kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
حضور ده‌ها میلیونی در راهپیمایی ۱۳ آبان در ۹۰۰ شهر

فریاد ملت در حماسه دشمن‌شکن /به اشرار تروریست فرصت جنایت ندهید

دیروز همزمان با یوم الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار، مردم مبارز ایران اسلامی با حضور دهها میلیونی در بیش از 900 شهر و بخش کشور برای مقابله با استکبار به خیابان آمدند و با مقتدای انقلاب اسلامی عهدی تازه بستند. مردم از مماشات با کفتارهای تروریست و حامیان داخلی و خارجی آنها از جبهه معارض انقلاب در خارج تا افراطیون مدعی اصلاحات و برخی سلبریتی‌های خائن در داخل به ستوه آمده‌اند و تأکید و تصریح‌شان مواجهه و برخورد قاطعانه با وطن فروشان خون‌آشام است.
 
 
 
سرویس سیاسی ـ
 
مردم روز جمعه در یوم الله 13 آبان حماسه‌ای دشمن‌شکن رقم زدند و سیلی محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند که در فتنه اخیر خیالات خامی در سر می‌پروراندند. به دنبال بی‌اعتنایی مردم مؤمن، مبارز و آگاه ایران اسلامی به دشمن در جنگ ترکیبی اخیر، جبهه معارض انقلاب اسلامی با پشتیبانی سرویس‌های جاسوسی و رسانه‌های دروغ‌پراکن معاند، به اوباش داعشی جرأت شرارت و انتقام از ملت و کسب‌وکارشان و تقلای باطل و ناکام برای کند کردن روند پیشروی ایران در علم و فناوری را داد. مردم وفادار ایران اسلامی هم دیروز در راهپیمایی یوم الله 13 آبان برخورد قاطعانه با اشرار و اوباش تروریست را که به دنبال تضییع امنیت کشور هستند، فریاد زدند. ملت آگاه با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عهدی تازه بستند و دیگر بار دشمن را ناامید کردند. مردم از مماشات با کفتارهای تروریست و حامیان داخلی و خارجی آنها از جبهه معارض انقلاب در خارج تا افراطیون مدعی اصلاحات و برخی سلبریتی‌های خائن در داخل به ستوه آمده‌اند و تأکید و تصریح‌شان مواجهه و برخورد قاطعانه با وطن فروشان خون‌آشام است. مردم از مماشات با آشوبگران تروریست و قاتلِ فرزندان خود به شدت ابراز نگرانی کرده و خواستار پایان دادن به وحشی‌گری اقلیت آشوبگر شدند. به گزارش ایرنا، راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم صبح جمعه در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران و همزمان در ۹۰۰ شهر کشور با شعار محوری «حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» برگزار شد.
در این مراسم، راهپیمایان با پارچه نوشته‌ها و پلاکاردهایی در محکومیت آمریکا و ایادی استکبار، انزجار خود را از نظام سلطه و در راس آنها آمریکا بیان داشتند. مردم در این مراسم پلاکاردهایی در حمایت از نیروی انتظامی با عنوان «نیروی انتظامی تشکر تشکر» و «مدافعان حرم مدافعان امنیت» را در دست داشتند.
طنین ندای «لبیک یا خامنه‌ای»
اجرای سرود سلام فرمانده از سوی دهه نودی‌ها از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با شور و شوق فراوان و همخوانی شرکت کنندگان در مراسم اجرا شد.
در این مراسم، ندای «لبیک یا خامنه‌ای» از سوی راهپیمایان سر داده شد و فضای اطراف لانه جاسوسی آمریکا را پر کرد.
حضور پرشور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها
در راهپیمایی
حضور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها در راهپیمایی یوم الله 13 آبان پرشور و چشمگیر بود.
سرودهای انقلابی دانش‌آموزان که به صورت زنده در غرفه‌های تعبیه شده اجرا می‌شد، حال و هوای خاصی به مراسم داده بود. حضور جانبازان با ویلچر در این مراسم نشانی از خستگی ناپذیری آنان و حضور همیشگی در صحنه‌های انقلابی است. 
در این مراسم بیانیه جمعی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی از سوی یکی از ماموران این نیرو قرائت شد.
در یکی دیگر از غرفه‌های فرهنگی، تمثال شهیدان راه حق از جمله شهید سرلشکر قاسم سلیمانی و شهید حسین همدانی قرار داده شده بود که دانش‌آموزان شرکت‌کننده با آن عکس یادگاری می‌اندازند. شهرداری تهران نیز بنرهایی از جنایت‌های آمریکا در خیابان طالقانی به نمایش گذاشت. تصاویری از جنایت‌های آمریکا در ابوغریب، بمب اتمی هیروشیما، بمب‌های شیمیایی حلبچه، کشتن مردم بی‌دفاع عراق، عملیات تروریستی در حرم امام رضا(ع) در دهه ۷۰ و حرم شاهچراغ(ع). این نمایشگاه با عنوان «غربی‌ها رحم نمی‌کنند» برپا شده بود.
نمایشگاه‌هایی در دو طرف خیابان طالقانی برپا شد و تصاویری از شهدای دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای و مدافعان امنیت به نمایش درآمد، ضمن آنکه کارگاه نقاشی و مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برپا شده است.
همچنین تصاویر شهدای دانش‌آموزی و شهدای حادثه تروریستی شیراز، بنرهایی از شهید پوریا احمدی و شهید مهدی زاهدی لویی از شهدای اغتشاشات اخیر و نیز شهید آرمان علی‌وردی طلبه‌ای که در اثر شکنجه اغتشاشگران داعشی شهید شد، در دستان راهپیمایان و نیز در مسیر راهپیمایی دیده می‌شد.
پخش سرودهای انقلابی به ویژه «سلام فرمانده» حال و هوایی دیگر میان شرکت کنندگان به ویژه دانش‌آموزان ایجاد کرد، ضمن آنکه گروه سرود دانش‌آموزی سرودی با موضوع شهدای شاهچراغ(ع) برای مردم اجرا کردند. تراکم جمعیت در خیابان شهید موسوی تقاطع خیابان طالقانی به‌اندازه‌ای بود که باعث کندی حرکت راهپیمایان به سوی لانه سابق جاسوسی آمریکا شد. شور حضور راهپیمایان تهران در مراسم امسال به حدی بود که می‌توان گفت شهر تهران جمعه‌ای متفاوت را تجربه کرد؛ حضور زنان و مردان و کودکان و نوجوانان از ساعت ۹ صبح در اطراف خیابان طالقانی نشان از شور و نشاط مردم انقلابی داشت.
زنان نجیب ایران نیز آگاهانه در این مراسم شرکت کردند و نشان دادند که در حمایت از رهبری و نظام همیشه در صحنه هستند؛ برخی بانوان سالخورده نیز با ویلچر خود را به مراسم امسال رساندند و در حمایت از ایران اسلامی شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
پرچم‌های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد
دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و نیز سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را به سیاست‌های خصمانه مستکبران نشان دادند. جمعی از شرکت‌کنندگان در این مراسم با اجرای نمایش‌های میدانی افول قدرت آمریکا و اسارت هم پیمانانش را به تصویر کشیدند. همچنین در بخش دیگری از این نمایش میدانی، شرکت‌کنندگان با نمایش تابلوهایی افول هژمونی آمریکا را در قالب تصاویر به نمایش گذاشتند.
راهپیمایان پس از سخنرانی رئیس‌جمهور برای حضور در نماز جمعه به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند که در این مسیر نیز پرچم‌های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.
راهپیمایان در مسیر نماز جمعه نیز به سردادن شعارهای انقلاب ادامه دادند و شعارهایی چون حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، منافق بی‌ریشه ایران دمشق نمیشه، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد و مرگ بر داعشی کودک کش سر دادند.
رئیس‌جمهور حواس‌پرت آمریکا ظاهرا نمی‌داند 
ایران ۴۳ سال قبل، از چنگال آنها آزاد شد
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار در تهران به لفاظی اخیر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم، رئیس‌جمهور آمریکا سخنانی را بر زبان آورده که شاید از حواس‌پرتی که دارد ناشی شده باشد، چرا که پیش از این از تریبون‌های رسمی چنین ادعاهایی مطرح نمی‌شد. ظاهرا او گفته است ما بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای بایدن! ایران ۴۳ سال قبل از چنگال شما آزاد شد و مصمم است دیگر به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: ملت ایران بارها از روی بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی این مواضع را اعلام کرده است و امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌‌ها هم همین مواضع را بر زبان جاری می‌کنند؛ به رفتار و گفتار برخی افرادی معدود گول خورده و خائن به ملت بزرگ ایران نگاه نکنید.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌های شما، امروز در مسیر پیشرفت قرار دارد، تصریح کرد: کشوری که روزی شما سیم‌خاردار به رزمندگانش نمی‌دادید، امروز یکی از تولیدکنندگان صنایع پیچیده هسته‌ای و نظامی است. شما هرگز گمان نمی‌بردید کشوری که سالها او را تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دادید امروز بتواند ۹۵ درصد داروی مورد نیاز مردمش را در داخل تولید کند. مگر ما با تحریم‌ها و تهدیدهای شما متوقف می‌شویم؟ مگر حرکت قطار پیشرفت در کشور کند خواهد شد؟
وی بیان داشت: در محضر رهبر حکیم و فرزانه‌ ملت بزرگ ایران اشاره کردم که در جریان سفر به نیویورک و دیدار با دبیرکل سازمان ملل اولین سخن او به بنده این بود که آقای رئیس‌جمهور من از شما و ملت ایران عذر می‌خواهم که نتوانستم علی‌رغم تلاش‌ها تحریم واکسن کرونا را از کشور شما بردارم و من در پاسخ گفتم که آقای دبیرکل ما امروز از وارد‌کننده واکسن به تولید و صادر‌کننده آن در جهان تبدیل شده ایم و ۶ واکسن در ایران تولید می‌شود و در صنایع مختلف جوانان متخصص و برومند ایرانی حرف برتر را در منطقه و جهان می‌زنند.
جوانان با اراده ما اجازه نمی‌دهند خیال باطل دشمن
 در متوقف کردن پیشرفت ایران محقق شود
رئیس‌جمهور افزود: بله دشمنان به دنبال کند کردن این قطار پرشتاب هستند، اما زهی خیال باطل! جوانان ما، مردان و زنان ما، دختران و پسران با اراده ما هرگز اجازه نخواهند داد امیال پلید شما در این کشور اجرایی شود.
آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: رهبری بارها همه ما را مخاطب قرار دادند و فرمودند مراقب باشید دشمن داشته‌های بسیار ما را و از همه مهم‌تر اعتماد به نفس ما را هدف قرار داده است. اینکه ما گفتیم زندگی مردم را به لبخند و اخم دیگران مرتبط نمی‌کنیم، این مورد هدف دشمن است. دشمن نمی‌خواهد در کشاورزی، صنعت و علم و فناوری روی پای خود بایستیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز هرکس، در هر کجای این کشور به اغتشاش، آشوب، بلوا، ناآرامی دامن بزند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد آمریکایی‌ها و دشمن حرکت کرده است، تصریح کرد: هر کس در جهت ایجاد آرامش، امنیت، تولید، پیشرفت، کسب علم و دانش، رونق تحصیل و علم‌آموزی و علم‌افزایی در مراکز علمی و فرهنگی کشور گام بردارد، هر کس در جهت شتاب هر چه بیشتر قطار پرشتاب پیشرفت کشور گام بردارد، بداند که در جهت راهبرد انقلاب و جمهوری اسلامی حرکت کرده است؛  دوگانه امروز ما این است.
وی با اشاره به خیال باطل آمریکایی‌ها برای سوریه ‌سازی و لیبی ‌سازی در جمهوری اسلامی ایران، خطاب به مقامات آمریکایی، گفت: شما چند بار باید نقشه‌های خود را در ایران امتحان کنید؟ چند بار باید ملت ایران شما را در این توطئه‌ها ناکام بگذارند؟ چرا از این تجربه‌ها درس نمی‌گیرید؟ ملت بزرگ ایران در مقابل شما، سر فرود نخواهد آورد.
ملت ایران که با خون شهدا و رهبری امام و رهبری آزاد شده
هرگز دوباره به اسارت درنخواهد آمد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما به اعتبار اقتدار خون شهدا، به رهنمودها و رهبری‌های حکیمانه امام و رهبری معظم انقلاب و به حضور مردم با بصیرتمان در هر کوی و برزن مقتدریم، تصریح کرد: قدرت ما تنها متکی به صنایع نظامی نیست بلکه این حضور میلیونی شما مردم در ۱۳ آبان در سراسر کشور اسلامی شاخصه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: آنچه که امروز از اسارت و جنایت به نام آزادی و ادعای مبارزه با تروریسم به سر مردم افغانستان، سوریه، عراق و نقاط مختلف دنیا آوردید همه پیش روی ملت بزرگ ایران است و این ملتی که با رهبری امام بزرگوارمان و با خون شهدای دانش‌آموز و دانشجو، با خون شهدای حریم و حرم و با خون شهدای امنیت آزاد شده است، هرگز به اسارت درنخواهد آمد.
سرلشکر سلامی: دشمنان از بیم اقدام ایران
 در لاک دفاعی فرو رفتند
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در طول این مسیری که در راهپیمایی می‌آمدم، مردم فقط ندای انتقام سر می‌دادند. هم دشمنان و هم ما به خوبی می‌دانیم که این انتقام گرفته خواهد شد. مردم ما عزیز هستند و انقلابشان باشکوه است. ما قله‌های بزرگی را فتح کرده‌ایم و در حال پیشرفت و درخشش هستیم و اتفاقاتی که اخیراً شاهد بودید، نمی‌تواند هیچ تأثیری در روند انقلاب ما داشته باشد.
به گزارش فارس، وی تأکید کرد: مردم ما در صحنه هستند و هیچ خطری انقلاب ما را تهدید نمی‌کند زیرا دشمنان کشورمان از نتیجه اقدامات خود علیه این مردم مأیوس شدند. دشمنانی که می‌گفتند تمرکز ما بر برجام نیست، بر مسائل داخلی ایران تمرکز کرده‌اند.
سرلشکر سلامی اظهار داشت: امروز همین دشمنان به نیروهای خود آماده‌باش دادند و نگران هستند که جمهوری اسلامی اقدامی علیه آنها نشان ندهد و بر همین اساس اکنون از بیم اقدام ایران علیه آنها در لاک دفاعی فرو رفتند. در واقع این موضوع نشان‌دهنده واقعیت ما است.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که ما حتماً نتیجه این اقدامات مداخله‌جویانه و شرارت افروز آنها را پاسخ خواهیم داد، اما الآن نمی‌توانیم بگوییم کجا و چگونه این اقدام را انجام خواهیم داد البته این‌ها موضوعاتی است که برای ما می‌ماند و بعدها در روز حادثه دشمنان خودشان متوجه می‌شوند. هر کسی که آرامش مردم ما را بگیرد، آرامش نخواهد داشت.
به زودی به امامت امام خامنه‌ای در مسجدالاقصی 
نماز اقامه خواهیم کرد
در مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان در تهران بیانیه تشکل‌های دانشجویی قرائت شد. در بخشی از این بیانیه خطاب به دشمن آمده است: مطمئن باشید که به زودی نابودی خود را خواهید دید، دشمنان ما باید بدانند نظم نوین جهانی که به گفته رهبر انقلاب در حال رقم خوردن است نتیجه اش جز خواری و زبونی بیشتر ایالات متحده و هم پیمانان غربی اش و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی نخواهد بود. ما به شما دشمنان خود وعده می‌دهیم که به زودی نماز خود را همراه با برادران اهل سنت خود و به امامت امام خامنه‌ای در مسجدالاقصی اقامه خواهیم کرد.
بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی: 
دشمن را روسیاه و ناامید می‌کنیم
به گزارش ایرنا، در تهران بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی نیز توسط یکی از دانش‌آموزان در جمع راهپیمایان قرائت شد.
در این بیانیه تأکید شد: ما دانش‌آموزان عهد می‌بندیم که در مسیر علم و پژوهش، دشمن را روسیاه و ناامید کنیم.
در بخش دیگری از بیانیه مذکور آمده است: ما دانش‌آموزان عهد می‌بندیم که با وجود تهاجم‌های ضدمعنویت و ضداخلاق در فضای ولنگاری مجازی، که از سوی غرب و شرق مدارس را تهدید می‌کند، با گسترش اخلاق و معنویت بر اساس اسلام ناب محمدی‌(ص) مدارس خود را تقویت کنیم.
در این بیانیه تصریح شده است: امروز همگام با سایر سربازان مهدی صاحب الزمان (عج) اینجا دور هم جمع شده ایم تا بگوییم ما نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی بیداریم و قطعا کابوس سال‌های آینده مستکبران عالم خواهیم بود.
سررشته‌های فاجعه‌آفرینی‌های یک ماهه اخیر را 
سریعاً شناسایی و مجازات کنید
در قطعنامه پایانی راهپیمایی یوم الله 13 آبان نیز خاطرنشان شد: ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از مسئولان فرهنگی کشور به‌ویژه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و رسانه‌های جمعی می‌خواهیم، رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مد ظله العالی» را، در زمینه جهاد و تولید محتوا و گنجاندن مضامین اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی را جامه عمل پوشانده و با احساس مسئولیت نسبت به برنامه‌ریزی برای مقابله با حجم عظیم محتوای دروغ، تهمت و سخنان انحرافی که ذهن فعال نوجوانان وجوانان ما را هدف گرفته‌اند؛ اقدام نمایند. در بیانیه یادشده همچنین تصریح شده است: به نام نامی خدای مظلومان و خون‌های به ناحق ریخته شده شهدای امنیت و شهدای بارگاهِ قدسیِ حضرت شاهچراغ «علیه‌السلام» و ضمن تسلیت به خانواده‌های عزادار، مردم شیراز و ملت ایران، از دستگاه‌های مسئول و بخش حقوقی و قضائی کشور خواستاریم عاملان این جنایات‌اندوهبار و سررشته‌های فاجعه‌آفرینی‌های یک ماهه اخیر را سریعاً شناسایی و مجازات نموده و همکاری کنندگان با سنتکام رسانه‌ای را تحریم نماید.