kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

روشنی‌بخش شرق و غرب (به جای گفت و شنود)

 
 
 
 امروز با سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها همزمان است. فرزند امام کاظم علیه‌السلام و بانوی بزرگواری که شهر مقدس قم از برکت وجود نورانی او به بزرگ‌ترین کانون معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام تبدیل شد و انوار علم از این پایگاه مقدس به شرق و غرب عالم رسیده است. رحلت حضرت معصومه سلام‌الله علیها را تسلیت می‌گوییم و این ستون را به گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در این‌باره اختصاص می‌دهیم:
« بدون تردید نقش حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در قم‌شدن قم و عظمت یافتن این شهر عریق مذهبی تاریخی، یک نقش «ما لا کلام فیه‌»
است. این بانوی بزرگوار، این دختر جوان تربیت شده دامان 
اهل بیت پیغمبر‌(ص) با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه‌اطهار‌علیهم‌السلام و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد در این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل بیت علیهم‌السلام در آن دوره ظلمانی و تاریک جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار معارف اهل بیت‌(ع) را به سراسر دنیای اسلام، از شرق و غرب منتقل کند... ما باید از حضرت معصومه علیها‌السلام، بیشتر استفاده کنیم. ایشان امامزاده بلافصل است. دختر امام، خواهر امام، عمه امام، خیلی عظمت دارد. در زیارت نامه ایشان آمده:
یا فاطِمَهًْ اِشْفَعى لى فِى الْجَنَّهًْ فَاِنَّ لَكِ عِنْدَاللهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ‌... ‌ای فاطمه معصومه! تو برای ورود من به بهشت شفاعت کن، چون نزد خدا دارای شأن و مقام بزرگی هستی».