهه وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین است و نقش امور تربیتی و ضرورت بسط آن بیش از گذشته احساس می‌شود. لازم است وزارت آموزش و پرورش ضمن انتخاب جوانان نخبه و به کارگیری در رسالت معلمی‌، در امر جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان اهتمام جدی داشته باشد.
غریبی
* سید محمد خاتمی گفته‌، خشونت را با خشونت نمی‌شود جبران کرد! به جناب وکیل مدافع اراذل‌ و اوباش و اغتشاشگران داعشی باید گفت با کسانی که سرنیروی انتظامی را می‌برند، طلبه تنها را دسته جمعی شکنجه و در غریبی به شهادت می‌رسانند، چادر از سر ناموس مردم می‌کشند و قتل و غارت و آتش‌افروزی می‌کنند چگونه باید رفتار کرد؟
صادق‌پور- کرج
* چهره هنری تراز انقلاب هنرمندی است که براساس گزارش‌های دشمنان اعلام موضع نکند و برخلاف ارزش‌های فرهنگی حاکم بر کشور قدم بر ندارد‌، بلکه هنر جوشیده از بطن فرهنگ توده‌های مردم را به جامعه هدیه بکند و در یک کلمه هنرش وقف مردم و پیشرفت کشورش بشود.
امان‌اللهی
* پخش چند ثانیه آن هم به‌صورت مبهم از دادگاه لیدرهای جنایت و خشونت در اخبار سیما افکار عمومی را اقناع نمی‌کند و بعضا نتیجه عکس دارد. لازم است صحنه‌ای از جنایت در کنار گزارش دادگاه پخش شود تا مردم با جنایت این شیطان‌های انسان‌نما آشنا شوند.
نیک‌نام
* از مسئولین شهر آبادان درخواست می‌شود به جای شرکت روزانه در مراسم ختم اموات، تکلیف بقایای ساختمان نحس متروپل را روشن نمایند تا هر روز با ریزش بخشی از آن کسبه و مردم محل گرفتار نشوند. پل ارتباطی با مردم باز کنند تا مردم مشکلات خود و شهر را مثل برخی از شهرها در پایان نمازجمعه یا قبل از نمازجمعه مطرح و کارشناسان ادارات شهر پاسخگوی مشکلات مردم باشند.
حیدری- آبادان
* جمعی به محضر علامه طباطبایی رضوان‌الله تعالی علیه رسیدند و درخواست موعظه کردند. ایشان فرمودند فرش هر مجلسی نشوید. عرض می‌کنم اگر همین یک نصیحت حکیمانه را گوش کنیم و به کار ببندیم دست و پای شیطان بسته می‌شود.
غفاری
* پروانه سلحشوری از وکیل‌الدوله‌های مجلس حامی دولت روحانی در گفت‌وگو با شبکه ضد انقلاب بی‌بی‌سی فارسی گفته فرزندان شهدا از نظام برائت می‌جویند. چند لحظه‌ از پخش این مصاحبه مغرضانه نگذشته بودکه دختر شهید مظلوم رکن‌آبادی جواب حرف‌های مغرضانه او را داد و گفت من به عنوان فرزند شهید و به نمایندگی از خانواده‌ام می‌گویم علاوه‌بر پدر شهیدم، جان تمام ما فدای نظام و یک خنده رهبری. می‌خواستم بگویم بهتر از این نمی‌شد که به برجک ضدانقلاب موشک‌ زد و دهانش را بست.
آوایی
* مدتهاست بعضی از سلبریتی‌های کشورمان در یک احساس کاذب و عجیب فکر می‌کنند که می‌توانند در تمام امور صاحب‌نظر باشند‌، در حالی که این تصور بزرگ‌ترین آسیب را اول به خود هنرمند می‌زند. احترام هنر و هنرمند را قبل از هرکس باید خود هنرمند نگه دارد و در اموری که تخصص آن را ندارد ورود پیدا نکند.
جلالوند