kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مشکلات معیشتی باعث شده تا افتخارات و پیشرفت‌های کشور دیده نشود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز تأسف از اینکه مشکلات معیشتی باعث شده تا افتخارات و پیشرفت‌های کشور دیده نشود، گفت: افرادی که از بیرون نظاره‌گر این پیشرفت‌ها هستند ایران را در جایگاه رفیعی می‌بینند.

 

همدان- خبرنگار کیهان:

سیدرضا فاطمی‌امین در جلسه هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان همدان با بیان اینکه امروز منابع خوبی در حوزه معدنی برای فعالیت وجود دارد، افزود: استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد و تاکنون‌ گام‌های بزرگی در این راستا برداشته است. 
وی اصلاح نظام مالی را پروسه‌ای زمان‌بر عنوان کرد و گفت: از دی‌ماه سال گذشته بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق تامین مالی زنجیره‌ای، تسهیلات پرداخت شده و امسال هم ۲۰ درصد تامین مالی زنجیره‌ای مصوب شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت وضعیت تولید در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در تولید اکثر محصولات، رشد قابل‌توجهی داشتیم اما این موضوع بدان معنا نیست که در همه بخش‌ها به یک میزان رشد را شاهد باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در چند بخش وضعیت ضعیفی وجود دارد و باید مشکلات آنها هرچه زودتر برطرف شود، یادآور شد: باید تعداد واحدهای تعطیل‌شده و راکد را تا حد امکان در کشور کاهش داد و این نیازمند پیگیری و حل مشکلات این حوزه است.
وی با تاکید بر اینکه در بخش صنعت امید ما به جوانان این مرز و بوم است، اظهار داشت: وزارت صمت به واحدهای نوپا توجه ویژه دارد و باید واحدهایی که استعداد توسعه را دارند شناسایی و از آنها حمایت شود.
در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در استان ۹۰ واحد صنعتی و معدنی راکد و نیمه‌تعطیل احیا و به چرخه تولید بازگشتند، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۸ واحد صنعتی و معدنی در همدان فعال است.
احمد شانیان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه معدن، گفت: موضوع صادرات مواد معدنی خام در مدت‌زمان کوتاه به کمتر از یک درصد رسید هرچند امیدواریم با صفر رسیدن این آمار معضل خام‌فروشی حل شود.
وی با ابراز خرسندی از افزایش میزان صادرات در استان، گفت:  امسال میزان صادرات در بخش صنعت ۱۴۶ درصد و در صنایع معدنی ۳۴۶ درصد افزایش را تجربه می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با گفتمان عدالت، شفافیت و مردمی بودن سکان را در دست گرفت از این رو سیاست‌های دولت باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.