kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
وزیر بهداشت:

تعرفه‌پرستاری بعد از ۱۳ سال اجرایی شد

 
 
 
وزیر بهداشت گفت: تعرفه‌پرستاری بعد از ۱۳ سال برای اولین بار اجرایی شده و از این ماه عملیاتی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی در مراسم ارتقای دانشکده نیشابور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، اظهارداشت: تعرفه‌پرستاری بعد از ۱۳ سال برای اولین بار اجرایی شده و از این ماه عملیاتی شده است.
عین اللهی با بیان اینکه در قبل از انقلاب از نظر اقتصادی و پزشکی و سلامت وابسته بودیم افزود: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در یک سال اخیر کشورمان در حوزه تولیدات دانش‌بنیان رشد ۴۳ درصدی داشته است و امروز کشورهای مجاور برای درمان به ایران به ایران سفر می‌کنند.
وی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران، بیان داشت: در کجای دنیا یک بیمار را تحریم می‌کنند؟ در سخت‌ترین شرایط با وجود تحریم‌ها توانستیم رشد پزشکی داشته باشیم و تحریم‌ها را دور زدیم و توانستیم کرونا را پشت سر بگذاریم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز کشورمان نیاز به تولید دارد تا بتوان بسیاری از نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف از جمله دارو و تجهیزات پزشکی را در داخل تامین کرد، افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، هدف ما حرکت به سمت مرجعیت علمی است که باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.
عین اللهی با تاکید بر اینکه من مدیر پشت میزی نیستم و تا امروز سعی کرده‌ام در بین مردم باشم، گفت: از همین جا قول می‌دهم هیچ کودک زیر چهار سال بدون کاشت حلزون نداشته باشیم.
 لزوم تصویب مالیات بر سیگار از سوی مجلس
همچنین به گزارش وبدا، وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم با اشاره به لزوم بازنگری در وضعیت مصرف بالای سیگار و دخانیات در کشور اظهار داشت: حدود دو هفته پیش که برای شرکت در اجلاس سازمان جهانی بهداشت به قاهره سفر کرده بودیم، بنا به گزارشی که در این اجلاس ارائه شد، ایران در تمام شاخص‌های حوزه سلامت با فاصله زیادی از کشورهای منطقه در جایگاه برتر قرار داشت. فقط وضعیت مصرف بالای سیگار و دخانیات در کشور جای بازنگری داشت که امیدواریم امسال، نمایندگان مجلس مالیات سیگار را تصویب کنند چراکه حدود ۱۳ درصد از مرگ و میرها در کشور مربوط به استعمال دخانیات است.